302 virittäminen
302 virittäminen
Omistan mussen jossa -88 302 jota on piristetty peltisarjalla+tehoputkella, edelbrock imusarjalla+carter 600 kaasarilla sekä uudella nokka-akselilla. Tehoa löytyy penkissä mitattuna noin 240 hv joka ei riitä. Olen mietiskellyt uusia kansia. Mistä saisi hyvät kannet ja paljonko tulee lisää tehoa ja kustannusta ?
85GT
Siltä varalta, että et ole lukenut joitakin aikaisempia keskuteluja kansista, niin tuossa listaa
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=2875
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=2853
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=2812
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=2792
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=2759
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=2675
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=459
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=2411
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=2418
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=2361
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=2326
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=2264
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=1935
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=1264
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=1096
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=607
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=412
Onko tuo teho moottori- vai takapyöräteho?
Uudet alsakannet lienevät n. 1000-1500 euroa. Ensimmäinen hinta edulliset kannet itse tingattuina ym ja hyvät kannet jälkimäinen Suomesta ostettuna.
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=2875
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=2853
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=2812
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=2792
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=2759
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=2675
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=459
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=2411
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=2418
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=2361
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=2326
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=2264
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=1935
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=1264
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=1096
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=607
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=412
Onko tuo teho moottori- vai takapyöräteho?
Uudet alsakannet lienevät n. 1000-1500 euroa. Ensimmäinen hinta edulliset kannet itse tingattuina ym ja hyvät kannet jälkimäinen Suomesta ostettuna.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
AFR 165 tai 185 kannet parhaimmistoa saatavilla esim. http://usparts.locomail.com/category.php?cat=1&group=4
Myös muita toimittajia.
Nuo kannet vanhojen tilalle ja 1.7 rullakeinut niin noin 400 hp on lähellä jos kaikki muu on kunnossa. Kuulostaa helpolta mutta vaatii hieman tarkkuutta.
Myös muita toimittajia.
Nuo kannet vanhojen tilalle ja 1.7 rullakeinut niin noin 400 hp on lähellä jos kaikki muu on kunnossa. Kuulostaa helpolta mutta vaatii hieman tarkkuutta.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
nokan tiedot löytyy täältä
http://www.cranecams.com/?show=browsePa ... e=camshaft
imusarja on performer.
jos vaihtaa rullanokat niin minkälainen ja minkähintainen operaatio on ?
http://www.cranecams.com/?show=browsePa ... e=camshaft
imusarja on performer.
jos vaihtaa rullanokat niin minkälainen ja minkähintainen operaatio on ?
85GT
Rullanokan vaihtoon hankittavat osat (hinnat saatta vaihdella):jannenevala kirjoitti:nokan tiedot löytyy täältä
http://www.cranecams.com/?show=browsePa ... e=camshaft
imusarja on performer.
jos vaihtaa rullanokat niin minkälainen ja minkähintainen operaatio on ?
nokka-akseli ($363.67)
nostajat($268.30) + "koiran luut" + "hämähäkki"($54.83)
työntötangot ($51.20)
tarvittavat tiivisteet ym. tarvikkeet ($80)
hinta osat ja työ (ellei teet itse).
noin 900 - 1000€ ja itse tehtynä noin 700 - 800€.
Työnä seuraavanlainen (vanha pois uusi tilalle):
Purat auton etuosan pois mukaan lukien jäähdyttäjän, koneesta purat imusarjan, virranjakajan ja jakopään pois. Nostat vanhat nostajat pois. Otat nokkarattaat ketjuineen pois ja vedät vanhan nokan ulos. Uusi nokka sisään jakopää paikoilleen uudet nostajat ja hämähäkki paikoilleen ja lopuksi muut puretut osat kiinni ja auto baanalle.
Helppoa kun sen osaa.

65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Rullanokista
kuinka tarpeelliset nuo rullanokat on ?
Jos vaihdan vain alukannet esim 165 cc tai 185 cc niin mitä on seurauksena ?
paljonko tulee tehoa/vääntöä ? toimiiko kone oikein ?
Jos vaihdan vain alukannet esim 165 cc tai 185 cc niin mitä on seurauksena ?
paljonko tulee tehoa/vääntöä ? toimiiko kone oikein ?
85GT
Re: Rullanokista
Rullanokka on tätä päivää. Rullanokallinen kone käy siististi tyhjäkäyntiä ja antaa laajemman ja korkeamman väännön samoin teho tulee aikaisemmin ja tehohuippu alemmilla kierroksilla kuin perinteisellä laahaavalla nokalla.jannenevala kirjoitti:kuinka tarpeelliset nuo rullanokat on ?
Jos vaihdan vain alukannet esim 165 cc tai 185 cc niin mitä on seurauksena ?
paljonko tulee tehoa/vääntöä ? toimiiko kone oikein ?
Tuo sinun aiemmin ilmoittamasi nokka on hieman mieto jos aiot tavoitella +300 hp:n lukemia koneesta.
Jos vaihdat vain kannet niin tehot ja vääntö nousee, tehon lisäys arviolta 40-50 hp. Kone toimii oikein mutta jää vajavaiseksi tuon nokka-akselin kanssa. Saman lisäyksen saat aikaan myös hyvällä nokka-akselilla. Mutta nokka ja kansi muutoksen jälkeen kone saataisi tuottaa noin +350 hp, olisihan se jo jotain muuta.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Rullanokista
Niin, siis 457 suositteli laittamaan Rullakeinut, 1.7 välityksellä. Hieman lisää nostoa=hieman lisää tehoa.jannenevala kirjoitti:kuinka tarpeelliset nuo rullanokat on ?
Jos vaihdan vain alukannet esim 165 cc tai 185 cc niin mitä on seurauksena ?
paljonko tulee tehoa/vääntöä ? toimiiko kone oikein ?
Nuo kannet olis kuitenkin SE merkittävä parannus, AFR 165 tai 185, lisää ainkin 50 hv. Konservatiivinen arvio.
Aulikselta saat halvemmalla kuin US-Parts...
Viimeksi muokannut Antti66HT, 13 Maalis 2006, 16:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Anteeksi taisin ymmärtää väärin.
Te puhutte rullakeinuvivuista ja minä rullanokka-akselista, on hieman eri asia.
En maininnut mitään enkä edes ajatellut 1.7 keinuvipuja tai muitakaan vipusuhteita.
Mutta edelleen tuo nokka-akseli on kovin mieto. Tulee kansiksi siten AFR tai jotkut muut, eikä tuota ongelmaa rullakeinuvivulla tai vipusuhteilla juuri paranneta.

Te puhutte rullakeinuvivuista ja minä rullanokka-akselista, on hieman eri asia.

En maininnut mitään enkä edes ajatellut 1.7 keinuvipuja tai muitakaan vipusuhteita.
Mutta edelleen tuo nokka-akseli on kovin mieto. Tulee kansiksi siten AFR tai jotkut muut, eikä tuota ongelmaa rullakeinuvivulla tai vipusuhteilla juuri paranneta.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Muisti Hyvä mutta lyhyt?457 kirjoitti:AFR 165 tai 185 kannet parhaimmistoa saatavilla esim. http://usparts.locomail.com/category.php?cat=1&group=4
Myös muita toimittajia.
Nuo kannet vanhojen tilalle ja 1.7 rullakeinut niin noin 400 hp on lähellä jos kaikki muu on kunnossa. Kuulostaa helpolta mutta vaatii hieman tarkkuutta.