C4 ja mittarin näyttämä

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
mussette
Addikti
Viestit: 222
Liittynyt: 24 Syys 2005, 22:02
Auto: Mustang 5,0 2016
Mustang FB -65 351 W
Ford Roadster 1932
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

C4 ja mittarin näyttämä

Viesti Kirjoittaja mussette »

Onko tietoa saaka mittarivaijerin päässä olevaa hammaspyörää vaihtamalla mittarin näyttämään oikein. Omassani välitys vaihtui 2,8 --> 3,25:een. Tietääkö kukaan mikä pitäisi olla hammasluku :?: Takarenkaan kehä pysynee aikalailla samana vaikka vanne muuttuukin 14-->16.
Vanhoja Fordeja
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

Kerrotko tarkan kumin koon niin voin laskea?
Kuva
Avatar
mussette
Addikti
Viestit: 222
Liittynyt: 24 Syys 2005, 22:02
Auto: Mustang 5,0 2016
Mustang FB -65 351 W
Ford Roadster 1932
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja mussette »

Takarengas tulee näillä näkymin olemaan 245/50x16, sillä varauksella että se sopii olemaan (pitäisi sopia).
Vanhoja Fordeja
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Eikohan tuo ollut vihrea ratas kun sopii tuohon. 2004 Ford Racing Performance Parts katalogissa on taulukot ja osanumerot suoraan.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

Harvinainen koko...nooh, helpoittaa valinnan tuskaa kun saatavana on vain 2-3 kumia tuossa koossa. :D
45 -sarja antaisi jo huomattavasti enemmän valinnan varaa.


Tuo 255-50/16 rengaskoko on erään lähteen mukaan keskimäärin 25.65"
halkaisijaltaan.
http://performancetirewholesalers.com/t ... chart.html

Eli: 25.65 * pi = 80.58" (renkaan kulutuspinnan kehä tuumina)
80.58" / 63360" (1mile) = 786.299 (renkaan kierrosta/mile)
786.299 * 3.25 (perävälitys) = 2555.47 (kardaanin kierrosta/mile)
tämä jaettuna 1000:lla = 2.555

Eli:
Jos lootassasi on 7 -hampainen drive gear, silloin 18 hampainen antaisi (18/7) suhteen 2.57 joka olisi lähinnä ideaalia.
Tämä tarkoittaisi automaattilootissa harmaata ratasta.

Hämärä muistikuva tosin on että C4/C5 drive gearit olisivat yleensä 8 tai 9 hampaisia, ehkä myös 7.
AOD:ssä vastaavasti 7-9, ja C6:sta 6-9:llä hampaalla.
Drive gear on siis koneistettu suoraan output shaftiin eikä ole muutettavissa automaateissa ilman koko akselin vaihtoa.
Viisaammat korjatkoot.

8- hampainen DG = 20/8 = 2.5 suhde = oranssi pyörä automaattilootissa.
9- hampainen DG = 23/9 = 2.555 suhde. 23-hamppista ei ollut saatavana foordilta vaan ainoastaan Saleenilta. Tällöin lähinnä oikea orggis olisi 21 hampainen purppura.

Toploadereissa käytetään vasenkätistä "Type 3A LH"-tyyppistä ratasta, automaateissa "Type 3 RH" oikeakätistä.

Kuva

16 Sininen/blue automaateissa (A), oranssi/orange manuaaleissa (M)
17 Vihreä/green (A), purppura/purple (M)
18 Harmaa/grey (A), vihreä/green (M)
19 Kellertävän ruskea/tan (A), valeanpunainen/pink (M)
20 Oranssi/orange (A), sininen/blue (M)
21 Purppura/purple (A), punainen/red (M)
23 23 -hampainen on Saleenilta

Kuva

23 -hampainen jälkituotanto (kuluu nopeasti, ohuet hampaat)
Kuva


C4 & C6
16/7 = 2.200-2.372
17/7 = 2.338-2.520
18/7 = 2.475-2.667
19/7 = 2.610-2.814
20/7 = 2.750-2.964
21/7 = 2.888-3.113
23*/7 = 3.163-3.409

16/8 = 1.925-2.075
17/8 = 2.045-2.205
18/8 = 2.166-2.334
19/8 = 2.286-2.464
20/8 = 2.406-2.594
21/8 = 2.527-2.723
23*/8 = 2.767-2.983

16/9 = 1.711-1.845
17/9 = 1.818-1.960
18/9 = 1.925-2.075
19/9 = 2.032-2.190
20/9 = 2.139-2.305
21/9 = 2.246-2.420
23*/9 = 2.460-2.652
* = Saleen, ei Fordin osa

Toploader
16/6 = 2.567-2.767
17/6 = 2.728-2.940
18/6 = 2.888-3.113
19/6 = 3.048-3.286
20/6 = 3.209-3.459
21/6 = 3.369-3.631
23*/6 = 3.690-3.978

16/7 = 2.200-2.372
17/7 = 2.338-2.520
18/7 = 2.475-2.667
19/7 = 2.610-2.814
20/7 = 2.750-2.964
21/7 = 2.888-3.113
23*/7 = 3.163-3.409
Kuva
Avatar
mussette
Addikti
Viestit: 222
Liittynyt: 24 Syys 2005, 22:02
Auto: Mustang 5,0 2016
Mustang FB -65 351 W
Ford Roadster 1932
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja mussette »

Ohoh, sieltähän tuli faktaa. Oma vika jollei tällä tiedolla pärjää.
Rengas koko oli 245 eikä 255. Paikallisessa rengas liikkeessä oli varattuna 245x50x16 Cooper rengasta jenkkejä varten 4kpl, joten siitä osittain vaihtoehto. Voihan se rengas olla 245x45x16 jos niitä saa helpommin. Kiitos kuitenkin vastauksista. :D
Vanhoja Fordeja
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Laitetaan vielä tämä jos joku joskus saataisi tarvita.
http://www.fordracingparts.com/download/charts/142.pdf
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Vastaa Viestiin