
-88 mustang
-88 mustang
..elippä mitäs eroa on 2.3L ja 5.0L koneisten autojen alustoissa/voimansiirrossa? Vuosi malli siis toi -88! Miksi osassa ton ikäisistä musseista on neljä ja osassa viispulttiset akselit? Vai onko?? Valaiskaa tyhmää.. 

Re: -88 mustang
2.3 auton jarrut on pienemmät, ohuemmat vakaajat, pienempi perä. Tais neloskoneisesta takavakaaja puuttua kokonaan. Alun perin kaikki on nelipulttiset, joihinkin on vaihettu myöhemmin viispulttiset navat/vetarit. Koneswappi suunnitteilla?nomercy2 kirjoitti:..elippä mitäs eroa on 2.3L ja 5.0L koneisten autojen alustoissa/voimansiirrossa? Vuosi malli siis toi -88! Miksi osassa ton ikäisistä musseista on neljä ja osassa viispulttiset akselit? Vai onko?? Valaiskaa tyhmää..
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Jos on alkuperäisellä kysyjällä mielessä ostaa halavalla nelosmusti ja siihen sitten kasitekniikan vaihto niin kannattaa harkita kahdesti, reippaasti alta 8k€ saa noita alkuperäisiä kasimalleja ja jopa sellaisia mihin on tehty hiukan performance parannuksiakin, kuitenkaan hyvää ruiskukasitekniikkaa kaikkine laatikkoine päivineen ei ihan halvalla saa eikä halvan korjauttaminen tule enää kovin halvaksi 

Go tell Alice....
musse -88
Niin, sen verran tiedän tuosta autosta että jarrut muutettu jo eteen, takajarrut laitettu uusi´ksi, edessä konin säädettävät tolpat ja yläpää myös säädettävä. Perusjohtosarja paikoillaan, joten muutos aika helppo vaikka ruiskulle. Perä kunnostettu. Laatikko T5! Lähtökohdat hyvät ja auto on kevyempi kuin viistoperä ja kori huomattavasti jäykempi. Kyseistä mallia käytetään kiihdytyskäytössä jenkeissä ja olihan noita lamppuautoinakin.
Re: musse -88
T5-lootaa on nelosversiona ja kasiversiona, foxien kevyemmästä päästä on varmasti nelivalofoxit, ainakin äänien perusteella.kekkonen68 kirjoitti:Niin, sen verran tiedän tuosta autosta että jarrut muutettu jo eteen, takajarrut laitettu uusi´ksi, edessä konin säädettävät tolpat ja yläpää myös säädettävä. Perusjohtosarja paikoillaan, joten muutos aika helppo vaikka ruiskulle. Perä kunnostettu. Laatikko T5! Lähtökohdat hyvät ja auto on kevyempi kuin viistoperä ja kori huomattavasti jäykempi. Kyseistä mallia käytetään kiihdytyskäytössä jenkeissä ja olihan noita lamppuautoinakin.
Go tell Alice....
nelivalofox
Niimpä, mutta ei ole nelivalofox? Keulaltaan samanlainen kuin uudemmat viistoperät.
- Late
- Aina äänessä
- Viestit: 1324
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T - Paikkakunta: Kangasala
Re: musse -88
Jarrumuutos ja Konit edessä on asiaa ja sen puolesta auto lienee jo kasiversiota vastaava ja parempikin. Mutta onko perä myös vaihdettu 8,8:ksi vai kunnostettu alkuperäinen 7,5? Pikkuperä ei kyllä kunnostettunakaan kauaa kestä kasin riuhtomista kun jo turbonelosellakin sen rajat tulevat nopeasti vastaan (USA:ssa on laitettu paljon Turbo Thunderbirdin tekniikoita kevyisiin nelosmustangeihin).kekkonen68 kirjoitti:Niin, sen verran tiedän tuosta autosta että jarrut muutettu jo eteen, takajarrut laitettu uusi´ksi, edessä konin säädettävät tolpat ja yläpää myös säädettävä. Perusjohtosarja paikoillaan, joten muutos aika helppo vaikka ruiskulle. Perä kunnostettu. Laatikko T5! Lähtökohdat hyvät ja auto on kevyempi kuin viistoperä ja kori huomattavasti jäykempi. Kyseistä mallia käytetään kiihdytyskäytössä jenkeissä ja olihan noita lamppuautoinakin.
Samoin alkuperäinen johtosarja vaatii aikamoisia muutoksia tai mielummin koko johtosarjan vaihtamista kasimallin vastaavaan jos Fordin oman EEC-IV järjestelmän meinaa saada toimimaan. Nelosen ja kasin johtosarjoissa ei ole todennäköisesti montaakaan yhteneväistä osaa. Eikös 88 neloskone ole sitä paitsi vielä kaasuttimella? Ja vaikka olisi ruisku, niin komponentit eroavat nelosessa ja kasissa aikalailla toisistaan.
Niinkuin Aku totesikin niin T5-laatikoita on kahta tyyppiä, neloskoneen laatikkokin on melko vahva, mutta ainakin piristetyn kasin perässä ei kestäne kauaa. Lisäksi laatikoiden sisäänmenoakselit ovat erilaiset, joten sitäkin täytyy muuttaa ennen kasin perään sovittamista.
En suinkaan halua latistaa kenenkään rakenteluintoa. Olisi kiva nähdä tuollainen porrasperäinen vakiomusti kulkevan lujaa kasitekniikalla (tai turbonelosella...). Niitä kuin ei liikaa näy ja parempaa sleeperiä tuskin on.




