
C4 ja mittarin näyttämä
- mussette
- Addikti
- Viestit: 222
- Liittynyt: 24 Syys 2005, 22:02
- Auto: Mustang 5,0 2016
Mustang FB -65 351 W
Ford Roadster 1932 - Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa
C4 ja mittarin näyttämä
Onko tietoa saaka mittarivaijerin päässä olevaa hammaspyörää vaihtamalla mittarin näyttämään oikein. Omassani välitys vaihtui 2,8 --> 3,25:een. Tietääkö kukaan mikä pitäisi olla hammasluku
Takarenkaan kehä pysynee aikalailla samana vaikka vanne muuttuukin 14-->16.

Vanhoja Fordeja
- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
- Vee8
- Aina äänessä
- Viestit: 1138
- Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
- Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT - Paikkakunta: Kangasala
Eikohan tuo ollut vihrea ratas kun sopii tuohon. 2004 Ford Racing Performance Parts katalogissa on taulukot ja osanumerot suoraan.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
Harvinainen koko...nooh, helpoittaa valinnan tuskaa kun saatavana on vain 2-3 kumia tuossa koossa.
45 -sarja antaisi jo huomattavasti enemmän valinnan varaa.
Tuo 255-50/16 rengaskoko on erään lähteen mukaan keskimäärin 25.65"
halkaisijaltaan.
http://performancetirewholesalers.com/t ... chart.html
Eli: 25.65 * pi = 80.58" (renkaan kulutuspinnan kehä tuumina)
80.58" / 63360" (1mile) = 786.299 (renkaan kierrosta/mile)
786.299 * 3.25 (perävälitys) = 2555.47 (kardaanin kierrosta/mile)
tämä jaettuna 1000:lla = 2.555
Eli:
Jos lootassasi on 7 -hampainen drive gear, silloin 18 hampainen antaisi (18/7) suhteen 2.57 joka olisi lähinnä ideaalia.
Tämä tarkoittaisi automaattilootissa harmaata ratasta.
Hämärä muistikuva tosin on että C4/C5 drive gearit olisivat yleensä 8 tai 9 hampaisia, ehkä myös 7.
AOD:ssä vastaavasti 7-9, ja C6:sta 6-9:llä hampaalla.
Drive gear on siis koneistettu suoraan output shaftiin eikä ole muutettavissa automaateissa ilman koko akselin vaihtoa.
Viisaammat korjatkoot.
8- hampainen DG = 20/8 = 2.5 suhde = oranssi pyörä automaattilootissa.
9- hampainen DG = 23/9 = 2.555 suhde. 23-hamppista ei ollut saatavana foordilta vaan ainoastaan Saleenilta. Tällöin lähinnä oikea orggis olisi 21 hampainen purppura.
Toploadereissa käytetään vasenkätistä "Type 3A LH"-tyyppistä ratasta, automaateissa "Type 3 RH" oikeakätistä.

16 Sininen/blue automaateissa (A), oranssi/orange manuaaleissa (M)
17 Vihreä/green (A), purppura/purple (M)
18 Harmaa/grey (A), vihreä/green (M)
19 Kellertävän ruskea/tan (A), valeanpunainen/pink (M)
20 Oranssi/orange (A), sininen/blue (M)
21 Purppura/purple (A), punainen/red (M)
23 23 -hampainen on Saleenilta

23 -hampainen jälkituotanto (kuluu nopeasti, ohuet hampaat)

C4 & C6
16/7 = 2.200-2.372
17/7 = 2.338-2.520
18/7 = 2.475-2.667
19/7 = 2.610-2.814
20/7 = 2.750-2.964
21/7 = 2.888-3.113
23*/7 = 3.163-3.409
16/8 = 1.925-2.075
17/8 = 2.045-2.205
18/8 = 2.166-2.334
19/8 = 2.286-2.464
20/8 = 2.406-2.594
21/8 = 2.527-2.723
23*/8 = 2.767-2.983
16/9 = 1.711-1.845
17/9 = 1.818-1.960
18/9 = 1.925-2.075
19/9 = 2.032-2.190
20/9 = 2.139-2.305
21/9 = 2.246-2.420
23*/9 = 2.460-2.652
* = Saleen, ei Fordin osa
Toploader
16/6 = 2.567-2.767
17/6 = 2.728-2.940
18/6 = 2.888-3.113
19/6 = 3.048-3.286
20/6 = 3.209-3.459
21/6 = 3.369-3.631
23*/6 = 3.690-3.978
16/7 = 2.200-2.372
17/7 = 2.338-2.520
18/7 = 2.475-2.667
19/7 = 2.610-2.814
20/7 = 2.750-2.964
21/7 = 2.888-3.113
23*/7 = 3.163-3.409

