Pakoputken X-pipe
- mussette
- Addikti
- Viestit: 222
- Liittynyt: 24 Syys 2005, 22:02
- Auto: Mustang 5,0 2016
Mustang FB -65 351 W
Ford Roadster 1932 - Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa
Pakoputken X-pipe
Onko jotain hienoja laskentasääntöjä jonka mukaan tuplaputkiston paineentasauskohtaan (x-kohta) tulevan reiän koko mitoitetaan. Tarkoitus tehdä kahdesta vastakkain olevasta 3" ja 45 asteen käyrästä. Vedänkö rälläkällä hieman kylkeä puhki ja hitsillä kiinni, vai jollain antenniporalla oikean kokoinen reikä ja sitten hitsillä kiinni. Onko niin nuukaa??

- Vee8
- Aina äänessä
- Viestit: 1138
- Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
- Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT - Paikkakunta: Kangasala
Avaa vähän kylkeä, mutta huomioi, että tällöin putkien tilavuus hieman pienenee. Eli kannattaa miettiä pienen laajennuksen tekoa tuohon liitokseen. Liian suuri yhtymäkohta taas ei saa olla tai virtaus sekoaa siihen.
Eikös tuo 45 asteen kulma ole hieman liikaa? Itse hyödynsin Motonetistä haettuja 2.5" taka-akselin ylityksiä, oli melki valmis kun liitti 'selät' vastakkain.
Eikös tuo 45 asteen kulma ole hieman liikaa? Itse hyödynsin Motonetistä haettuja 2.5" taka-akselin ylityksiä, oli melki valmis kun liitti 'selät' vastakkain.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Ei kai sillä nyt niin suurta väliä ole miten tuon X-putken tekee.
Tuolta voit katsoa erilaisia sovelluksia. Näyttää putket olevan eri kulmissa eri sovelluksissa, kulmat aina 90 asteeseen saakka.
http://www.drgas.com
Tuolta voit katsoa erilaisia sovelluksia. Näyttää putket olevan eri kulmissa eri sovelluksissa, kulmat aina 90 asteeseen saakka.
http://www.drgas.com
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- mussette
- Addikti
- Viestit: 222
- Liittynyt: 24 Syys 2005, 22:02
- Auto: Mustang 5,0 2016
Mustang FB -65 351 W
Ford Roadster 1932 - Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa
Kaksi takasillan ylitystä vastakkain oli hieno pointti, eipä tullut heti mieleen. Säästyy paljolta vaivalta ja tulee kerralla siisti. Eikö se ole sama laittaa pieni putki väliin ennen kuin rakennella koteloa liitospintaan? Paikallisesta kuorma-auton osia myyvästä tarvikeliikkeestä saa tarvittavia 3" putken osia myös takasillan ylityksiä:D 
Pakoääni ja jotain pientä eroa saattaa tulla tehoon.Spiff kirjoitti:Mikä käytännön eroa on x-pipella ja h-pipella?
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Tuossa on BBK'n näkemys x-putkesta
http://www.partanen.net/gallery/display ... m=61&pos=7
http://www.partanen.net/gallery/display ... m=61&pos=7
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!
-Homer65
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!
-Homer65
http://video.google.com/videoplay?docid ... 8402788732ROKI kirjoitti:Menee se okea kasin ääni peräreijille, siitä tulee sitten bemari.
Kuuntele siitä mitä sanoo pitkät sarjat ja x-putki yksilla vaimentimilla...
Ainiin, veekoo ja jxa, sori, oli _ihan_ pakko
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!
-Homer65
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!
-Homer65
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Dervish kirjoitti:Kuuntele siitä mitä sanoo pitkät sarjat ja x-putki yksilla vaimentimilla...ROKI kirjoitti:Menee se okea kasin ääni peräreijille, siitä tulee sitten bemari.
Ainiin, veekoo ja jxa, sori, oli _ihan_ pakko
http://musti.karaila.net/fun/05_stock_m ... rimmed.wav
Siina racerace soundia ilman X-putkea..
Voishan tuota kuunnella nyo äänet, mut ei toimi linkit mitenkään , veekoo:n linki toimi muriseehan se kyllä mutta mutta, sori veekoo ei pahalla näähän on makuasioita, eihän nistä pidä riidellä. Silti okeanlainen aito kasin saundi tulee vain ilman äksä ja hoo putkia, ja vielläpä kun ilmankin niitä auto pela moittettomasti, ja kulkee riittävän lujaa tuolla tie oloissa, kortti lähtee hyvin herkästi. Kasin murina ja kasin jytinä niissä on vissi ero ja sitä ei tule kuin iso lohkosta.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
http://www.mustangclub.fi/video/DynoVid ... 20Dyno.mpg
Tuossa on sisätiloissa nauhoitettu ääni kooste. Koneena edellinen 302 cid, pitkät peltisarjat, X-putki, 2½" + 2 1/4" vaimentimien jälkeen itse tehty putkisto, Edelbrock RPM vaimentimet. Putkisto edelleen sama. Ulkotiloissa ja vapaalaa radalla äänet kuulostaa mielestäni paremmilta. Äänen voimakkuus on noin 105- 110 db / 4500 rpm, mitattu joskus Ahvenistolla.
Onhan siinä vähän outo soundi, onko tuo sitten BMW:n vai jonkun muun, en tiedä.
Tuossa on sisätiloissa nauhoitettu ääni kooste. Koneena edellinen 302 cid, pitkät peltisarjat, X-putki, 2½" + 2 1/4" vaimentimien jälkeen itse tehty putkisto, Edelbrock RPM vaimentimet. Putkisto edelleen sama. Ulkotiloissa ja vapaalaa radalla äänet kuulostaa mielestäni paremmilta. Äänen voimakkuus on noin 105- 110 db / 4500 rpm, mitattu joskus Ahvenistolla.
Onhan siinä vähän outo soundi, onko tuo sitten BMW:n vai jonkun muun, en tiedä.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Ei noissa saundeissa mitään outoa ole, munaa vaikka mulle jakaa! Mielestäni parhaat saundit heti yksimukisen vapaastihengittävän jälkeen...457 kirjoitti:Onhan siinä vähän outo soundi, onko tuo sitten BMW:n vai jonkun muun, en tiedä.
Tuohon vielä X:n jälkeen sivuputki ilman vaimentajia, nam!
Tomi
Suzuki DR 650 RSE -93