302 virittäminen

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
GT85
Hiljaisempi
Viestit: 10
Liittynyt: 08 Joulu 2005, 19:06
Paikkakunta: Oulu

302 virittäminen

Viesti Kirjoittaja GT85 »

Omistan mussen jossa -88 302 jota on piristetty peltisarjalla+tehoputkella, edelbrock imusarjalla+carter 600 kaasarilla sekä uudella nokka-akselilla. Tehoa löytyy penkissä mitattuna noin 240 hv joka ei riitä. Olen mietiskellyt uusia kansia. Mistä saisi hyvät kannet ja paljonko tulee lisää tehoa ja kustannusta ?
85GT
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
GT85
Hiljaisempi
Viestit: 10
Liittynyt: 08 Joulu 2005, 19:06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja GT85 »

takapyöristä mitattu ja muutettu moottoritehoksi
85GT
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Hiuakn offtopiccia,sorry.

Onko kyseessä Oulun näyttelyssä kerho-osastolla ollut auto?
-Jukka-
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

AFR 165 tai 185 kannet parhaimmistoa saatavilla esim. http://usparts.locomail.com/category.php?cat=1&group=4
Myös muita toimittajia.
Nuo kannet vanhojen tilalle ja 1.7 rullakeinut niin noin 400 hp on lähellä jos kaikki muu on kunnossa. Kuulostaa helpolta mutta vaatii hieman tarkkuutta.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
GT85
Hiljaisempi
Viestit: 10
Liittynyt: 08 Joulu 2005, 19:06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja GT85 »

nokan tiedot löytyy täältä
http://www.cranecams.com/?show=browsePa ... e=camshaft


imusarja on performer.

jos vaihtaa rullanokat niin minkälainen ja minkähintainen operaatio on ?
85GT
GT85
Hiljaisempi
Viestit: 10
Liittynyt: 08 Joulu 2005, 19:06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja GT85 »

kyseessä on oulussa näytillä ollut auto
85GT
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

jannenevala kirjoitti:nokan tiedot löytyy täältä
http://www.cranecams.com/?show=browsePa ... e=camshaft


imusarja on performer.

jos vaihtaa rullanokat niin minkälainen ja minkähintainen operaatio on ?
Rullanokan vaihtoon hankittavat osat (hinnat saatta vaihdella):
nokka-akseli ($363.67)
nostajat($268.30) + "koiran luut" + "hämähäkki"($54.83)
työntötangot ($51.20)
tarvittavat tiivisteet ym. tarvikkeet ($80)
hinta osat ja työ (ellei teet itse).
noin 900 - 1000€ ja itse tehtynä noin 700 - 800€.

Työnä seuraavanlainen (vanha pois uusi tilalle):
Purat auton etuosan pois mukaan lukien jäähdyttäjän, koneesta purat imusarjan, virranjakajan ja jakopään pois. Nostat vanhat nostajat pois. Otat nokkarattaat ketjuineen pois ja vedät vanhan nokan ulos. Uusi nokka sisään jakopää paikoilleen uudet nostajat ja hämähäkki paikoilleen ja lopuksi muut puretut osat kiinni ja auto baanalle.

Helppoa kun sen osaa. :wink:
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
GT85
Hiljaisempi
Viestit: 10
Liittynyt: 08 Joulu 2005, 19:06
Paikkakunta: Oulu

Rullanokista

Viesti Kirjoittaja GT85 »

kuinka tarpeelliset nuo rullanokat on ?

Jos vaihdan vain alukannet esim 165 cc tai 185 cc niin mitä on seurauksena ?

paljonko tulee tehoa/vääntöä ? toimiiko kone oikein ?
85GT
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Rullanokista

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

jannenevala kirjoitti:kuinka tarpeelliset nuo rullanokat on ?

Jos vaihdan vain alukannet esim 165 cc tai 185 cc niin mitä on seurauksena ?

paljonko tulee tehoa/vääntöä ? toimiiko kone oikein ?
Rullanokka on tätä päivää. Rullanokallinen kone käy siististi tyhjäkäyntiä ja antaa laajemman ja korkeamman väännön samoin teho tulee aikaisemmin ja tehohuippu alemmilla kierroksilla kuin perinteisellä laahaavalla nokalla.

Tuo sinun aiemmin ilmoittamasi nokka on hieman mieto jos aiot tavoitella +300 hp:n lukemia koneesta.

Jos vaihdat vain kannet niin tehot ja vääntö nousee, tehon lisäys arviolta 40-50 hp. Kone toimii oikein mutta jää vajavaiseksi tuon nokka-akselin kanssa. Saman lisäyksen saat aikaan myös hyvällä nokka-akselilla. Mutta nokka ja kansi muutoksen jälkeen kone saataisi tuottaa noin +350 hp, olisihan se jo jotain muuta.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Rullanokista

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

jannenevala kirjoitti:kuinka tarpeelliset nuo rullanokat on ?

Jos vaihdan vain alukannet esim 165 cc tai 185 cc niin mitä on seurauksena ?

paljonko tulee tehoa/vääntöä ? toimiiko kone oikein ?
Niin, siis 457 suositteli laittamaan Rullakeinut, 1.7 välityksellä. Hieman lisää nostoa=hieman lisää tehoa.

Nuo kannet olis kuitenkin SE merkittävä parannus, AFR 165 tai 185, lisää ainkin 50 hv. Konservatiivinen arvio.

Aulikselta saat halvemmalla kuin US-Parts...
Viimeksi muokannut Antti66HT, 13 Maalis 2006, 16:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
GT85
Hiljaisempi
Viestit: 10
Liittynyt: 08 Joulu 2005, 19:06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja GT85 »

Kuka on aulis ?

Mitkä ovat yhteystiedot ?

Minkälainen nokka olisi hyvä ?
85GT
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Anteeksi taisin ymmärtää väärin. :oops:

Te puhutte rullakeinuvivuista ja minä rullanokka-akselista, on hieman eri asia. :?

En maininnut mitään enkä edes ajatellut 1.7 keinuvipuja tai muitakaan vipusuhteita.
Mutta edelleen tuo nokka-akseli on kovin mieto. Tulee kansiksi siten AFR tai jotkut muut, eikä tuota ongelmaa rullakeinuvivulla tai vipusuhteilla juuri paranneta.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

457 kirjoitti:AFR 165 tai 185 kannet parhaimmistoa saatavilla esim. http://usparts.locomail.com/category.php?cat=1&group=4
Myös muita toimittajia.
Nuo kannet vanhojen tilalle ja 1.7 rullakeinut niin noin 400 hp on lähellä jos kaikki muu on kunnossa. Kuulostaa helpolta mutta vaatii hieman tarkkuutta.
Muisti Hyvä mutta lyhyt?
GT85
Hiljaisempi
Viestit: 10
Liittynyt: 08 Joulu 2005, 19:06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja GT85 »

Mitkä ovat tarkalleen rullakeinut ja miten vaidetaan ja mitä maksaa ?
85GT
Vastaa Viestiin