Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä. https://www.mustangclub.fi/board/
Olis tulossa parin viikon sisällä uusi imusarja ja sen asennusta tässä ihmetellyt etukäteen.
Itselle tässä menee imusarjan asennusneitsyys joten aivan noviisina liikenteessä.
Periaate mulla jo aika hyvin selvillä mutta esim. en ole mistään löytänyt infoa mihin laittaa vasemman puoleinen huohotin putki kiinni. Pitääkö olla jokin liitin joka laitetaan imusarjaan vai pitäisikö tuo saada kytkettyä kaasariin. Kaasarina mulla tulee olemaan Holley Street Avenger 670cfm jossa on kyllä paikka PCV:lle mutta se on etupuolella ja tuo huohotin putki menee moottorin taakse.
Ja jos tuo täytyy saada imusarjaan niin mikähän liitin tohon pitäisi hommata.
Lisäksi kaasarissa sähköinen ryyppy..mihin järkevin tapa laittaa..jotkut jenkeissä laittaneet kaasuvivun solenoidiin joka jää ylimääräiseksi.
Muitakin asennukseen liittyviä vinkkejä otetaan mieluusti vastaan.
Tämmöset osat tilasin UsPartsista ja näillä homma pitäisi autokatoksessa saada hoidettua joko tänä syksynä (jos tarpeeksi lämmintä) tai sitten ensi keväänä...
Mulla aikakin toimi paremmin että PVC:lta menee kaasariin eikä imusarjaan.
Mihin kytkit tuon ryypyn virtapiuhan..saattaa tietysti vähän olla eroa 71 <-> 72 välillä.
Mulla ei siis ole mitään ideaa miten vetää vasemman puoleista PVC:tä..onkos sulla laittaa kuvaa tosta sun "kytkennästä"? Oikean puoleinen menee suoraan ilmasuodatin koteloon joten sitä ei tartte murehtia.
Kävinpä tänään sit ihmettelemässä kameran kanssa asiaa (jotta ei tartte koko ajan käydä auton luona).
ilmeisesti nuo jarrutehostimen ja virranjakajan littimet käy suoraan noihin edelbrockin paikkoihin jotka vastaavassa paikassa kuin orggiksessa. Ja tuon kaasuvaijerin kiinnitys samalla kohtaa.
Eli ainut mikä pitää ratkaista et miten ton PVC:n laittaa paikalleen. Kaasarissa oleva liitin on pienempi (10mm) kuin tuo venttiilikopan liitin (13mm) joten pitääpi alkaa tutkia jotain palikkaa jolla 13mm letkun saa muunnettua 10mm letkulle sopivaksi. Äkkiseltään en mitään löytänyt mut kaipa noita tehty on.
Edit: No löytyhän sellainen.. Supistaja 9,5mm -> 13mm
Edit2: vai mahtaisko 10mm/17mm bensaletkun saada "porattua" sen kokoiseksi et menis tohon 13mm liittimeen..jäähän siihen vielä 2mm seinämä ja tossa ei painetta ole.. 10mm/17mm bensaletku
IstoT kirjoitti: ↑25 Elo 2020, 10:37
Periaate mulla jo aika hyvin selvillä mutta esim. en ole mistään löytänyt infoa mihin laittaa vasemman puoleinen huohotin putki kiinni. Pitääkö olla jokin liitin joka laitetaan imusarjaan vai pitäisikö tuo saada kytkettyä kaasariin. Kaasarina mulla tulee olemaan Holley Street Avenger 670cfm jossa on kyllä paikka PCV:lle mutta se on etupuolella ja tuo huohotin putki menee moottorin taakse.
Ja jos tuo täytyy saada imusarjaan niin mikähän liitin tohon pitäisi hommata.
Voit hyvin käyttää jarrutehostimen liitintä kaasarin takaa PCV liitokseen! Jarrutehostimen alipaineen otat imusarjasta.
Mexico65 kirjoitti: ↑27 Elo 2020, 08:38
Voit hyvin käyttää jarrutehostimen liitintä kaasarin takaa PCV liitokseen! Jarrutehostimen alipaineen otat imusarjasta.
Kiitti varmistuksesta..olin tänään saman vinkin lukenut 7173mustang foorumilta mutten ollut ihan sata varma onko ok ottaa tosta...eli olisin tuota juuri kysynytkin kohtapuoliin... Tossakin 10mm liitin eli tartten edelleen ton muuntimen..ellei sitten tossa orggis putkessa ole toinen pää pienempi..oletan ettei.
Kerkesin tilaa tälläsen...Festo Check Valve 4 Pieces Aluminium One Way Valve Fuel
ku tilasin muutakin amazoonista. Oletan et noista saa vaihdettua päät ristiin...jos ei niin sitten menee öö mappiin odottaa tarvetta ja haen sulta ton.
Oliks sulla kaara91 jarruputken (bensaputken) teko välineet ja putkea..jos sattuu tulee tarve tehdä uniikki versio niin ei tarttis ostella välineitä. Mä en oo ihan varma saanko kuin tosta nykysestä vedettyy letkun uuteen kaasariin ku tarttee bensa suodattimenkin vielä tohon väliin.
Tässä sama kaasari (kuva2) mut tää kaveri ei oo laittanut suodatin väliin..orggis bensaputki tulee ton vesiletkun vasemmalta puolelta (kuva1)
Alla kuva minun nykyistä kokoonpanosta, viimeisin kuva asennus on valmis.
