-65ht 289 käynnistys ongelma

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Rikuj
Hiljaisempi
Viestit: 10
Liittynyt: 22 Touko 2021, 19:49

-65ht 289 käynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja Rikuj »

Tervehdys!
Viimeinkin sain tälle kesälle jenkkilästä uitettua itselleni ensimmäisen mussen ja heti pääsee näkeen mitä näiden harrastaminen on :bileet:
Elikkä käynnistys ongelmaa pukkaa, lähti mukavasti käyntiin ja jätin hörsköttään pihaan sen ajaksi, että käyn sisällä. Takasin tullessa auto sammunut, eikä lähde kirveelläkään käyntiin. Akku on viikon vanha. Pyörittää kyllä hienosti, mutta ei pienintäkään hörähdystä, että käyntiin lähtisi.

Mitäpä tuosta (tällainen melko noviisi vielä) lähtisi ensimmäisenä tutkimaan?
Avatar
LSHT
Mega-addikti
Viestit: 630
Liittynyt: 16 Marras 2019, 19:09
Auto: 1965 Mustang HT 289 A-code (MR), Prairie Bronze
Paikkakunta: Vantaa

Re: -65ht 289 käynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja LSHT »

Lähteekö käyntiin odottelun jälkeen?

Auton käymiseen pitäisi riittää ilma, bensa ja kipinä. Jos tulpat eivät ole kastuneet, puuttuu luultavasti kipinä tai bensa. Jos virrat ehtivät olla pitkään päällä auton käymättä, on puola voinut ottaa itseensä ja kärähtää, jos ihan ikävästi on käynyt.
Powered by Kiromax
Rikuj
Hiljaisempi
Viestit: 10
Liittynyt: 22 Touko 2021, 19:49

Re: -65ht 289 käynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja Rikuj »

Ei lähtenyt ainakaan parin tunnin odottelun jälkeen..
Virrat on voinut olla max. minuutin päällä, ilman käymistä.
Täytyy varmaan tuota puolaa alkaa tutkimaan, mittarilla varmaan näkee tuliko tiensä päähän?
Avatar
LSHT
Mega-addikti
Viestit: 630
Liittynyt: 16 Marras 2019, 19:09
Auto: 1965 Mustang HT 289 A-code (MR), Prairie Bronze
Paikkakunta: Vantaa

Re: -65ht 289 käynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja LSHT »

Ei se puola minuutissa luultavasti hajoa. Puolalle tulevan johdon kontakti ja puolalta virranjakajalle menvän johdon kunto on hyvä katsoa. Mulla on ollut ensin mainitussa kontaktivikaa ja jälkimmäisessä hyvin piiloutunut katkeaminen. Jos kaasarissa on bensaa ja kiihdytyspumppu ruiskaisee bensaa kaasun käydessä pohjassa, on se puoli todennäköisesti ihan kunnossa.
Powered by Kiromax
Rikuj
Hiljaisempi
Viestit: 10
Liittynyt: 22 Touko 2021, 19:49

Re: -65ht 289 käynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja Rikuj »

Kiitos näistä neuvoista! Käyn huomenna johtoja läpi.
Kiihdytyspumppu ruiskas bensaa kun polkas kaasua, eli se puoli ilmeisemmin ok.
1223
Addikti
Viestit: 443
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon

Re: -65ht 289 käynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja 1223 »

Jakajasta konka kaput ja kipinä hukassa.
Näin kävi just pari viikkoa sit yhden mussen kanssa.
Rikuj
Hiljaisempi
Viestit: 10
Liittynyt: 22 Touko 2021, 19:49

Re: -65ht 289 käynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja Rikuj »

Noniin, taas on auto tien päällä..

Vikaa en lähtenyt tarkemmin paikantaan, vaan vaihdoin heti kerralla pertronixin puolan, kärjettömän sytytyksen ja samalla uudet tulpat. Komeesti lyö nyt käymään.
Avatar
J.Valkama
Aktiivi
Viestit: 106
Liittynyt: 30 Marras 2010, 20:34
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: -65ht 289 käynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja J.Valkama »

Minkä merkkisen kärjettömän sytytyksen laitoit?
Itsellä on ollut fast xr-i enkä kyllä suosittele kellekään,pari hajonnut lyhyen ajan sisällä...
poikelin
Addikti
Viestit: 206
Liittynyt: 18 Marras 2005, 07:37

Re: -65ht 289 käynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja poikelin »

Tosta kirjoitinki johonkin että partsin ukko sanoi että fastin xr-i kikkareita oli palauteltu useita. Oma oli pimeä jo ostettaessa. Cranen aikaiset toimii kyllä
Mr-Fiesta 1981. 957cc.
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
Rikuj
Hiljaisempi
Viestit: 10
Liittynyt: 22 Touko 2021, 19:49

Re: -65ht 289 käynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja Rikuj »

Niemensivulta tilailin tuon pertronix ignitorin kärjettömän setin. Toivotaan, että tuon kanssa ei tule ongelmia..
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: -65ht 289 käynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Kun nyt kyseltiin, niin mulla on ollut 20 vuotta DUI, eli Davis Unified Ignition tms. eli GM:n Heippa foordin rattaalla.
williami
Aktiivi
Viestit: 33
Liittynyt: 02 Kesä 2011, 21:01
Auto: -09 Audi A4 3.0 Tdi Q.-76 Opel Manta-B 2.4. -65 Mustang ht 302 c4.
Paikkakunta: Kaunislahti/Raasepori

Re: -65ht 289 käynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja williami »

Jännä homma toi kärjetön sytytys sarjojen kestävyys. Itellä kärähti toi pertronix muutaman koe käytön jälkeen ja nyt on fast xr-i ollut kohta kaksi kesää ja vielä toimii :uuh: kop kop...
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: -65ht 289 käynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Minulla alkuperäinen 65 kärkijakaja eikä koskaan ole ollut ongelmia.
OK, silloin tällöin joutuu vaihtamaan kärjet ja kondensaattoirin, vaihtoväli lieneen noin 5-8 vuotta.
Nämä vanhat kärkijakajat siitä hyviä, ettei ne yleensä hyydy kokonaan. Toinen hyvä puoli on, että ne on alkuperäisiä Ford suunnittelua ja tarkoitettu kyseiseen koneeseen.
En kyllä ensimmäisenä lähtisi alkuperäistä jakajaa vaihtamaan. Jakajan huolto ja kunnostaminen äärettömän helppo työ.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 667
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

Re: -65ht 289 käynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja ak72 »

Omassa kotterossa ollu MSD:n elektrooninen jakaja jo vuosia, hyvin on pelannut. En sitte tiiä onko mulle sattunu hyvä kohdalle ja mimmonen laatu nuissa nykyään on. Kun ostin auton -97 niin siinä oli 2-kärki jakaja ja sen kans sai kyllä tapella tai sitten en osannu sen kans elää :wink:
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: -65ht 289 käynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

ak72 kirjoitti: 21 Elo 2021, 10:29 Omassa kotterossa ollu MSD:n elektrooninen jakaja jo vuosia, hyvin on pelannut. En sitte tiiä onko mulle sattunu hyvä kohdalle ja mimmonen laatu nuissa nykyään on. Kun ostin auton -97 niin siinä oli 2-kärki jakaja ja sen kans sai kyllä tapella tai sitten en osannu sen kans elää :wink:
Onko sinulla vielä 2-kärki jakaja tallella?
Jos on niin voin ostaa sen pois!
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Vastaa Viestiin