Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Eikö missään suomessa ole myynnissä käytettyä tahi uutta paxton/ muuta remmi-ahdinta??? Pitäis tuohon 200cidiin laittaa. Eaton m90 näyttää olevan ainoa sopiva tarjolla oleva vaihtoehto...? kyllähän jotain pieniä löytyy vaikka kuinka, mutta niillä voi ehkä jopa kuivata hiuksia..
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Miksi remmi ahdin?
Turbo olisi jollainlailla ymmärrettävämpi ja ehkä jopa helpompi asentaa ja säätää. Tehojakin saisi huomattavasti enemmän.
Jos nyt yleensä kone tarvitsee tekohengitystä.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Siis unohdin mainita että M90 on jo tod. näk. vaihtoehto ja sitä on suunniteltu, mutta haluaisin vaan tietää muistakin potentiaalisista ehdokkaista. Ihmettelin vaan kun ei myyntipalstoilla ole yhtäkään paxtonia esim.?
Remmi turbon sijaan siksi kun:
1. On kallis peltipakosarja jo hankittu
2. Löytyy jo alhaalta vääntöä
3. Tässä tapauksessa erittäin helppo asennus
457 kirjoitti:Miksi remmi ahdin?
Turbo olisi jollainlailla ymmärrettävämpi ja ehkä jopa helpompi asentaa ja säätää. Tehojakin saisi huomattavasti enemmän.
Jos nyt yleensä kone tarvitsee tekohengitystä.
Hiukka asian sivusta,mutta miten ahtimen malli vaikuttaa säätöjen helppouteen?
Eikös ahtimen tuotto/koko vaikuta, paljonko sen puolesta tehoja saadaan?
ac5 kirjoitti:
Hiukka asian sivusta,mutta miten ahtimen malli vaikuttaa säätöjen helppouteen?
Eikös ahtimen tuotto/koko vaikuta, paljonko sen puolesta tehoja saadaan?
Joissain voi ruuvata bypass venttiilia ja toisiin saa paremmin eri kokoisia hihnapyoria, joiden vaihtamisen helppous myos vaihtelee. Yksi olennainen pointti on myos, miten ahdin saa oljynsyottonsa eli haluaako helppohuoltoisen reialla oljypohjaan vai ei.
Noita eatoneita muuten on ebayssa vahan valia myynnissa. Eri asia on sitten, kuinka taydellisen ja hyvakyntoisen setin saat...
ac5 kirjoitti:
Hiukka asian sivusta,mutta miten ahtimen malli vaikuttaa säätöjen helppouteen?
Eikös ahtimen tuotto/koko vaikuta, paljonko sen puolesta tehoja saadaan?
Joissain voi ruuvata bypass venttiilia ja toisiin saa paremmin eri kokoisia hihnapyoria, joiden vaihtamisen helppous myos vaihtelee. Yksi olennainen pointti on myos, miten ahdin saa oljynsyottonsa eli haluaako helppohuoltoisen reialla oljypohjaan vai ei.
Noita eatoneita muuten on ebayssa vahan valia myynnissa. Eri asia on sitten, kuinka taydellisen ja hyvakyntoisen setin saat...
Hihnapyörät voi tehdä itse tai koneistuttaa jossain. Asennuksen helppous ei ole olennainen asia. En saa e-baysta itse tilattua kun ei tuota luottokorttia löydy. Postikuluja varmaan tulee kivasti?
Jaa postikuluja, ja ei ole tässä maassa yhtään kuutosystävällistä kanssarakentajaa joka vielä rahtaa kontteja rapakon yli?
Eaton M90 on passelin kokoinen 200:een ja juurikin eräässä ameriikan autossa todisti valmistajan väitteen todeksi, eli puski luvatut 40% lisää tehoa - tasan. M90 on vanhaa muistaakseni GEN2-sukupolvea Eatoneista, ja siksi niitä saa muutamalla satasella näköjään Suomestakin. GEN IV olisikin sitten jo maukas ja käsittääkseni lähellä turbojen hyötysuhteita, mutta elimenluovuttajat alkavat olla 2000-lukulaisia ja tavara haluttua, joten hinta vähän pompsahtaa.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Pony kirjoitti:Jaa postikuluja, ja ei ole tässä maassa yhtään kuutosystävällistä kanssarakentajaa joka vielä rahtaa kontteja rapakon yli?
siis en ole aikeissa tilata jenkeistä vaan lähinnä vertailua ja jos joku vaikka paxton jostain olisi löytynyt olisi voinut harkita.. ja tuleehan siitä silleen kuluja vaikka kimpassa tilattas että esim. "e-bay-eaton 300$ suomi-eaton 320€ = ei kannata ainakaan minun matikalla
Pony kirjoitti:Eaton M90 on passelin kokoinen 200:een ja juurikin eräässä ameriikan autossa todisti valmistajan väitteen todeksi, eli puski luvatut 40% lisää tehoa - tasan. M90 on vanhaa muistaakseni GEN2-sukupolvea Eatoneista, ja siksi niitä saa muutamalla satasella näköjään Suomestakin. GEN IV olisikin sitten jo maukas ja käsittääkseni lähellä turbojen hyötysuhteita, mutta elimenluovuttajat alkavat olla 2000-lukulaisia ja tavara haluttua, joten hinta vähän pompsahtaa.
Aivan! siksi olenkin kallistumassa eattoniin päin..
200cid kirjoitti:
Hihnapyörät voi tehdä itse tai koneistuttaa jossain. Asennuksen helppous ei ole olennainen asia. En saa e-baysta itse tilattua kun ei tuota luottokorttia löydy. Postikuluja varmaan tulee kivasti?
Ei tartte valttamati luottokorttia. paypal tilin pystyy tekemaan myos silleen, etta liittaa sen SUOMALAISEEN pankkitiliin. Ittella on seka "jenkki" etta "euro" paypal tunnukset juurikin, etta voi puljata rahoja helpommin suuntaan ja toiseen. Suosittelen. Tietty luottokoiralla homma on helpompi, koska ebay on kotoisin luottokorttien ja velkavankeuden luvatusta maasta..
Pony kirjoitti:Jaa postikuluja, ja ei ole tässä maassa yhtään kuutosystävällistä kanssarakentajaa joka vielä rahtaa kontteja rapakon yli?
siis en ole aikeissa tilata jenkeistä vaan lähinnä vertailua ja jos joku vaikka paxton jostain olisi löytynyt olisi voinut harkita.. ja tuleehan siitä silleen kuluja vaikka kimpassa tilattas että esim. "e-bay-eaton 300$ suomi-eaton 320€ = ei kannata ainakaan minun matikalla
Tätä vähän niinkuin tarkoitin.
Pony kirjoitti:Eaton M90 on passelin kokoinen 200:een ja juurikin eräässä ameriikan autossa todisti valmistajan väitteen todeksi, eli puski luvatut 40% lisää tehoa - tasan. M90 on vanhaa muistaakseni GEN2-sukupolvea Eatoneista, ja siksi niitä saa muutamalla satasella näköjään Suomestakin. GEN IV olisikin sitten jo maukas ja käsittääkseni lähellä turbojen hyötysuhteita, mutta elimenluovuttajat alkavat olla 2000-lukulaisia ja tavara haluttua, joten hinta vähän pompsahtaa.
200cid kirjoitti:Aivan! siksi olenkin kallistumassa eattoniin päin..
Juu mutta mistäpä tekisi Gen IV löydön sopuhinnalla...tuskin tästä maasta.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****