Pro street
Valvoja: Ville K
Pro street
Olen vähän ihmetellyt kun nyt on alkanut ilmestyä paljon näitä Pro-street autoja myyntiin ja melkein kaikki ovat rekisterissä ja katsastettuja. Onko tällainen auto ihan "normaali" katuauto vai koskeeko näitä jotain eritysmääräyksiä ja jonka porsaanreiän kautta niitä voi liikutella kaduilla? Jos joku ymmärtää kysymykseni?
Esim. jos puhutaan musseista niin nettiautossa on ollut myynnissä jo kesästä lähtien -65 HT jossa on yli 630 heppaa ja vääntöä yli 1000nm ja vastaavia löytyy myös muita. Tällaisella autollahan pääsee 0-100 parissa sekunnissa ja varmaan 0-200 alle kymmenessä.
Esim. jos puhutaan musseista niin nettiautossa on ollut myynnissä jo kesästä lähtien -65 HT jossa on yli 630 heppaa ja vääntöä yli 1000nm ja vastaavia löytyy myös muita. Tällaisella autollahan pääsee 0-100 parissa sekunnissa ja varmaan 0-200 alle kymmenessä.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Pro street
Em. '65 Ht on ollut kuosissaan jo niin kauan ettei tainnut pahemmin määräykset koskea kun sen suuremmista linjoista päätettiin, ei taida olla hv rajaakaan rekisteriotteessa. Kun muutokset kerran ovat rekisteriotteessa, niin siellä ovat ja pysyvät. Ahtopaineita siinä on laskettu mitä sitä viimeksi moottoriradalla katselin - on kova laite.Spiff kirjoitti:Olen vähän ihmetellyt kun nyt on alkanut ilmestyä paljon näitä Pro-street autoja myyntiin ja melkein kaikki ovat rekisterissä ja katsastettuja. Onko tällainen auto ihan "normaali" katuauto vai koskeeko näitä jotain eritysmääräyksiä ja jonka porsaanreiän kautta niitä voi liikutella kaduilla? Jos joku ymmärtää kysymykseni?
Esim. jos puhutaan musseista niin nettiautossa on ollut myynnissä jo kesästä lähtien -65 HT jossa on yli 630 heppaa ja vääntöä yli 1000nm ja vastaavia löytyy myös muita. Tällaisella autollahan pääsee 0-100 parissa sekunnissa ja varmaan 0-200 alle kymmenessä.
Nii-in, voima on ihmeellistä.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
1970 Mach 1 alá prostreet. Tuosta ei paljoa '70 Machi parane, koneeseen ainoastaan lisää kuutiotuumia, kuten 4.300-4.500" akseli.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1970-FOR ... dZViewItem

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1970-FOR ... dZViewItem
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Aika härski, mutta vähän silmää häiritsee tuo Camaro tyylinen Cowl Induction scoop. Eikö olisi löytynyt jotakin enemän Fordiumia? Siis siksi kun asioita on mietitty noin pitkään niin miksi ei loppuun asti?Fastback kirjoitti:1970 Mach 1 alá prostreet. Tuosta ei paljoa '70 Machi parane, koneeseen ainoastaan lisää kuutiotuumia, kuten 4.300-4.500" akseli.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1970-FOR ... dZViewItem
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
makuasioita sanoi koira kun pallejaan nuoli. Mun mielestä sopii taas tosi hienostiKTM kirjoitti:Aika härski, mutta vähän silmää häiritsee tuo Camaro tyylinen Cowl Induction scoop. Eikö olisi löytynyt jotakin enemän Fordiumia? Siis siksi kun asioita on mietitty noin pitkään niin miksi ei loppuun asti?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Kyllä on jollakin sedällä ruma koslaFastback kirjoitti:1970 Mach 1 alá prostreet. Tuosta ei paljoa '70 Machi parane, koneeseen ainoastaan lisää kuutiotuumia, kuten 4.300-4.500" akseli.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1970-FOR ... dZViewItem
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
ROKI, varmaaan toikin on sitten pilattu 18" vanteilla ja ( ilma jousitus )madalluksella ym...
http://www.ridetech.com/techarticles/WR0183open.pdf
Varo myöskin katsomasta uusinta SPINNERIÄ sielläkin kun on voimakkaasti rakenneltu kerholaisen Mustanki
http://www.ridetech.com/techarticles/WR0183open.pdf
Varo myöskin katsomasta uusinta SPINNERIÄ sielläkin kun on voimakkaasti rakenneltu kerholaisen Mustanki
Ei pisaralla pitkälle, vaan ämpärillisellä lujaa!
http://www.hhp.fi/
hakalaperf@gmail.com
Mustang Grande 69 302
MB 560 SEC V8
Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4WD /4WS R4
http://www.hhp.fi/
hakalaperf@gmail.com
Mustang Grande 69 302
MB 560 SEC V8
Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4WD /4WS R4
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Auto on rungoltaan rakennettu vastaamaan 7.50 sekunnin sertifiointia. Tekninen selostus autosta antaa ymmärtää ettei katuajo ole mitenkään ihmeellistä ko. laitteella. Toimii jenkkilän 93 oktaanisella bensalla, lämmöt pysyvät alle 77 asteen, tuottaa 444 hv takarenkailta, takomännät 10,920 puristus, d0ve-c rautakannet portattu, lunatin hydraulikeppi, rullakeinut, performer rpm imusarja, 850 holley, 6,6 litran öljypohja, C6 vaihteisto, spooli ja 5.14 Pro Gears. Elikkäs ainoa mitä pitäisi vaihtaa niin tuo perän pehmeä pro välitys normaaliin street välitykseen mutta välityksen voisi pitää samana 5,14 sillä takarenkaat ovat todella korkeat. Spooli ei ole tieliikenteeseen sallittu, joten detroitlocker voisi olla paikallaan. Tosiaan tuo helvetin ruma holleyn ilmanputsari pitäisi heittää vaikka metallikeräykseen.djcombo kirjoitti:Taitaa olla auto kumminkin enemmän radoille suunniteltu.
Kyllä mulle kelpais.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Makuasioita, mutta onko toi nyt sitten edes ProStreet? Enemmän tuo on stripille tehty kuin kadulle, joten olkoon mieluummin Drag(Street) tms.
'70 on hieno vuosi ja tuo auto lähestulkoon upea, mutta kun makuasioihin mentiin niin tuossa autossa on laitettu pilalle etu- ja takarenkaat/vanteet, ja konepelti
. Mun makuun enempi TorqThrustit keskeltä mustaksi maalattuna, tai TorqThrust II:t tms. ja normaali pelti...mutta tarkoitus pyhittää keinot, tuolla kun on tarkoitus mennä kovaa suoralla, ei näytää hyvältä kadulla tai taipua Jurvan mutkaan.
'70 on hieno vuosi ja tuo auto lähestulkoon upea, mutta kun makuasioihin mentiin niin tuossa autossa on laitettu pilalle etu- ja takarenkaat/vanteet, ja konepelti
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Eikös tämäkin mene vähän tuonne koiran makuelämyksiin? Toisaalta aika erikoinen valinta tuo ilmaputsari on. Olisiko koetetettu hakea jotakin mataluuttaa, että konepelti mahtuu kiinni?Fastback kirjoitti:Tosiaan tuo helvetin ruma holleyn ilmanputsari pitäisi heittää vaikka metallikeräykseen.
Kyllä mulle kelpais.