Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Onko jotain hienoja laskentasääntöjä jonka mukaan tuplaputkiston paineentasauskohtaan (x-kohta) tulevan reiän koko mitoitetaan. Tarkoitus tehdä kahdesta vastakkain olevasta 3" ja 45 asteen käyrästä. Vedänkö rälläkällä hieman kylkeä puhki ja hitsillä kiinni, vai jollain antenniporalla oikean kokoinen reikä ja sitten hitsillä kiinni. Onko niin nuukaa??
Avaa vähän kylkeä, mutta huomioi, että tällöin putkien tilavuus hieman pienenee. Eli kannattaa miettiä pienen laajennuksen tekoa tuohon liitokseen. Liian suuri yhtymäkohta taas ei saa olla tai virtaus sekoaa siihen.
Eikös tuo 45 asteen kulma ole hieman liikaa? Itse hyödynsin Motonetistä haettuja 2.5" taka-akselin ylityksiä, oli melki valmis kun liitti 'selät' vastakkain.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Ei kai sillä nyt niin suurta väliä ole miten tuon X-putken tekee.
Tuolta voit katsoa erilaisia sovelluksia. Näyttää putket olevan eri kulmissa eri sovelluksissa, kulmat aina 90 asteeseen saakka. http://www.drgas.com
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Kaksi takasillan ylitystä vastakkain oli hieno pointti, eipä tullut heti mieleen. Säästyy paljolta vaivalta ja tulee kerralla siisti. Eikö se ole sama laittaa pieni putki väliin ennen kuin rakennella koteloa liitospintaan? Paikallisesta kuorma-auton osia myyvästä tarvikeliikkeestä saa tarvittavia 3" putken osia myös takasillan ylityksiä:D
Spiff kirjoitti:Mikä käytännön eroa on x-pipella ja h-pipella?
Pakoääni ja jotain pientä eroa saattaa tulla tehoon.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Voishan tuota kuunnella nyo äänet, mut ei toimi linkit mitenkään , veekoo:n linki toimi muriseehan se kyllä mutta mutta, sori veekoo ei pahalla näähän on makuasioita, eihän nistä pidä riidellä. Silti okeanlainen aito kasin saundi tulee vain ilman äksä ja hoo putkia, ja vielläpä kun ilmankin niitä auto pela moittettomasti, ja kulkee riittävän lujaa tuolla tie oloissa, kortti lähtee hyvin herkästi. Kasin murina ja kasin jytinä niissä on vissi ero ja sitä ei tule kuin iso lohkosta.
http://www.mustangclub.fi/video/DynoVid ... 20Dyno.mpg
Tuossa on sisätiloissa nauhoitettu ääni kooste. Koneena edellinen 302 cid, pitkät peltisarjat, X-putki, 2½" + 2 1/4" vaimentimien jälkeen itse tehty putkisto, Edelbrock RPM vaimentimet. Putkisto edelleen sama. Ulkotiloissa ja vapaalaa radalla äänet kuulostaa mielestäni paremmilta. Äänen voimakkuus on noin 105- 110 db / 4500 rpm, mitattu joskus Ahvenistolla.
Onhan siinä vähän outo soundi, onko tuo sitten BMW:n vai jonkun muun, en tiedä.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.