Late
-84 Mustang SVO
-84 Mustang SVO
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Re: musse -88
Eikaip sillä väliä paljonko harraste autoon menee aikaa / rahaa. Kaikkihan yleensä tekevät auton vain itselleen omaan käyttöön. Sitä paitsi, kaikki se menee kumminkin eikä etes riitä kun kumminkin se mopo karkaa käsistä...Late kirjoitti:Kannattaa vain miettiä tarkkaan, kuinka paljon haluaa auton eteen käyttää aikaa ja rahaa koska kasiswapissa kumpaakin kuluu.

Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Musti
Autossa on ruiskutekniikka ja johtosarjoissa on kasille olevia johtoja paikoillaan, esim lampdat löytyy. Perään tulee inkkari akselista pieniä muutoksia joten voi kestää hiukan kovempaa rääkkiä. Voihan sitä kokeilla ensin nätisti autoa eikä heti rajoja, taipuuhan se rautakankikin kun tarpeeksi vääntää.
. Enpä ole montaa vakio tai alkuperäistä nähnyt kovinkaan halvalla, meinaan noita kasi musseja. Ostamalla valmiin 8000e jota rakennat 5000e:lla, tai ostat nelosmussen jossa muutokset tehty hintaan x ja rakennat 5000e aika helppo yhtälö.





Late:
Tuosta pienemmästä perästä oli taannoin juttua GTS:n kanssa.
Josko hän kertoisi mitä se todella kestää?
Onhan noita porrasperäisiä Mustangeja meidänkin kulmilla kun oikein tarkkaan miettii.
Toinen vakio ja toinen vähän vähemmän vakio ja kummatkin kasilla.
Tosin ne on kummatkin karvalakki-malleja eli talvella tarvis karvalakkia ajellessa.
VeeKoolle tosin kelpas ihan pelkkä pipa pakkaskelillä.
Tuosta pienemmästä perästä oli taannoin juttua GTS:n kanssa.
Josko hän kertoisi mitä se todella kestää?
Onhan noita porrasperäisiä Mustangeja meidänkin kulmilla kun oikein tarkkaan miettii.
Toinen vakio ja toinen vähän vähemmän vakio ja kummatkin kasilla.
Tosin ne on kummatkin karvalakki-malleja eli talvella tarvis karvalakkia ajellessa.
VeeKoolle tosin kelpas ihan pelkkä pipa pakkaskelillä.
-Jukka-