-94 BOSS

Tribute to Mustang. Keskustelua VIN-koodeista, valmistusajankohdista tai muuten vaan Mustangista

Valvoja: Ville K

SlinKY
Aktiivi
Viestit: 66
Liittynyt: 24 Kesä 2005, 01:51
Paikkakunta: Ylöjärvi

-94 BOSS

Viesti Kirjoittaja SlinKY »

http://www.streetclassics.com/mustangs/boss1.htm

Onkos pojat nähny tommosia vehkeitä ikinä. Mulle kelpais kyllä tommonen :)
JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JaniC »

On nähty sivu ainakin...tallennettuna omalla koneella. Mulla on omassa 95' GTS:ssä ollu joskus nuo samat tarrat kiinni, mutta joku urpo on ne repinyt irti. Jäljet kyllä näkyy vielä. :cry: :evil:
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Jep, tuo on kyllä tiukka laitos, voimaa on aika lailla pehmeesti otettu koneesta. Tuo pannu olisi kykeneväinen +1000hp tehoihin vähän rajuimmilla palikoilla. Hieno rakennelma kylläkin. Jotain tuossa artikkelissa on pielessä sillä puhutaan 10,5 puristussuhteesta ja sitten pitää olla +110 Octaanista kisabensaa. Toi pannu toimii varmasti pumppubensalla.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
SlinKY
Aktiivi
Viestit: 66
Liittynyt: 24 Kesä 2005, 01:51
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja SlinKY »

Selitelkääs vähä tarkemmi minkälainen kone tossa on? Onko se joku vanha 429 CJ, vai joku uus ?
Avatar
kariboy
Mega-addikti
Viestit: 867
Liittynyt: 25 Touko 2004, 20:18
Auto: Mustang ´66 HT GT 302
Mustang 2003 GT Convertible 4.6
Paikkakunta: Kajjaani

Viesti Kirjoittaja kariboy »

Kyllä on komea kapistus.
Jos möis talon ja tantereet ja pankista lisää pätäkkää...
Mustang HT GT 1966
Mustang GT Convertible 2003
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

SlinKY kirjoitti:Selitelkääs vähä tarkemmi minkälainen kone tossa on? Onko se joku vanha 429 CJ, vai joku uus ?
1994 BOSS 429
SPECS:
Chassis - Cobra
Engine: SVO 429 Block Bored 605ci
Fuel System - Double EFI
Compression ratio: 10.5:1
Horsepower: 670 @ 5500rpm
Torque: 700 ft/lb@4250rpm
Axle: 2.73:1 - Tires: Front - 275/40ZR17
Rear - 315/35ZR17
- Acceleration:
0-60 - 3.5 seconds
0-100 - 7.4 Seconds
- 1/4 Mile - 11.2/127.3
- Brakes - 13" Vented Disc/Brembo
- Fuel: 110+ Octane
- MPG - Don't Ask!
- Price as Tested: $250,000
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

On ihan korskee poni...
kyllä kelpaaa pärtsätä!
SVO 429 Bloki sietää ilmeisesti
reilua porailua...
iskuakin on varmaan lisätty
kohtuudella...
kuulostaa Moottorin Kokoiselta
mohköltä ! :wink:
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Kaivelin vanhan lehden esiin, jossa auto oli esitelty. Sieltä löytyi seuraavanlaista dataa;
4,600" poraus
4,500" isku
10,5 puristus
855 hv
790 lb-ft
72 lbs/hour suuttimet

Tuolla iskulla ja porauksella ei ihan 10 litraa tule, mutta 598 cid eli 9,8 litraa. Moisen pannun voi tehdä Mopotsportin A460 lohkosta, se sietää 4,600" porauksen ja ultraäänitarkastuksella enemmänkin. Toinen luku on sitten alumiinilohkot joita Fordille saa std. 10,320 dekkikorkeudesta aina 12,000" dekkikorkeudelle, eli yli 800 cid pannut onnistuu. Esimerkkinä alulohko 4,900 borespacingillä ja 11,700" dekkikorkeudella 4,600" porauksella 5,250" iskulla tuottaa 698 cid, kansivaihtoehtojakin on muutamia mm. C-460 tai A441 hemikannet.
-----------
edit:
'94 bossin koneesta saadaan 605cid 4,625 porauksella, eli 605cid on täysin mahdollista. SVO:n insinöörit tuskin ovat kaikkia paljastanut ja aika rajusti tiedot heittelevät lähteistä riippuen.

Sanottakoot vielä, että hiljattain esiteltiin IDT:ltä loistava sarja fordin lohkoja. Porausvarat 4,500-4,700" ja std. dekkikorkeudella. 1995USD olisi tuo edullisin sportsman lohko, siihen 4,500" poraus ja 4,500" iskuinen kampura niin mukavat 572 kuutiotuumaa.

Tässä yksi esimerkki;
http://flatlanderracing.com/idtblocks-hpsports.html
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Flatlander racing on monipuolinen mottiputiikki
megalohkoja joka lähtöön, jälkivalmisteena saa isoja kiukaita 8)
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Tapsa kirjoitti:Flatlander racing on monipuolinen mottiputiikki
megalohkoja joka lähtöön, jälkivalmisteena saa isoja kiukaita 8)
Joo vlätländerillä on monenmoista mukavaa, mutta noita sikasuuria 698-815 cid pannuja saa Kaasen Jonilta. http://www.jonkaaseracingengines.com

Fordin isolohkopuolelle ei ole miesmuistiin mennyt näin lujaa. Uusia todella hyviä ja kestäviä lohkoja on esitelty, uusia kansia tulee lähes vuosittain jne. Yhden mielenkiintoisimmista ovat varmasti Kaasen Jonin "P51" kannet, joiden ensiesittely pitäisi olla lähiaikoina. Nokka-akselivalmistajat ovat heränneet ja 429/460 johdannaisille on kohtuu hyvin sopivaa nokkakeppiä.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Vastaa Viestiin