Pro street

Tribute to Mustang. Keskustelua VIN-koodeista, valmistusajankohdista tai muuten vaan Mustangista

Valvoja: Ville K

Avatar
Spiff
Addikti
Viestit: 184
Liittynyt: 27 Kesä 2004, 22:03

Pro street

Viesti Kirjoittaja Spiff »

Olen vähän ihmetellyt kun nyt on alkanut ilmestyä paljon näitä Pro-street autoja myyntiin ja melkein kaikki ovat rekisterissä ja katsastettuja. Onko tällainen auto ihan "normaali" katuauto vai koskeeko näitä jotain eritysmääräyksiä ja jonka porsaanreiän kautta niitä voi liikutella kaduilla? Jos joku ymmärtää kysymykseni?
Esim. jos puhutaan musseista niin nettiautossa on ollut myynnissä jo kesästä lähtien -65 HT jossa on yli 630 heppaa ja vääntöä yli 1000nm ja vastaavia löytyy myös muita. Tällaisella autollahan pääsee 0-100 parissa sekunnissa ja varmaan 0-200 alle kymmenessä.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Pro street

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Spiff kirjoitti:Olen vähän ihmetellyt kun nyt on alkanut ilmestyä paljon näitä Pro-street autoja myyntiin ja melkein kaikki ovat rekisterissä ja katsastettuja. Onko tällainen auto ihan "normaali" katuauto vai koskeeko näitä jotain eritysmääräyksiä ja jonka porsaanreiän kautta niitä voi liikutella kaduilla? Jos joku ymmärtää kysymykseni?
Esim. jos puhutaan musseista niin nettiautossa on ollut myynnissä jo kesästä lähtien -65 HT jossa on yli 630 heppaa ja vääntöä yli 1000nm ja vastaavia löytyy myös muita. Tällaisella autollahan pääsee 0-100 parissa sekunnissa ja varmaan 0-200 alle kymmenessä.
Em. '65 Ht on ollut kuosissaan jo niin kauan ettei tainnut pahemmin määräykset koskea kun sen suuremmista linjoista päätettiin, ei taida olla hv rajaakaan rekisteriotteessa. Kun muutokset kerran ovat rekisteriotteessa, niin siellä ovat ja pysyvät. Ahtopaineita siinä on laskettu mitä sitä viimeksi moottoriradalla katselin - on kova laite.

Nii-in, voima on ihmeellistä.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

1970 Mach 1 alá prostreet. Tuosta ei paljoa '70 Machi parane, koneeseen ainoastaan lisää kuutiotuumia, kuten 4.300-4.500" akseli.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1970-FOR ... dZViewItem

Kuva
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
KTM
Addikti
Viestit: 257
Liittynyt: 08 Loka 2004, 21:08
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KTM »

Fastback kirjoitti:1970 Mach 1 alá prostreet. Tuosta ei paljoa '70 Machi parane, koneeseen ainoastaan lisää kuutiotuumia, kuten 4.300-4.500" akseli.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1970-FOR ... dZViewItem
Aika härski, mutta vähän silmää häiritsee tuo Camaro tyylinen Cowl Induction scoop. Eikö olisi löytynyt jotakin enemän Fordiumia? Siis siksi kun asioita on mietitty noin pitkään niin miksi ei loppuun asti?
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

KTM kirjoitti:Aika härski, mutta vähän silmää häiritsee tuo Camaro tyylinen Cowl Induction scoop. Eikö olisi löytynyt jotakin enemän Fordiumia? Siis siksi kun asioita on mietitty noin pitkään niin miksi ei loppuun asti?
makuasioita sanoi koira kun pallejaan nuoli. Mun mielestä sopii taas tosi hienosti :roll: Mitäs fordilla on tuollaista isoa ja komeeta? Venytetty 429 boss scooppikin on jo vanha idea, mun mielestä piristävän erilainen.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

joo ROCK,ROCK , tämä yksi tyylisuunta :wink:
Cowl pulkka ainakin toimii ja sadekeli ystävällinen...
onhan noita scuuppi variaatitoita monia... 8)
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Fastback kirjoitti:1970 Mach 1 alá prostreet. Tuosta ei paljoa '70 Machi parane, koneeseen ainoastaan lisää kuutiotuumia, kuten 4.300-4.500" akseli.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1970-FOR ... dZViewItem

Kuva
Kyllä on jollakin sedällä ruma kosla :!:, siinä on pilattu alun perin hyvännäköinen auto perinpohjin, oliskohan jenkki tyyninkiä.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JaniC »