Eli mulla menee apukuskin puoleinen huohotusletku kaasarin etupuolelle ja jarrutehostimelta kaasarin taakse. Kuskin puolen huohotus menee ilmansuodattimen koteloon.
Mexico65 kirjoitti: ↑27 Elo 2020, 08:38
Voit hyvin käyttää jarrutehostimen liitintä kaasarin takaa PCV liitokseen! Jarrutehostimen alipaineen otat imusarjasta.
Kiitti varmistuksesta..olin tänään saman vinkin lukenut 7173mustang foorumilta mutten ollut ihan sata varma onko ok ottaa tosta...eli olisin tuota juuri kysynytkin kohtapuoliin... Tossakin 10mm liitin eli tartten edelleen ton muuntimen..ellei sitten tossa orggis putkessa ole toinen pää pienempi..oletan ettei.
Eikö tähän nyt ole helpoin ostaa uusi pvc vena 10 mm liitoksella?
1223 kirjoitti: ↑27 Elo 2020, 13:48
Eikö tähän nyt ole helpoin ostaa uusi pvc vena 10 mm liitoksella?
Olis jos tietäis mikä käy tohon..mutten ole omalla etsinnällä löytänyt sopivaa eikä Uspartsistakaan mitään ehdotusta tullut. Ja google ei kerro tässä tapauksessa..tai sitten en vaan osaa etsiä...
Edit: Jotain tämmöstä löytyy (mustana GM:n..mut voiks Foordiin GM:n osia laittaa ) pitää vielä tutkia käykö toi tohon nykyseen "korkkiin" PCV 3/8"
Edit2: Toi 3/8" putkelle (9,5mm) ja toinen pää 3/4" (19mm) joka vastaa juts korkissa olevaa reikää. Täytyypi kysästä UsPartsilta löytyykö hyllystä.
Edit3: Löytyy STM V250 UsPartsista..kokeilen siis sillä
kaara91 kirjoitti: ↑27 Elo 2020, 13:52
Ei oo kun jarruputkelle 5mm ja se on polttoainelinjalle liian pientä. 8,10 ja 12mm kieppikuparia löytyy Biltemasta jonka saa käsin taivuteltua. Siihen menee kumiletku suoraan klemmarilla ja päätä voi hieman venyttää rautatangolla, jolloin ei lähde varmasti irti..letku ennen halkeaa, kuin liukuu pois. Painettahan kaasutin versiossa polttoaineputkessa on vain 0,2-0,4bar.
Ok..kiitti vinkistä..itse heti aattelin pitäähän tohon työkalu olla..
Ainoo etten kyllä haluais kuparin väristä konehuoneeseen mut saahan ton maalattua...
1223 kirjoitti: ↑27 Elo 2020, 13:48
Eikö tähän nyt ole helpoin ostaa uusi pvc vena 10 mm liitoksella?
Olis jos tietäis mikä käy tohon..mutten ole omalla etsinnällä löytänyt sopivaa eikä Uspartsistakaan mitään ehdotusta tullut. Ja google ei kerro tässä tapauksessa..tai sitten en vaan osaa etsiä...
Edit: Jotain tämmöstä löytyy (mustana GM:n..mut voiks Foordiin GM:n osia laittaa ) pitää vielä tutkia käykö toi tohon nykyseen "korkkiin" PCV 3/8"
Edit2: Toi 3/8" putkelle (9,5mm) ja toinen pää 3/4" (19mm) joka vastaa juts korkissa olevaa reikää. Täytyypi kysästä UsPartsilta löytyykö hyllystä.
Edit3: Löytyy STM V250 UsPartsista..kokeilen siis sillä
JarLau kirjoitti: ↑27 Elo 2020, 13:34
Moi,
Alla kuva minun nykyistä kokoonpanosta, viimeisin kuva asennus on valmis.
Eli mulla menee apukuskin puoleinen huohotusletku kaasarin etupuolelle ja jarrutehostimelta kaasarin taakse. Kuskin puolen huohotus menee ilmansuodattimen koteloon.
Kuvista ei näy kuin yksi...muokkaatko viestiäsi niin että kaikki näkyy...
Sinulla näyttäis siis olevan toisin päin nuo..ja muutenkin näyttä erilaiselta..onko sinulla Windsorin kone tuossa? Meinaan mulla orggis systeemissä apukuskin puoli menee imusarjaan ja kuskin puoli kaasariin...ja koneessa huohotus juuri noin päin..ilma oikealta sisään ja vasemmalta ulos.
Nyt alkaa itsellä ole homma muuten selvä mutten ole vielä saanut aikaiseksi tutkia mihin virta tulee kun kääntää virrat päälle...edelleen otaksun että vahva ehdokas on tuo solenoidin liitin jolla ei jatkossa ole käyttöä.
Vasemman ja oikean puolen venttiilikoppa sama, ja huohotinkin lähtee irti.
Sillä ei ole paljonkaan merkitystä tulee imu/korvausila taakse/eteen. Periaatteessa imu taitaa olla suurimmillaan esim. jarruttaessa, kun kaasuläpät kiinni. Tällä logiikalla kaasarin liitäntä (PVC venttililtä) tulisi takaa, ja ilmanputsarille edestä.
Loppupeleissä tällä ei ole suurta merkitystä. Alkuperäistä haettaessa tietty eri asia. Googlellä löytyy varmasti kuvat vakio konehuoneesta eri vuosimalleihin.