Valvoline
Miksikään tälläisiä peruskysymyksiä epäillään aina vilunki kysymyksiksi?
Pakkohan sitä on perhana kysyä jos ei tiedä. Nimimerkki "Jukka" on kuitenkin itsekkin ostanut ko. öljyä ja huomannut käyttäessään että öljy on sopimatonta hänen moottoriinsa. Jos olisit sinäkin ensin kysynyt ja sitten vasta ostanut niin olisit siinäkin päässyt helpommalla, ja säästänyt rahuskia. Kiitos kuitenkin vastauksestasi, nyt kun tiedän ettei se ole kaikkien mielestä hyvä öljy niin en juosten mene sitä ostamaan.
Pakkohan sitä on perhana kysyä jos ei tiedä. Nimimerkki "Jukka" on kuitenkin itsekkin ostanut ko. öljyä ja huomannut käyttäessään että öljy on sopimatonta hänen moottoriinsa. Jos olisit sinäkin ensin kysynyt ja sitten vasta ostanut niin olisit siinäkin päässyt helpommalla, ja säästänyt rahuskia. Kiitos kuitenkin vastauksestasi, nyt kun tiedän ettei se ole kaikkien mielestä hyvä öljy niin en juosten mene sitä ostamaan.
Keväällä vaihdoin musseen Shellin 10W-30 öljyt ja totesin auton savuttavan muutaman ajolenkin jälkeen. Ihmettelin asiaa,koska 2003 moista ei esiintynyt (Eri öljyt) Vaihdoin öljyt juhannuksen tienoissa uudelleen,jolloin moottoriin tuli Valvolinen Maxi lifet ja kas savutus hävisi !!
Joten ainakaan se shellin rukkasrasva (mineraaliöljy) ei meikäläisen autoon sopinut. Nyt ajanut kuukaudenpäivät ehkä n.1500 Km ja öljyä ei ole hävinnyt tikusta tippaakaan. Öljynpaineista vaikea sanoa,kun ei ole mittaria mutta ainakin valosammuu
Joten ainakaan se shellin rukkasrasva (mineraaliöljy) ei meikäläisen autoon sopinut. Nyt ajanut kuukaudenpäivät ehkä n.1500 Km ja öljyä ei ole hävinnyt tikusta tippaakaan. Öljynpaineista vaikea sanoa,kun ei ole mittaria mutta ainakin valosammuu

Syy siihen miksi epäilin trolliksi,olen tehnyt kantani aiemminkin selväksi tuon ko. tuotteen kohdalla.
Käytin vanhassa 289:ssä eri valmistajien synteettisiä öljyjä mutta Valvoline ei siihen moottorin sopinut.
Ei ollut mullakaan öljynpainemittaria.
Kaadoin uudet MaxLifet koneeseen öljynvaihdossa ja kone käyntiin.
Öljynpaineen merkkivalo ei sammunut.
Hetken jouduin jopa epäilemään omaa työtäni ja tarkistin että öljyroppu tuli kiinni ja öljy siellä koneessa tosiaan oli.
Uudestaan kone käyntiin ja silmät ja korvat kiinni parasta toivoen.
Pitkän kalkatuksen jälkeen öljynpaineet kuitenkin löytyivät.
Lisäksi venttiilinnostajat alkoivat pitää tuolla kuralla ääntä.
Millään muulla öljyllä ei noita ongelmia ollut.
Syy siihen miksi tuohon MaxLifeen sorruin oli todella sopiva hinta.
Isoa rahallista tappiota tuosta kokeilusta ei siis tullut.
Samansuuntaisia kokemuksia oli parilla muullakin paikallisella harrastajalla tuosta tuotteesta.
En kuitenkaan vieläkään suosittele MaxLifea.
Käytin vanhassa 289:ssä eri valmistajien synteettisiä öljyjä mutta Valvoline ei siihen moottorin sopinut.
Ei ollut mullakaan öljynpainemittaria.
Kaadoin uudet MaxLifet koneeseen öljynvaihdossa ja kone käyntiin.
Öljynpaineen merkkivalo ei sammunut.
Hetken jouduin jopa epäilemään omaa työtäni ja tarkistin että öljyroppu tuli kiinni ja öljy siellä koneessa tosiaan oli.
Uudestaan kone käyntiin ja silmät ja korvat kiinni parasta toivoen.
Pitkän kalkatuksen jälkeen öljynpaineet kuitenkin löytyivät.
Lisäksi venttiilinnostajat alkoivat pitää tuolla kuralla ääntä.
Millään muulla öljyllä ei noita ongelmia ollut.
Syy siihen miksi tuohon MaxLifeen sorruin oli todella sopiva hinta.
Isoa rahallista tappiota tuosta kokeilusta ei siis tullut.
Samansuuntaisia kokemuksia oli parilla muullakin paikallisella harrastajalla tuosta tuotteesta.
En kuitenkaan vieläkään suosittele MaxLifea.
-Jukka-
Re: Valvoline
Vanhemmat pannut kulkee kesäajossa esim Nesteen 20-50W tai vastaavalla multigrade öljyllä. Itse olen ajellut 3:na kesänä Nesteen tuotteella, kuluttaa n. desin 289 koneessa 1000 km kohti. Kone varustettu HV-öljypumpulla ja pytyt porattu viimeiseen ylikokoon. Öljyasiaa voisi käsitellä laajemminkin esim. Corralissa jos asiantuntemusta jollain löytyy.Anonymous kirjoitti:Valvolinellä on sellainen öljy kuin Max life. Kehuvat että se on kehitetty juuri vanhoihin moottoreihin. Uskaltaako tuommoista kokeilla vanhaan mussen, synteettinen öljy kun on?? Onko jollain ihan käyttökojkemusta??

Totta Kopekka, vois olla "Öljyspesiaalin" paikka.
Tää öljyhommahan riippuu niin halavatusti siitä, minkälainen moottori autossa on, vanha, täysin avaamaton moottori varmaan saa sydänkohtauksen, jos sinne tuikkaa Castrolin synteettistä 0-öljyä.
Toisaalta taas esim erään touhon 68 saattaisi ko. öljyillä laskea öljynpaineensa 80 psi:stä jonnekin inhimillisemmille luvuille.
Tää öljyhommahan riippuu niin halavatusti siitä, minkälainen moottori autossa on, vanha, täysin avaamaton moottori varmaan saa sydänkohtauksen, jos sinne tuikkaa Castrolin synteettistä 0-öljyä.
Toisaalta taas esim erään touhon 68 saattaisi ko. öljyillä laskea öljynpaineensa 80 psi:stä jonnekin inhimillisemmille luvuille.
- Kimi
Resto-Mod 1968 GT Convertible
Resto-Mod 1968 GT Convertible
-
- Aktiivi
- Viestit: 58
- Liittynyt: 02 Kesä 2004, 13:53
- Auto: Mustang -65 Convertible, 200cid, C4
- Paikkakunta: Vantaa / Läyliäinen
- Viesti:
Itsekin ostin tossa vuosi pari sitten tuota MaxLifeä mutta enpä ole vielä pistänyt koneeseen kun en ollut varma onko konetta koskaan avattu.. Tyydyin sit laittamaan mineraalit koneeseen ja savua ei ainakaan tule eli ihan timmi lienee vanha hoppa vielä. 

Asiallisen tiedon puute ei saa olla este henkiselle epävarmuudelle.