45 -sarja antaisi jo huomattavasti enemmän valinnan varaa.
Tuo 255-50/16 rengaskoko on erään lähteen mukaan keskimäärin 25.65"
halkaisijaltaan.
http://performancetirewholesalers.com/t ... chart.html
Eli: 25.65 * pi = 80.58" (renkaan kulutuspinnan kehä tuumina)
80.58" / 63360" (1mile) = 786.299 (renkaan kierrosta/mile)
786.299 * 3.25 (perävälitys) = 2555.47 (kardaanin kierrosta/mile)
tämä jaettuna 1000:lla = 2.555
Eli:
Jos lootassasi on 7 -hampainen drive gear, silloin 18 hampainen antaisi (18/7) suhteen 2.57 joka olisi lähinnä ideaalia.
Tämä tarkoittaisi automaattilootissa harmaata ratasta.
Hämärä muistikuva tosin on että C4/C5 drive gearit olisivat yleensä 8 tai 9 hampaisia, ehkä myös 7.
AOD:ssä vastaavasti 7-9, ja C6:sta 6-9:llä hampaalla.
Drive gear on siis koneistettu suoraan output shaftiin eikä ole muutettavissa automaateissa ilman koko akselin vaihtoa.
Viisaammat korjatkoot.
8- hampainen DG = 20/8 = 2.5 suhde = oranssi pyörä automaattilootissa.
9- hampainen DG = 23/9 = 2.555 suhde. 23-hamppista ei ollut saatavana foordilta vaan ainoastaan Saleenilta. Tällöin lähinnä oikea orggis olisi 21 hampainen purppura.
Toploadereissa käytetään vasenkätistä "Type 3A LH"-tyyppistä ratasta, automaateissa "Type 3 RH" oikeakätistä.

16 Sininen/blue automaateissa (A), oranssi/orange manuaaleissa (M)
17 Vihreä/green (A), purppura/purple (M)
18 Harmaa/grey (A), vihreä/green (M)
19 Kellertävän ruskea/tan (A), valeanpunainen/pink (M)
20 Oranssi/orange (A), sininen/blue (M)
21 Purppura/purple (A), punainen/red (M)
23 23 -hampainen on Saleenilta

23 -hampainen jälkituotanto (kuluu nopeasti, ohuet hampaat)

C4 & C6
16/7 = 2.200-2.372
17/7 = 2.338-2.520
18/7 = 2.475-2.667
19/7 = 2.610-2.814
20/7 = 2.750-2.964
21/7 = 2.888-3.113
23*/7 = 3.163-3.409
16/8 = 1.925-2.075
17/8 = 2.045-2.205
18/8 = 2.166-2.334
19/8 = 2.286-2.464
20/8 = 2.406-2.594
21/8 = 2.527-2.723
23*/8 = 2.767-2.983
16/9 = 1.711-1.845
17/9 = 1.818-1.960
18/9 = 1.925-2.075
19/9 = 2.032-2.190
20/9 = 2.139-2.305
21/9 = 2.246-2.420
23*/9 = 2.460-2.652
* = Saleen, ei Fordin osa
Toploader
16/6 = 2.567-2.767
17/6 = 2.728-2.940
18/6 = 2.888-3.113
19/6 = 3.048-3.286
20/6 = 3.209-3.459
21/6 = 3.369-3.631
23*/6 = 3.690-3.978
16/7 = 2.200-2.372
17/7 = 2.338-2.520
18/7 = 2.475-2.667
19/7 = 2.610-2.814
20/7 = 2.750-2.964
21/7 = 2.888-3.113
23*/7 = 3.163-3.409

- mussette
- Addikti
- Viestit: 222
- Liittynyt: 24 Syys 2005, 22:02
- Auto: Mustang 5,0 2016
Mustang FB -65 351 W
Ford Roadster 1932 - Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa
Ohoh, sieltähän tuli faktaa. Oma vika jollei tällä tiedolla pärjää.
Rengas koko oli 245 eikä 255. Paikallisessa rengas liikkeessä oli varattuna 245x50x16 Cooper rengasta jenkkejä varten 4kpl, joten siitä osittain vaihtoehto. Voihan se rengas olla 245x45x16 jos niitä saa helpommin. Kiitos kuitenkin vastauksista.
Rengas koko oli 245 eikä 255. Paikallisessa rengas liikkeessä oli varattuna 245x50x16 Cooper rengasta jenkkejä varten 4kpl, joten siitä osittain vaihtoehto. Voihan se rengas olla 245x45x16 jos niitä saa helpommin. Kiitos kuitenkin vastauksista.

Vanhoja Fordeja
Laitetaan vielä tämä jos joku joskus saataisi tarvita.
http://www.fordracingparts.com/download/charts/142.pdf
http://www.fordracingparts.com/download/charts/142.pdf
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.