Hyvänäköinen laite tuo on. Kyllä kelpaisi ajella pitkin kyläteitä. :wink: Taitaa olla auto kumminkin enemmän radoille suunniteltu. :?
Ford Mustang Ghia 351C 4V vm. 1981

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew
330cid Supercharged vm. 2002
Avatar
GTS
Aktiivi
Viestit: 145
Liittynyt: 08 Heinä 2004, 21:36
Paikkakunta: Ikaalinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GTS »

ROKI, varmaaan toikin on sitten pilattu 18" vanteilla ja ( ilma jousitus )madalluksella ym...:twisted:
http://www.ridetech.com/techarticles/WR0183open.pdf
Varo myöskin katsomasta uusinta SPINNERIÄ sielläkin kun on voimakkaasti rakenneltu kerholaisen Mustanki :mrgreen:
Ei pisaralla pitkälle, vaan ämpärillisellä lujaa!
http://www.hhp.fi/
hakalaperf@gmail.com
Mustang Grande 69 302
MB 560 SEC V8
Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4WD /4WS R4
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

djcombo kirjoitti:Taitaa olla auto kumminkin enemmän radoille suunniteltu. :?
Auto on rungoltaan rakennettu vastaamaan 7.50 sekunnin sertifiointia. Tekninen selostus autosta antaa ymmärtää ettei katuajo ole mitenkään ihmeellistä ko. laitteella. Toimii jenkkilän 93 oktaanisella bensalla, lämmöt pysyvät alle 77 asteen, tuottaa 444 hv takarenkailta, takomännät 10,920 puristus, d0ve-c rautakannet portattu, lunatin hydraulikeppi, rullakeinut, performer rpm imusarja, 850 holley, 6,6 litran öljypohja, C6 vaihteisto, spooli ja 5.14 Pro Gears. Elikkäs ainoa mitä pitäisi vaihtaa niin tuo perän pehmeä pro välitys normaaliin street välitykseen mutta välityksen voisi pitää samana 5,14 sillä takarenkaat ovat todella korkeat. Spooli ei ole tieliikenteeseen sallittu, joten detroitlocker voisi olla paikallaan. Tosiaan tuo helvetin ruma holleyn ilmanputsari pitäisi heittää vaikka metallikeräykseen.

Kyllä mulle kelpais.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
200cid
Addikti
Viestit: 265
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja 200cid »

ROKI kirjoitti: Kyllä on jollakin sedällä ruma kosla :!:, siinä on pilattu alun perin hyvännäköinen auto perinpohjin, oliskohan jenkki tyyninkiä.
Nyt kyllä joudun kysäsemään että mitä tuossa on pilattu? En ymmärrä...
KUKA V*TUN TUNING?!
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Joo, pilattu on. :cry: Jokaisen suoran päässä on yleensä mutka, Veikkaan voimakasta aliohjaatuvuutta ! :lol:
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Makuasioita, mutta onko toi nyt sitten edes ProStreet? Enemmän tuo on stripille tehty kuin kadulle, joten olkoon mieluummin Drag(Street) tms.

'70 on hieno vuosi ja tuo auto lähestulkoon upea, mutta kun makuasioihin mentiin niin tuossa autossa on laitettu pilalle etu- ja takarenkaat/vanteet, ja konepelti :lol: :lol: . Mun makuun enempi TorqThrustit keskeltä mustaksi maalattuna, tai TorqThrust II:t tms. ja normaali pelti...mutta tarkoitus pyhittää keinot, tuolla kun on tarkoitus mennä kovaa suoralla, ei näytää hyvältä kadulla tai taipua Jurvan mutkaan.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

makuasitoita .. mutta katu killerihän tää vielä on. kyllä liikennevaloissa
varmaan olis kiva kiusata tuunaajaa....
onhan tässä alustaan sentään "vähän" paneuduttu ...
tässähän yksilössä ei ole putkirunkoa , alsa sisustaa yms"ralliauto"
ominaista , ilmanputsari tosiaan pistää silmään...
KTM
Addikti
Viestit: 257
Liittynyt: 08 Loka 2004, 21:08
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KTM »

Fastback kirjoitti:Tosiaan tuo helvetin ruma holleyn ilmanputsari pitäisi heittää vaikka metallikeräykseen.

Kyllä mulle kelpais.
Eikös tämäkin mene vähän tuonne koiran makuelämyksiin? Toisaalta aika erikoinen valinta tuo ilmaputsari on. Olisiko koetetettu hakea jotakin mataluuttaa, että konepelti mahtuu kiinni?
Vastaa Viestiin