Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä. https://www.mustangclub.fi/board/
Elämäni toiset kiihotuskisat/testipäivät pilasi somali-geenin aiheuttama krooninen laiskuus: En vaivautunut vaihtamaan pienempiä pääsuuttimia lauantain +30 helteessä, joten ritsa kävi sikarikkaalla, enkä päässyt 11sek kerhoon, kuten viikolla kovaan ääneen kylillä uhosin. Tosin silloin oli vielä normikelit ja raato kulki mahtavasti.
27.7 Kalajoella ol rata liimattu, joten pidossa löytyi, mutta vain voima puuttui. Kolme vetoa, joista paras oli 12.4/187kmh, jonka jälkeen siirryin suosiolla valokuvaushommiin.
Onneks tuli hyviä ajokuvia sentään, kun vasiten palkkasin serkkupojan kameranjatkeeksi mua kuvaamaan. Kuvalinkki: https://uppaa.fi/album/72
Re: DragRace-pettymykset, osa II
Lähetetty: 30 Heinä 2019, 12:47
Kirjoittaja micow
.
Re: DragRace-pettymykset, osa II
Lähetetty: 30 Heinä 2019, 13:02
Kirjoittaja micow
Mode siirtäköön tämän topikin oikiaan loossiin, kun en löytäny sopevaa.
Re: DragRace-pettymykset, osa II
Lähetetty: 30 Heinä 2019, 16:23
Kirjoittaja micow
Parhaiten toiminu, ku täyskaasulambda on 12.2 ja nyt oli reippaasti 11 puolella. Keskimmäinen veto oli melkein 1. rykäsyn perään, niin nelosella ei kiihtyny enää ollenkaan (12.6/167kmh), joten tehohäviö oli melkoinen. Myös 60ft ajat oli huonommat ku viime vuonna, jolloin sutien 1.9 ja nyt sutimatta 2.1sek.
7.9 ajan samoilla säädöillä vielä kerran tälle vuodelle. En sano etukäteen enää mitään ajasta/tavoitteista.
Re: DragRace-pettymykset, osa II
Lähetetty: 30 Heinä 2019, 16:40
Kirjoittaja micow
Toki mulla kylmäilmatötteröt on! Ja lämpöeristepalikka kaasarin/imarin välissä.
Re: DragRace-pettymykset, osa II
Lähetetty: 30 Heinä 2019, 17:06
Kirjoittaja micow
kaara91 kirjoitti: ↑30 Heinä 2019, 16:54
Kyllä tolla kuutiotuumamäärällä pitäs silti 200 mennä rikki, säällä kuin säällä...
Niihän mulla meniki. Joka kerta meni jopa 400 rikki!
Re: DragRace-pettymykset, osa II
Lähetetty: 30 Heinä 2019, 17:19
Kirjoittaja micow
Tuo stroukki Windsorilainen konehan ei oo korkiaviritteinen kisakone, vaan daily driver kauppakassimosa. Portatut (Suojanen) isovenakannet, takomännät, 10.75 ruttu, 3.89 vällär+Toploader.
Koneen ex. omistaja ajoi mun nykyistä reilusti miedommalla nokalla ja 150kg keviämmällä 68HT:lla 11.8/189kmh 4.11+autom.
micow kirjoitti: ↑30 Heinä 2019, 16:23
Parhaiten toiminu, ku täyskaasulambda on 12.2 ja nyt oli reippaasti 11 puolella. Keskimmäinen veto oli melkein 1. rykäsyn perään, niin nelosella ei kiihtyny enää ollenkaan (12.6/167kmh), joten tehohäviö oli melkoinen. Myös 60ft ajat oli huonommat ku viime vuonna, jolloin sutien 1.8 ja nyt sutimatta 2.1sek.
7.9 ajan samoilla säädöillä vielä kerran tälle vuodelle. En sano etukäteen enää mitään ajasta/tavoitteista.
Voihan ne tavotteet kertoa! Ite olen yrittänyt päästä alle 13sek. jo monta vuotta, muttei ole onnistunut. Parhaat ajat: 13,082 ja 13,087. Tavotteitahan PITÄÄ OLLA, mihin sitä muuten tähtää?
Oli miten oli, mutta näin on
Re: DragRace-pettymykset, osa II
Lähetetty: 30 Heinä 2019, 19:05
Kirjoittaja micow
Ei se oo ikään tehny tollasta, että lopettaa kiihtymästä nelosella. Ilosesti vetää 6000+rpm. Paitsi viime lauantaina yhen kerran. No, aivan sama, kunhan toimii normiolosuhteissa. En tee mitään muutoksia syksyn testipäivälle, niin sittenhän sen näkee.
Alusta toimii komeesti; ei suttaa, mut ruttaa (liimaradalla) renkaanreunan kivasti, eikä keulakaan enää plaanaa veneen lailla, uuden huulispoikan ansiosta.
Rinta rinnan vedettiin kahdesti tuon 510hp Turbo-Tanarin kans 2.vaihteelle asti, jolloin se aina missas kolmosen (Bemarin 6-lovinen lodju) ja peli oli pelattu.
Re: DragRace-pettymykset, osa II
Lähetetty: 30 Heinä 2019, 19:21
Kirjoittaja micow
Homer65 kirjoitti: ↑30 Heinä 2019, 18:55
Voihan ne tavotteet kertoa! Ite olen yrittänyt päästä alle 13sek. jo monta vuotta, muttei ole onnistunut. Parhaat ajat: 13,082 ja 13,087. Tavotteitahan PITÄÄ OLLA, mihin sitä muuten tähtää?
Oli miten oli, mutta näin on
Kyllä mun pitää käyttiksellä petrata ex. omistajan tulos, vaikka silloli 150kg keviämpi kisavehe. Vittuku en lyttypäänä tajunnu sitä pidon määrää, niin oisin voinu nostaa vieläkin lähtöjenkoja vimppavedossa.
Re: DragRace-pettymykset, osa II
Lähetetty: 30 Heinä 2019, 20:22
Kirjoittaja micow
Mulla ei sutaa kadulla(kaan) ku ykkösellä, ellei ihan vasiten halua pyörittää vielä kakkosellakin, jossa en näe mitään järkeä. Niin nostaap keulaa drääg-iskarit mukavasti painoa taate siirtäen ja nuissa rätti-Hoosiereissa (vaikkakin sorakuviolliset) on kelpo pito myös normiasfaltilla. Ei pidoiltaan tietenkään ihan 2-uraisen katusliksin veroinen, mutta yhtä löllö ja vittumainen ajettava urissa 1.25 kilon paineilla. Tasasella alustalla menee ihan nätisti suoraa, mut pitää olla täysveto päällä koko ajan. Muuten kyllä perse lähtee luikerteleen ku mato.
Re: DragRace-pettymykset, osa II
Lähetetty: 30 Heinä 2019, 21:10
Kirjoittaja micow
Täydellisesti portatut Dart 2 -rautakannet; 2.08 imu ja 1.65 pako. Scorpions rullakeinut 1.65 ratio.
Re: DragRace-pettymykset, osa II
Lähetetty: 30 Heinä 2019, 21:21
Kirjoittaja micow
En muista runneriosastoa, mut Weiand Stealth ja Quick Fuel SQ-750.