Ram-Air "system-omatekele".

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Tahavo
Mega-addikti
Auto: Ford Mustang HT 64½

Ram-Air "system-omatekele".

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

No nyt sain väsättyä ram-airin. Vapaavirtauskotelo on muuten koteloitu, mutta yhteen kohtaan tulee ulkoa 120mm alumiiniputki. Nyt kaasari saa saman lämpöistä ilmaa kuin on ulkoilmakin. Ilman tuota, lämpötila nousi ilmanputsarikotelossa jopa 50 asteeseen.
Yhden päivän olen ajellut ja tuntuu että bensan kulutus on tippunut huomattavasti? Tosin nyt kun ajoin kotia, niin moottori alkoi vedättäessä nykiä ja röpsöttää. Liekkö vain sattumaa vai ei kait vaan liity tuohon ram-air systeemiin. Bensa/ilma seos pielessä? Mene ja tiedä.
ROKI
Aina äänessä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Kunhan ei vain näilläkeleillä rupeis jäätämään kaasaria, mulla ainaskin on nyt pakkasaamuina nikotellut, vaikka kone käy normilämmössä kaasari on ihan huurussa.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Tahavo
Mega-addikti
Auto: Ford Mustang HT 64½

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Saattaapi olla että jäätyy. Nytkin tulin motaria kotia kohti ja liikennevaloissa kun pysähtyi niin huomasin, ettei pysykään tyhjäkäynnillä ja röpsötti. Kenkää kun antoi niin kulki taas hyvin.
(tai no olihan tuolla ulkona vielä +11c" lämmintä)
Homer65
Over The Top
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Josko siihen laittais käännettävän läpän :shock: , missä kylmään aikaan vaikka osa ilmasta tulis konehuoneen puolelta :? . Kesäkelleillä ilma tulisi tietty suoraan ulkonta :wink: :wink: . Ajatushan se on tämäkin :?: .
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
ROKI
Aina äänessä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Homer65 kirjoitti:Josko siihen laittais käännettävän läpän :shock: , missä kylmään aikaan vaikka osa ilmasta tulis konehuoneen puolelta :? . Kesäkelleillä ilma tulisi tietty suoraan ulkonta :wink: :wink: . Ajatushan se on tämäkin :?: .
Hyvä ajatus onkin, viileillä keleillä tarvia esilämmitettyä ilmaa muuten kaasari jäätyy.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Mexico65
Over The Top

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Sinolia tankiin niin ei jäädy.
Olen itse aina syksyn tullen laittanut Masinolia bensan sekaan niin ei ole kaasari jäätänyt ja on talviseisontaa varten sopiva bensanlisäaine jo tankissa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Vastaa Viestiin