Foxin ikkuna ei mene kiinni

Älä tähdistä suuntaa kato onhan sulla kartta Ilipo!
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Foxin ikkuna ei mene kiinni

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Jumatsuka näitä Helsingin perunapeltoja, ei voi olla Akropolis tai Kypros pahempi. Ostat auton jostain muualta ja kaikki on timmiä, vähän aikaa ajat Helsingissä ja johan alkaa nitinöitä ja natinoita ja rasitusvammoja syntyä.

Viimeisin on Foxin apparin akkuna. Jäi ylälaidasta vähän auki. Ylös nostettaessa kuuluu surinaa ja alas laskettaessa jonkunlaista runksutusta ilman, että ikkuna liikkuu. Olisiko joku osa irronnut? Kokemuksia?
Avatar
MarkkuJ
Addikti
Viestit: 222
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 12:39
Paikkakunta: Tampere, Finland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MarkkuJ »

Siis liikkuuko se ikkuna ollenkaan? Nuo foxin ikkunamoottoreiden muoviset osat tykkäävät väsyä, joko ratas halkeaa tai vähintään ne välissä olevat muovitangon palaset muuttua soikioiksi jolloin moottori lakkaa toimimasta.
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Jep, sielä kulmavaihteessa on semmonen kumista ja muovista kyhätty varmuusvaruste joka antaa periksi jos/kun ikkuna yritetään ajaa liian pitkälle. Ajan myötä se kuluu eikä lasi enää kulje. Sen voi kyllä tekohengittää, itse laitoin Broncon moottorissa kutosen muttereita kumin tilalle. Ongelma on ettei se enää anna periksi. Parin vuoden jälkeen moottori nyt onkin sitten täysin mykkä ja korvattu sopivan mittaisella laudanpätkällä... Kunnes on aikaa perehtyä :roll:
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
raunoh
Addikti
Viestit: 400
Liittynyt: 26 Touko 2004, 22:22
Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja raunoh »

Olisiko lasinnostajan moottorissa sama systeemi kuin early-foxeissa, (ja vastaava kuin esim 71 Mustangin/Shelby Europan lasinnostajan moottoreissa) eli loppuun tohjoksi kuluneet ja murentuneet muovirullat (3 kpl sylinterimäisiä, halkaisija n. 6-7 mm luokkaa). Itsellä oli noin tapahtunut Shelbyssä (surinaa kyllä kuului, muttei tapahtunut mitään), ja tuli lasinnostajan moottori kuntoon pikkukorjauksella, tuollaiset rullat 3 rullan sarjana sain eBay:sta muistelen olleen jotakin luokkaa 5 USD:n hinnalla (+rahti, joka olematon, kun tulee kirjekuoressa), kun oli halpoja, otin useammankin sarjan jemmaan.

Tosin uusia koko moottoreita on ollut eBayssa usein 50 USD hinnoillakin, mutta halvimmillaan olen nähnyt jopa 25 USD:lla olleen myynnissä/kpl. Tällä hinnalla voi ottaa varalle koko sarjan, etumoottorit ei välttämättä käy taakse, ainakaan ilman modifikaatioita, mutta tälläisen on tehtävissä omanakin kokemuksena 71:ssa.
Avatar
Foxy Lady
Mega-addikti
Viestit: 530
Liittynyt: 31 Touko 2004, 19:51
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Foxy Lady »

Koita putsata katkaisijan liittimet. Se usein helpottaa ja on helppo ja halpa korjausmenetelmä.
Mustang GT -88 "Mustikki"
Ford Thunderbird 3.8 -93 "Töpööt"
Chrysler Voyager 3.3 -97 "Ojaneekeri"
Vastaa Viestiin