Kaivelin vanhan lehden esiin, jossa auto oli esitelty. Sieltä löytyi seuraavanlaista dataa;
4,600" poraus
4,500" isku
10,5 puristus
855 hv
790 lb-ft
72 lbs/hour suuttimet
Tuolla iskulla ja porauksella ei ihan 10 litraa tule, mutta 598 cid eli 9,8 litraa. Moisen pannun voi tehdä Mopotsportin A460 lohkosta, se sietää 4,600" porauksen ja ultraäänitarkastuksella enemmänkin. Toinen luku on sitten alumiinilohkot joita Fordille saa std. 10,320 dekkikorkeudesta aina 12,000" dekkikorkeudelle, eli yli 800 cid pannut onnistuu. Esimerkkinä alulohko 4,900 borespacingillä ja 11,700" dekkikorkeudella 4,600" porauksella 5,250" iskulla tuottaa 698 cid, kansivaihtoehtojakin on muutamia mm. C-460 tai A441 hemikannet.
-----------
edit:
'94 bossin koneesta saadaan 605cid 4,625 porauksella, eli 605cid on täysin mahdollista. SVO:n insinöörit tuskin ovat kaikkia paljastanut ja aika rajusti tiedot heittelevät lähteistä riippuen.
Sanottakoot vielä, että hiljattain esiteltiin IDT:ltä loistava sarja fordin lohkoja. Porausvarat 4,500-4,700" ja std. dekkikorkeudella. 1995USD olisi tuo edullisin sportsman lohko, siihen 4,500" poraus ja 4,500" iskuinen kampura niin mukavat 572 kuutiotuumaa.
Tässä yksi esimerkki;
http://flatlanderracing.com/idtblocks-hpsports.html