302 koneremontti ja mahdollisesti pientä viritystä.
302 koneremontti ja mahdollisesti pientä viritystä.
Elikkä lohko menossa poraukseen . Kannet on nuo d8oe-ab 69cc. Tarkoitus olisi nostaa puristus suhdetta lähemmäs 9. Mitkä ois hyvät ja halvat männät tähän operaatioon? Myös nokka menee vaihtoon niin nyt tarvisi hyviä neuvoja tämmöseen budjetti ystävälliseen mietoon virittämiseen.
Re: 302 koneremontti ja mahdollisesti pientä viritystä.
Esim. tuossa halpa setti sisältäen männänrenkaat. Veikkaan, että lohko porataan .030 ylikokoon.
https://www.ebay.com/itm/166429563745?f ... BM2om1pvpi
Tuolla palotilalla saa olla mieto nokka. AK72:lla on tuolla myyntipalstalla Cranen nokka (kaikkihan ne Cranen nokkia), 216/216 asteita. Pikkulohkon kansille olisi parempi ehkä nokka, jossa enemmän pakoasteita.
https://www.ebay.com/itm/166429563745?f ... BM2om1pvpi
Tuolla palotilalla saa olla mieto nokka. AK72:lla on tuolla myyntipalstalla Cranen nokka (kaikkihan ne Cranen nokkia), 216/216 asteita. Pikkulohkon kansille olisi parempi ehkä nokka, jossa enemmän pakoasteita.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Re: 302 koneremontti ja mahdollisesti pientä viritystä.
Joo lohko porataan .030 ylikokoon. Mietinnässä on nyt nuo kb116 030 männät. Niillä pitäisi ohje taulukon mukaan noussa puristussuhde tuohon 9.4:1.
Nokaksi mietin tuota compin xe268h, mutta mietin että pitäisikö olla kumminkin miedompi?
Nokaksi mietin tuota compin xe268h, mutta mietin että pitäisikö olla kumminkin miedompi?
-
- Aktiivi
- Viestit: 52
- Liittynyt: 19 Marras 2018, 08:50
- Auto: 1966 HT 289 2V C4 Vintage Burgundy
Re: 302 koneremontti ja mahdollisesti pientä viritystä.
Tässä yhdet männät, joilla saa vakioon aika lailla maksimipuristukset.
https://www2.rockauto.com/en/moreinfo.p ... 66&pt=5620
Flat top, puristuskorkeus 1.605 ja venttiilikolot vain +3cc.
Kun hankit männät niin varmista että puristuskorkeus on 1.605. Erittäin monissa männissä korkeus on 1.585, jolloin männät jää puoli milliä alemmaksi.
Omassa konerempassa laitoin sealed power h273cp, joiden venttilikolot on suuret, +8cc. Puristukset on pienemmät, mutta mäntien paino oli juuri sama kuin vanhoissa niin ei tarvinnut tasapainottaa.
Edit. Olitkin juuri kirjoittanut viestin. Noilla kb männillä saa vielä aavistuksen korkeammat puristukset, mutta hintaa reilusti enemmän.
https://www2.rockauto.com/en/moreinfo.p ... 66&pt=5620
Flat top, puristuskorkeus 1.605 ja venttiilikolot vain +3cc.
Kun hankit männät niin varmista että puristuskorkeus on 1.605. Erittäin monissa männissä korkeus on 1.585, jolloin männät jää puoli milliä alemmaksi.
Omassa konerempassa laitoin sealed power h273cp, joiden venttilikolot on suuret, +8cc. Puristukset on pienemmät, mutta mäntien paino oli juuri sama kuin vanhoissa niin ei tarvinnut tasapainottaa.
Edit. Olitkin juuri kirjoittanut viestin. Noilla kb männillä saa vielä aavistuksen korkeammat puristukset, mutta hintaa reilusti enemmän.
-
- Addikti
- Viestit: 443
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Re: 302 koneremontti ja mahdollisesti pientä viritystä.
Moro
Eikö tohon kannatta hommata 66 mallin kannet missä on 54cc palotilat.
Näitä nyt pitäisi löytyä aika helpolla.
Saat rutut nousemaan sinne kympin hujakoille niin moottori on joku muukin kun ilmapumppu.
Eikö tohon kannatta hommata 66 mallin kannet missä on 54cc palotilat.
Näitä nyt pitäisi löytyä aika helpolla.
Saat rutut nousemaan sinne kympin hujakoille niin moottori on joku muukin kun ilmapumppu.
Re: 302 koneremontti ja mahdollisesti pientä viritystä.
Tarkotus oli tulevaisuudessa hommata paremmat kannet, mutta nyt ei anna budjetti myöten.
Re: 302 koneremontti ja mahdollisesti pientä viritystä.
66 helmikuuhun asti oli slot tyyppiset työntötangon reiät. Sen jälkeen pyöreä reikä, mikä vaatii rail type keinuvivut. Hmm, Monroe taitaa olla tallissa, eli onko D9 kansissa rail rockersit?
Re: 302 koneremontti ja mahdollisesti pientä viritystä.
Onko kokemuksia millä nokalla saa vielä tollasen vähäpäästöisen foxin leimasta läpi? Tulossa kannet, imusarja, pakosarjat, kaasuläppä ja EHKÄ maf+24 suuttimet. Mitään lastua tms ei taida suomesta saada? Vaatiiko edes jos maffin kalibroi suutimille? Kokemuksia kiitos!
Re: 302 koneremontti ja mahdollisesti pientä viritystä.
Jos MAF kalibroitu niille suuttimille, niin pitäisi pelittää, mutta säätämällä pääsee vasta oikeuksiinsa. Nokka ois hyvä olla vähintään 112 LSA. Niillä ja ehjillä kateilla menee päästöistä läpi.
Re: 302 koneremontti ja mahdollisesti pientä viritystä.
Juu niin vähän meinasinkin
- kariboy
- Mega-addikti
- Viestit: 867
- Liittynyt: 25 Touko 2004, 20:18
- Auto: Mustang ´66 HT GT 302
Mustang 2003 GT Convertible 4.6 - Paikkakunta: Kajjaani
Re: 302 koneremontti ja mahdollisesti pientä viritystä.
Monroen kirjan mukaan D8OE-AB ovat vuosilta 78-80, stamped rocker arms.
Mustang HT GT 1966
Mustang GT Convertible 2003
Mustang GT Convertible 2003
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: 302 koneremontti ja mahdollisesti pientä viritystä.
Juuri noin. Cxxx- osat on kuuskyt luvulta.