Valvoline

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Vieras

Valvoline

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Valvolinellä on sellainen öljy kuin Max life. Kehuvat että se on kehitetty juuri vanhoihin moottoreihin. Uskaltaako tuommoista kokeilla vanhaan mussen, synteettinen öljy kun on?? Onko jollain ihan käyttökojkemusta??
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Ettei ois trolli ??

Vastaanpa kuitenkin.
Omakohtaisia kokemuksia on tuosta kurasta.
Olen ostanut MaxLifea kaksi purkkia,ensimmäisen ja viimeisen.
Öljynpaineet katosivat ja oli eka öljy mitä vanha Mustang kulutti.

En todellakaan suosittele!
-Jukka-
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Miksikään tälläisiä peruskysymyksiä epäillään aina vilunki kysymyksiksi?
Pakkohan sitä on perhana kysyä jos ei tiedä. Nimimerkki "Jukka" on kuitenkin itsekkin ostanut ko. öljyä ja huomannut käyttäessään että öljy on sopimatonta hänen moottoriinsa. Jos olisit sinäkin ensin kysynyt ja sitten vasta ostanut niin olisit siinäkin päässyt helpommalla, ja säästänyt rahuskia. Kiitos kuitenkin vastauksestasi, nyt kun tiedän ettei se ole kaikkien mielestä hyvä öljy niin en juosten mene sitä ostamaan.
Avatar
Avomusse
Aktiivi
Viestit: 136
Liittynyt: 31 Touko 2004, 10:18
Paikkakunta: Tervakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Avomusse »

Keväällä vaihdoin musseen Shellin 10W-30 öljyt ja totesin auton savuttavan muutaman ajolenkin jälkeen. Ihmettelin asiaa,koska 2003 moista ei esiintynyt (Eri öljyt) Vaihdoin öljyt juhannuksen tienoissa uudelleen,jolloin moottoriin tuli Valvolinen Maxi lifet ja kas savutus hävisi !!

Joten ainakaan se shellin rukkasrasva (mineraaliöljy) ei meikäläisen autoon sopinut. Nyt ajanut kuukaudenpäivät ehkä n.1500 Km ja öljyä ei ole hävinnyt tikusta tippaakaan. Öljynpaineista vaikea sanoa,kun ei ole mittaria mutta ainakin valosammuu :lol:
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Syy siihen miksi epäilin trolliksi,olen tehnyt kantani aiemminkin selväksi tuon ko. tuotteen kohdalla.
Käytin vanhassa 289:ssä eri valmistajien synteettisiä öljyjä mutta Valvoline ei siihen moottorin sopinut.

Ei ollut mullakaan öljynpainemittaria.
Kaadoin uudet MaxLifet koneeseen öljynvaihdossa ja kone käyntiin.
Öljynpaineen merkkivalo ei sammunut.
Hetken jouduin jopa epäilemään omaa työtäni ja tarkistin että öljyroppu tuli kiinni ja öljy siellä koneessa tosiaan oli.
Uudestaan kone käyntiin ja silmät ja korvat kiinni parasta toivoen.
Pitkän kalkatuksen jälkeen öljynpaineet kuitenkin löytyivät.
Lisäksi venttiilinnostajat alkoivat pitää tuolla kuralla ääntä.
Millään muulla öljyllä ei noita ongelmia ollut.

Syy siihen miksi tuohon MaxLifeen sorruin oli todella sopiva hinta.
Isoa rahallista tappiota tuosta kokeilusta ei siis tullut.
Samansuuntaisia kokemuksia oli parilla muullakin paikallisella harrastajalla tuosta tuotteesta.

En kuitenkaan vieläkään suosittele MaxLifea.
-Jukka-
Avatar
Kopekka
Addikti
Viestit: 180
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Joensuu

Re: Valvoline

Viesti Kirjoittaja Kopekka »

Anonymous kirjoitti:Valvolinellä on sellainen öljy kuin Max life. Kehuvat että se on kehitetty juuri vanhoihin moottoreihin. Uskaltaako tuommoista kokeilla vanhaan mussen, synteettinen öljy kun on?? Onko jollain ihan käyttökojkemusta??
Vanhemmat pannut kulkee kesäajossa esim Nesteen 20-50W tai vastaavalla multigrade öljyllä. Itse olen ajellut 3:na kesänä Nesteen tuotteella, kuluttaa n. desin 289 koneessa 1000 km kohti. Kone varustettu HV-öljypumpulla ja pytyt porattu viimeiseen ylikokoon. Öljyasiaa voisi käsitellä laajemminkin esim. Corralissa jos asiantuntemusta jollain löytyy. 8)
Avatar
Kimi
Addikti
Viestit: 295
Liittynyt: 27 Touko 2004, 09:28
Paikkakunta: Castlefull
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Totta Kopekka, vois olla "Öljyspesiaalin" paikka.
Tää öljyhommahan riippuu niin halavatusti siitä, minkälainen moottori autossa on, vanha, täysin avaamaton moottori varmaan saa sydänkohtauksen, jos sinne tuikkaa Castrolin synteettistä 0-öljyä.
Toisaalta taas esim erään touhon 68 saattaisi ko. öljyillä laskea öljynpaineensa 80 psi:stä jonnekin inhimillisemmille luvuille.
- Kimi
Resto-Mod 1968 GT Convertible
Kristo
Aktiivi
Viestit: 58
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 13:53
Auto: Mustang -65 Convertible, 200cid, C4
Paikkakunta: Vantaa / Läyliäinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kristo »

Itsekin ostin tossa vuosi pari sitten tuota MaxLifeä mutta enpä ole vielä pistänyt koneeseen kun en ollut varma onko konetta koskaan avattu.. Tyydyin sit laittamaan mineraalit koneeseen ja savua ei ainakaan tule eli ihan timmi lienee vanha hoppa vielä. :?
Asiallisen tiedon puute ei saa olla este henkiselle epävarmuudelle.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

No niin nyt onkin öljygallupin aika. Kertokaa mitä öljyä ja millaisessa koneessa ja miten olet kyseiseen öljyyn päätynyt siis miksi.
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Neste 1 eli 5W-50 joka autoon kesät talvet, sillä mennään 302:lla, 200:lla, 3.0-V6:lla.

Jaa miksi? Hinta, se kun on halpaa (ja kait hyvää?) kun 200L tynnyrissä ostaa...ei yksin mutta kimpassa.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
fastbak65

Viesti Kirjoittaja fastbak65 »

:evil: Valvoline Racing 20W-50 toimii hyvin meikäläisellä. Öljynpaineet eivät putoa paljoa vaikka kävisi kuinka kuumana. Tuleee myös ulos kesänjälkeen kirkkaana eikä tunnu kuluttavan yhtään. En suosittele tosin talviautoille.
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Mobilin Rally Formulaa olen 302.lle tarjonnu, eipä sitä liiemmälti kulu.
Vastaa Viestiin