Onkos pojat nähny tommosia vehkeitä ikinä. Mulle kelpais kyllä tommonen
-94 BOSS
Valvoja: Ville K
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Jep, tuo on kyllä tiukka laitos, voimaa on aika lailla pehmeesti otettu koneesta. Tuo pannu olisi kykeneväinen +1000hp tehoihin vähän rajuimmilla palikoilla. Hieno rakennelma kylläkin. Jotain tuossa artikkelissa on pielessä sillä puhutaan 10,5 puristussuhteesta ja sitten pitää olla +110 Octaanista kisabensaa. Toi pannu toimii varmasti pumppubensalla.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
1994 BOSS 429SlinKY kirjoitti:Selitelkääs vähä tarkemmi minkälainen kone tossa on? Onko se joku vanha 429 CJ, vai joku uus ?
SPECS:
Chassis - Cobra
Engine: SVO 429 Block Bored 605ci
Fuel System - Double EFI
Compression ratio: 10.5:1
Horsepower: 670 @ 5500rpm
Torque: 700 ft/lb@4250rpm
Axle: 2.73:1 - Tires: Front - 275/40ZR17
Rear - 315/35ZR17
- Acceleration:
0-60 - 3.5 seconds
0-100 - 7.4 Seconds
- 1/4 Mile - 11.2/127.3
- Brakes - 13" Vented Disc/Brembo
- Fuel: 110+ Octane
- MPG - Don't Ask!
- Price as Tested: $250,000
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Kaivelin vanhan lehden esiin, jossa auto oli esitelty. Sieltä löytyi seuraavanlaista dataa;
4,600" poraus
4,500" isku
10,5 puristus
855 hv
790 lb-ft
72 lbs/hour suuttimet
Tuolla iskulla ja porauksella ei ihan 10 litraa tule, mutta 598 cid eli 9,8 litraa. Moisen pannun voi tehdä Mopotsportin A460 lohkosta, se sietää 4,600" porauksen ja ultraäänitarkastuksella enemmänkin. Toinen luku on sitten alumiinilohkot joita Fordille saa std. 10,320 dekkikorkeudesta aina 12,000" dekkikorkeudelle, eli yli 800 cid pannut onnistuu. Esimerkkinä alulohko 4,900 borespacingillä ja 11,700" dekkikorkeudella 4,600" porauksella 5,250" iskulla tuottaa 698 cid, kansivaihtoehtojakin on muutamia mm. C-460 tai A441 hemikannet.
-----------
edit:
'94 bossin koneesta saadaan 605cid 4,625 porauksella, eli 605cid on täysin mahdollista. SVO:n insinöörit tuskin ovat kaikkia paljastanut ja aika rajusti tiedot heittelevät lähteistä riippuen.
Sanottakoot vielä, että hiljattain esiteltiin IDT:ltä loistava sarja fordin lohkoja. Porausvarat 4,500-4,700" ja std. dekkikorkeudella. 1995USD olisi tuo edullisin sportsman lohko, siihen 4,500" poraus ja 4,500" iskuinen kampura niin mukavat 572 kuutiotuumaa.
Tässä yksi esimerkki;
http://flatlanderracing.com/idtblocks-hpsports.html
4,600" poraus
4,500" isku
10,5 puristus
855 hv
790 lb-ft
72 lbs/hour suuttimet
Tuolla iskulla ja porauksella ei ihan 10 litraa tule, mutta 598 cid eli 9,8 litraa. Moisen pannun voi tehdä Mopotsportin A460 lohkosta, se sietää 4,600" porauksen ja ultraäänitarkastuksella enemmänkin. Toinen luku on sitten alumiinilohkot joita Fordille saa std. 10,320 dekkikorkeudesta aina 12,000" dekkikorkeudelle, eli yli 800 cid pannut onnistuu. Esimerkkinä alulohko 4,900 borespacingillä ja 11,700" dekkikorkeudella 4,600" porauksella 5,250" iskulla tuottaa 698 cid, kansivaihtoehtojakin on muutamia mm. C-460 tai A441 hemikannet.
-----------
edit:
'94 bossin koneesta saadaan 605cid 4,625 porauksella, eli 605cid on täysin mahdollista. SVO:n insinöörit tuskin ovat kaikkia paljastanut ja aika rajusti tiedot heittelevät lähteistä riippuen.
Sanottakoot vielä, että hiljattain esiteltiin IDT:ltä loistava sarja fordin lohkoja. Porausvarat 4,500-4,700" ja std. dekkikorkeudella. 1995USD olisi tuo edullisin sportsman lohko, siihen 4,500" poraus ja 4,500" iskuinen kampura niin mukavat 572 kuutiotuumaa.
Tässä yksi esimerkki;
http://flatlanderracing.com/idtblocks-hpsports.html
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Joo vlätländerillä on monenmoista mukavaa, mutta noita sikasuuria 698-815 cid pannuja saa Kaasen Jonilta. http://www.jonkaaseracingengines.comTapsa kirjoitti:Flatlander racing on monipuolinen mottiputiikki
megalohkoja joka lähtöön, jälkivalmisteena saa isoja kiukaita
Fordin isolohkopuolelle ei ole miesmuistiin mennyt näin lujaa. Uusia todella hyviä ja kestäviä lohkoja on esitelty, uusia kansia tulee lähes vuosittain jne. Yhden mielenkiintoisimmista ovat varmasti Kaasen Jonin "P51" kannet, joiden ensiesittely pitäisi olla lähiaikoina. Nokka-akselivalmistajat ovat heränneet ja 429/460 johdannaisille on kohtuu hyvin sopivaa nokkakeppiä.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3