Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Tervehdys!
Viimeinkin sain tälle kesälle jenkkilästä uitettua itselleni ensimmäisen mussen ja heti pääsee näkeen mitä näiden harrastaminen on
Elikkä käynnistys ongelmaa pukkaa, lähti mukavasti käyntiin ja jätin hörsköttään pihaan sen ajaksi, että käyn sisällä. Takasin tullessa auto sammunut, eikä lähde kirveelläkään käyntiin. Akku on viikon vanha. Pyörittää kyllä hienosti, mutta ei pienintäkään hörähdystä, että käyntiin lähtisi.
Mitäpä tuosta (tällainen melko noviisi vielä) lähtisi ensimmäisenä tutkimaan?
Auton käymiseen pitäisi riittää ilma, bensa ja kipinä. Jos tulpat eivät ole kastuneet, puuttuu luultavasti kipinä tai bensa. Jos virrat ehtivät olla pitkään päällä auton käymättä, on puola voinut ottaa itseensä ja kärähtää, jos ihan ikävästi on käynyt.
Ei lähtenyt ainakaan parin tunnin odottelun jälkeen..
Virrat on voinut olla max. minuutin päällä, ilman käymistä.
Täytyy varmaan tuota puolaa alkaa tutkimaan, mittarilla varmaan näkee tuliko tiensä päähän?
Ei se puola minuutissa luultavasti hajoa. Puolalle tulevan johdon kontakti ja puolalta virranjakajalle menvän johdon kunto on hyvä katsoa. Mulla on ollut ensin mainitussa kontaktivikaa ja jälkimmäisessä hyvin piiloutunut katkeaminen. Jos kaasarissa on bensaa ja kiihdytyspumppu ruiskaisee bensaa kaasun käydessä pohjassa, on se puoli todennäköisesti ihan kunnossa.
Vikaa en lähtenyt tarkemmin paikantaan, vaan vaihdoin heti kerralla pertronixin puolan, kärjettömän sytytyksen ja samalla uudet tulpat. Komeesti lyö nyt käymään.
Tosta kirjoitinki johonkin että partsin ukko sanoi että fastin xr-i kikkareita oli palauteltu useita. Oma oli pimeä jo ostettaessa. Cranen aikaiset toimii kyllä
Mr-Fiesta 1981. 957cc.
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
Jännä homma toi kärjetön sytytys sarjojen kestävyys. Itellä kärähti toi pertronix muutaman koe käytön jälkeen ja nyt on fast xr-i ollut kohta kaksi kesää ja vielä toimii kop kop...
Minulla alkuperäinen 65 kärkijakaja eikä koskaan ole ollut ongelmia.
OK, silloin tällöin joutuu vaihtamaan kärjet ja kondensaattoirin, vaihtoväli lieneen noin 5-8 vuotta.
Nämä vanhat kärkijakajat siitä hyviä, ettei ne yleensä hyydy kokonaan. Toinen hyvä puoli on, että ne on alkuperäisiä Ford suunnittelua ja tarkoitettu kyseiseen koneeseen.
En kyllä ensimmäisenä lähtisi alkuperäistä jakajaa vaihtamaan. Jakajan huolto ja kunnostaminen äärettömän helppo työ.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Omassa kotterossa ollu MSD:n elektrooninen jakaja jo vuosia, hyvin on pelannut. En sitte tiiä onko mulle sattunu hyvä kohdalle ja mimmonen laatu nuissa nykyään on. Kun ostin auton -97 niin siinä oli 2-kärki jakaja ja sen kans sai kyllä tapella tai sitten en osannu sen kans elää
ak72 kirjoitti: ↑21 Elo 2021, 10:29
Omassa kotterossa ollu MSD:n elektrooninen jakaja jo vuosia, hyvin on pelannut. En sitte tiiä onko mulle sattunu hyvä kohdalle ja mimmonen laatu nuissa nykyään on. Kun ostin auton -97 niin siinä oli 2-kärki jakaja ja sen kans sai kyllä tapella tai sitten en osannu sen kans elää
Onko sinulla vielä 2-kärki jakaja tallella?
Jos on niin voin ostaa sen pois!
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.