302 koneremontti ja mahdollisesti pientä viritystä.

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
CapriRs
Tulokas
Viestit: 3
Liittynyt: 15 Kesä 2023, 20:19
Auto: Mercury Capri Rs 1984

302 koneremontti ja mahdollisesti pientä viritystä.

Viesti Kirjoittaja CapriRs »

Elikkä lohko menossa poraukseen . Kannet on nuo d8oe-ab 69cc. Tarkoitus olisi nostaa puristus suhdetta lähemmäs 9. Mitkä ois hyvät ja halvat männät tähän operaatioon? Myös nokka menee vaihtoon niin nyt tarvisi hyviä neuvoja tämmöseen budjetti ystävälliseen mietoon virittämiseen.
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: 302 koneremontti ja mahdollisesti pientä viritystä.

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Esim. tuossa halpa setti sisältäen männänrenkaat. Veikkaan, että lohko porataan .030 ylikokoon.
https://www.ebay.com/itm/166429563745?f ... BM2om1pvpi


Tuolla palotilalla saa olla mieto nokka. AK72:lla on tuolla myyntipalstalla Cranen nokka (kaikkihan ne Cranen nokkia), 216/216 asteita. Pikkulohkon kansille olisi parempi ehkä nokka, jossa enemmän pakoasteita.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
CapriRs
Tulokas
Viestit: 3
Liittynyt: 15 Kesä 2023, 20:19
Auto: Mercury Capri Rs 1984

Re: 302 koneremontti ja mahdollisesti pientä viritystä.

Viesti Kirjoittaja CapriRs »

Joo lohko porataan .030 ylikokoon. Mietinnässä on nyt nuo kb116 030 männät. Niillä pitäisi ohje taulukon mukaan noussa puristussuhde tuohon 9.4:1.
Nokaksi mietin tuota compin xe268h, mutta mietin että pitäisikö olla kumminkin miedompi?
juhkal
Aktiivi
Viestit: 52
Liittynyt: 19 Marras 2018, 08:50
Auto: 1966 HT 289 2V C4 Vintage Burgundy

Re: 302 koneremontti ja mahdollisesti pientä viritystä.

Viesti Kirjoittaja juhkal »

Tässä yhdet männät, joilla saa vakioon aika lailla maksimipuristukset.

https://www2.rockauto.com/en/moreinfo.p ... 66&pt=5620

Flat top, puristuskorkeus 1.605 ja venttiilikolot vain +3cc.

Kun hankit männät niin varmista että puristuskorkeus on 1.605. Erittäin monissa männissä korkeus on 1.585, jolloin männät jää puoli milliä alemmaksi.

Omassa konerempassa laitoin sealed power h273cp, joiden venttilikolot on suuret, +8cc. Puristukset on pienemmät, mutta mäntien paino oli juuri sama kuin vanhoissa niin ei tarvinnut tasapainottaa.

Edit. Olitkin juuri kirjoittanut viestin. Noilla kb männillä saa vielä aavistuksen korkeammat puristukset, mutta hintaa reilusti enemmän.
1223
Addikti
Viestit: 443
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon

Re: 302 koneremontti ja mahdollisesti pientä viritystä.

Viesti Kirjoittaja 1223 »

Moro

Eikö tohon kannatta hommata 66 mallin kannet missä on 54cc palotilat.
Näitä nyt pitäisi löytyä aika helpolla.
Saat rutut nousemaan sinne kympin hujakoille niin moottori on joku muukin kun ilmapumppu.
CapriRs
Tulokas
Viestit: 3
Liittynyt: 15 Kesä 2023, 20:19
Auto: Mercury Capri Rs 1984

Re: 302 koneremontti ja mahdollisesti pientä viritystä.

Viesti Kirjoittaja CapriRs »

Tarkotus oli tulevaisuudessa hommata paremmat kannet, mutta nyt ei anna budjetti myöten.
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: 302 koneremontti ja mahdollisesti pientä viritystä.

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

1223 kirjoitti: 16 Marras 2023, 09:39 Moro

Eikö tohon kannatta hommata 66 mallin kannet missä on 54cc palotilat.
Näitä nyt pitäisi löytyä aika helpolla.
Saat rutut nousemaan sinne kympin hujakoille niin moottori on joku muukin kun ilmapumppu.
66 helmikuuhun asti oli slot tyyppiset työntötangon reiät. Sen jälkeen pyöreä reikä, mikä vaatii rail type keinuvivut. Hmm, Monroe taitaa olla tallissa, eli onko D9 kansissa rail rockersit?
Akiky
Tulokas
Viestit: 4
Liittynyt: 02 Heinä 2024, 08:50
Auto: Ford mustan foxbody 5.0 efi

Re: 302 koneremontti ja mahdollisesti pientä viritystä.

Viesti Kirjoittaja Akiky »

Onko kokemuksia millä nokalla saa vielä tollasen vähäpäästöisen foxin leimasta läpi? Tulossa kannet, imusarja, pakosarjat, kaasuläppä ja EHKÄ maf+24 suuttimet. Mitään lastua tms ei taida suomesta saada? Vaatiiko edes jos maffin kalibroi suutimille? Kokemuksia kiitos!
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: 302 koneremontti ja mahdollisesti pientä viritystä.

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Jos MAF kalibroitu niille suuttimille, niin pitäisi pelittää, mutta säätämällä pääsee vasta oikeuksiinsa. Nokka ois hyvä olla vähintään 112 LSA. Niillä ja ehjillä kateilla menee päästöistä läpi.
Akiky
Tulokas
Viestit: 4
Liittynyt: 02 Heinä 2024, 08:50
Auto: Ford mustan foxbody 5.0 efi

Re: 302 koneremontti ja mahdollisesti pientä viritystä.

Viesti Kirjoittaja Akiky »

Juu niin vähän meinasinkin
Avatar
kariboy
Mega-addikti
Viestit: 867
Liittynyt: 25 Touko 2004, 20:18
Auto: Mustang ´66 HT GT 302
Mustang 2003 GT Convertible 4.6
Paikkakunta: Kajjaani

Re: 302 koneremontti ja mahdollisesti pientä viritystä.

Viesti Kirjoittaja kariboy »

Monroen kirjan mukaan D8OE-AB ovat vuosilta 78-80, stamped rocker arms.
Mustang HT GT 1966
Mustang GT Convertible 2003
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: 302 koneremontti ja mahdollisesti pientä viritystä.

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Juuri noin. Cxxx- osat on kuuskyt luvulta.
Vastaa Viestiin