Pakoputken X-pipe

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
mussette
Addikti
Viestit: 222
Liittynyt: 24 Syys 2005, 22:02
Auto: Mustang 5,0 2016
Mustang FB -65 351 W
Ford Roadster 1932
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Pakoputken X-pipe

Viesti Kirjoittaja mussette »

Onko jotain hienoja laskentasääntöjä jonka mukaan tuplaputkiston paineentasauskohtaan (x-kohta) tulevan reiän koko mitoitetaan. Tarkoitus tehdä kahdesta vastakkain olevasta 3" ja 45 asteen käyrästä. Vedänkö rälläkällä hieman kylkeä puhki ja hitsillä kiinni, vai jollain antenniporalla oikean kokoinen reikä ja sitten hitsillä kiinni. Onko niin nuukaa?? :shock: :shock:
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Avaa vähän kylkeä, mutta huomioi, että tällöin putkien tilavuus hieman pienenee. Eli kannattaa miettiä pienen laajennuksen tekoa tuohon liitokseen. Liian suuri yhtymäkohta taas ei saa olla tai virtaus sekoaa siihen.
Eikös tuo 45 asteen kulma ole hieman liikaa? Itse hyödynsin Motonetistä haettuja 2.5" taka-akselin ylityksiä, oli melki valmis kun liitti 'selät' vastakkain.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Ei kai sillä nyt niin suurta väliä ole miten tuon X-putken tekee.
Tuolta voit katsoa erilaisia sovelluksia. Näyttää putket olevan eri kulmissa eri sovelluksissa, kulmat aina 90 asteeseen saakka.
http://www.drgas.com
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
mussette
Addikti
Viestit: 222
Liittynyt: 24 Syys 2005, 22:02
Auto: Mustang 5,0 2016
Mustang FB -65 351 W
Ford Roadster 1932
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja mussette »

Kaksi takasillan ylitystä vastakkain oli hieno pointti, eipä tullut heti mieleen. Säästyy paljolta vaivalta ja tulee kerralla siisti. Eikö se ole sama laittaa pieni putki väliin ennen kuin rakennella koteloa liitospintaan? Paikallisesta kuorma-auton osia myyvästä tarvikeliikkeestä saa tarvittavia 3" putken osia myös takasillan ylityksiä:D :D
Avatar
Spiff
Addikti
Viestit: 184
Liittynyt: 27 Kesä 2004, 22:03

Viesti Kirjoittaja Spiff »

Mikä käytännön eroa on x-pipella ja h-pipella?
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Spiff kirjoitti:Mikä käytännön eroa on x-pipella ja h-pipella?
Pakoääni ja jotain pientä eroa saattaa tulla tehoon.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Dervish
Aina äänessä
Viestit: 1550
Liittynyt: 06 Heinä 2004, 09:33
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Dervish »

Tuossa on BBK'n näkemys x-putkesta
http://www.partanen.net/gallery/display ... m=61&pos=7
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!! :pehva:
-Homer65
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Menee se okea kasin ääni peräreijille, siitä tulee sitten bemari.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

X-putkessa on enempi repiva nascar tyyppinen aani, kun H-putkesta tulee leppoisa pulputus. Makuasia on sitten, mista tykkaa. :wink:
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

ROKI kirjoitti:Menee se okea kasin ääni peräreijille, siitä tulee sitten bemari.
:lol: :lol: :lol:
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Dervish
Aina äänessä
Viestit: 1550
Liittynyt: 06 Heinä 2004, 09:33
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Dervish »

ROKI kirjoitti:Menee se okea kasin ääni peräreijille, siitä tulee sitten bemari.
http://video.google.com/videoplay?docid ... 8402788732

Kuuntele siitä mitä sanoo pitkät sarjat ja x-putki yksilla vaimentimilla...

Ainiin, veekoo ja jxa, sori, oli _ihan_ pakko :oops:
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!! :pehva:
-Homer65
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Dervish kirjoitti:
ROKI kirjoitti:Menee se okea kasin ääni peräreijille, siitä tulee sitten bemari.
Kuuntele siitä mitä sanoo pitkät sarjat ja x-putki yksilla vaimentimilla...

Ainiin, veekoo ja jxa, sori, oli _ihan_ pakko :oops:
:lol: Joo. Munkans:
http://musti.karaila.net/fun/05_stock_m ... rimmed.wav

Siina racerace soundia ilman X-putkea.. :wink: Hyvin muuten pulputtelee foxi X-putkenkin kanssa. :D
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Voishan tuota kuunnella nyo äänet, mut ei toimi linkit mitenkään , veekoo:n linki toimi muriseehan se kyllä mutta mutta, sori veekoo ei pahalla näähän on makuasioita, eihän nistä pidä riidellä. Silti okeanlainen aito kasin saundi tulee vain ilman äksä ja hoo putkia, ja vielläpä kun ilmankin niitä auto pela moittettomasti, ja kulkee riittävän lujaa tuolla tie oloissa, kortti lähtee hyvin herkästi. Kasin murina ja kasin jytinä niissä on vissi ero ja sitä ei tule kuin iso lohkosta.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

http://www.mustangclub.fi/video/DynoVid ... 20Dyno.mpg
Tuossa on sisätiloissa nauhoitettu ääni kooste. Koneena edellinen 302 cid, pitkät peltisarjat, X-putki, 2½" + 2 1/4" vaimentimien jälkeen itse tehty putkisto, Edelbrock RPM vaimentimet. Putkisto edelleen sama. Ulkotiloissa ja vapaalaa radalla äänet kuulostaa mielestäni paremmilta. Äänen voimakkuus on noin 105- 110 db / 4500 rpm, mitattu joskus Ahvenistolla.
Onhan siinä vähän outo soundi, onko tuo sitten BMW:n vai jonkun muun, en tiedä.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
TomiKoo
Aktiivi
Viestit: 143
Liittynyt: 30 Touko 2004, 23:42
Paikkakunta: Lohja / Lieksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TomiKoo »

457 kirjoitti:Onhan siinä vähän outo soundi, onko tuo sitten BMW:n vai jonkun muun, en tiedä.
Ei noissa saundeissa mitään outoa ole, munaa vaikka mulle jakaa! Mielestäni parhaat saundit heti yksimukisen vapaastihengittävän jälkeen... :twisted: :wink:

Tuohon vielä X:n jälkeen sivuputki ilman vaimentajia, nam! :wink:

Tomi
Suzuki DR 650 RSE -93
Vastaa Viestiin