Ram-Air "system-omatekele".
- Tahavo
- Mega-addikti
- Auto: Ford Mustang HT 64½
Ram-Air "system-omatekele".
No nyt sain väsättyä ram-airin. Vapaavirtauskotelo on muuten koteloitu, mutta yhteen kohtaan tulee ulkoa 120mm alumiiniputki. Nyt kaasari saa saman lämpöistä ilmaa kuin on ulkoilmakin. Ilman tuota, lämpötila nousi ilmanputsarikotelossa jopa 50 asteeseen.
Yhden päivän olen ajellut ja tuntuu että bensan kulutus on tippunut huomattavasti? Tosin nyt kun ajoin kotia, niin moottori alkoi vedättäessä nykiä ja röpsöttää. Liekkö vain sattumaa vai ei kait vaan liity tuohon ram-air systeemiin. Bensa/ilma seos pielessä? Mene ja tiedä.
Yhden päivän olen ajellut ja tuntuu että bensan kulutus on tippunut huomattavasti? Tosin nyt kun ajoin kotia, niin moottori alkoi vedättäessä nykiä ja röpsöttää. Liekkö vain sattumaa vai ei kait vaan liity tuohon ram-air systeemiin. Bensa/ilma seos pielessä? Mene ja tiedä.
Hyvä ajatus onkin, viileillä keleillä tarvia esilämmitettyä ilmaa muuten kaasari jäätyy.Homer65 kirjoitti:Josko siihen laittais käännettävän läpän, missä kylmään aikaan vaikka osa ilmasta tulis konehuoneen puolelta
. Kesäkelleillä ilma tulisi tietty suoraan ulkonta
![]()
. Ajatushan se on tämäkin
.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Sinolia tankiin niin ei jäädy.
Olen itse aina syksyn tullen laittanut Masinolia bensan sekaan niin ei ole kaasari jäätänyt ja on talviseisontaa varten sopiva bensanlisäaine jo tankissa.
Olen itse aina syksyn tullen laittanut Masinolia bensan sekaan niin ei ole kaasari jäätänyt ja on talviseisontaa varten sopiva bensanlisäaine jo tankissa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.