Osaako joku antaa neuvoja/veikkauksia, mistä moinen johtuup? Viikon päästä Kalajoella vartin testipv., eikä huvittais vetää levyt punasena puolen minsan vetoja.

Pääsylinterissä uus mäntä ja tiivarsarja (viime kesänä vaihdoin samalla uuden teharin kans), mutta tuo pikkureikä saatais olla tukossa, mutta miksi? Takajarrut on kanittanu jo 7. vuotta (yhtä kauan, ku mullon ollu tuo romu), mutta son ollu hyvin ailahtelevaa, eli ei oo ollu tarvetta selvittää ongelmaa. Willwoodin paineensäädin on peräpäässä. Se täytyi laittaa, koska jarrut oli liian takapainotteiset ja siten vi**n vaaralliset. Säätimellä balanssi löytyi, mutta tosiaan, välillä hiesti silti, muttei häiritsevästi.kaara91 kirjoitti: ↑13 Heinä 2018, 16:59 Jääkö paine työsylintereihin. Jos sylinterit ei kanita, niin syy on pääsylinterissä, joka ei päästä paineita takaisin säiliöön pikkureikä tukossa pääsylinterissä, tai sitten pääsylinterin männän varsi ei pääse taaksepäin tarpeeksi vapaaksi, jolloin paine jää jarruputkiin.. Pitää olla tehostimen ja männän varren välissä pieni välys kun poljin on ylhäällä. Onko jarrupaineensäädin takajarrujen välissä. Tarkasta ettei ole tukossa/eikä jumitu.
Juu, kiitos infosta.kaara91 kirjoitti: ↑13 Heinä 2018, 18:21 Kuluuko palat suoraan. Jos ei niin satulat ei ole levyn kanssa linjassa. Samoin palat saa kolista paikoillaan, jos niissä ei ole rungon välissä jousipeltejä 0,5mm säteensuuntainen klappi on vielä hyvä.
Niin.. tarkista kuumana, jääkö sinne työsylinteriin paine. Löysäät kuumana ilmausruuvia, jos jarru vapautuu, edelleen pääsylinteri ei vapauta painetta polkimen yläasennossa. Eli pääsylinterissä se pikkureikä pitää jäädä työmännän etupuolelle jarrupoljin ylhäällä, jotta paine vapautuu.