jäähdytysjärjestelmän puhdistus

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

jäähdytysjärjestelmän puhdistus

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Kaikki vinkit otetaan innolla vastaan.
montego
Hiljaisempi
Viestit: 28
Liittynyt: 28 Loka 2004, 21:37
Paikkakunta: ylivieska

Re: jäähdytysjärjestelmän puhdistus

Viesti Kirjoittaja montego »

65HT kirjoitti:Kaikki vinkit otetaan innolla vastaan.
pari litraa moottorin pesu liuotinta nesteensekaan käytä konetta ja ajele vähän aikaa,laske töhkät ulos lohkosta ja syyläristä.toista sama parikertaa pelkällä vedellä huuhdellaksesi jäähdytysjärjestelmästä liuotin pois.muista avata myös lohkon vedenpoisto tulpat! toimii sabissa miksi ei toimisi foordissa 8)ps.ei sitte mitään vaahtoavia litkuja,vaan kunnon punakorkkisia 8)
montego mx
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Mistä löytyy 289:stä vedenpoistoroppu lohkosta?
montego
Hiljaisempi
Viestit: 28
Liittynyt: 28 Loka 2004, 21:37
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja montego »

65HT kirjoitti:Mistä löytyy 289:stä vedenpoistoroppu lohkosta?
en tiedä onko tästä apua,mutta ainakin 400:ta lohkon alaosassa molemmilla puolilla kuusiokolo ruuvit.
montego mx
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

65HT kirjoitti:Mistä löytyy 289:stä vedenpoistoroppu lohkosta?
Molemmilta puolilta lohkoa vasen takana oikea edessä vai oliko se toisin päin. Ne on joko kuusio kolo- tai neliö kantaruuvit. Kannattaa vahtaa tyhjennys ruuveiksi on paljon helpompi avat ja sulkea kun tarvis tyhjentää ja täyttää lohko nesteellä.

Minä olen käyttänyt vahvaa lipeä pohjaista kone tiskiainetta syylarin ja lohkon pesuun. Nestemmäistä konetiskiainetta syylarinkorkista sisään ja noin puolituntia ajoa (pesua), kevyt jäähdytys lohkon ja syylarin tyhjennys ja riittävä huuhtelu. Konetiskiaineet sisältää korroosion estoainetta näin ollen se ei vahingoita syylaria eikä muitakaan materiaaleja koneessa. Voisi olla hyvä jos termostaatin poistaa pesun ajaksi niin nesteet kiertää paremmin.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

65HT kirjoitti:Mistä löytyy 289:stä vedenpoistoroppu lohkosta?
Molemmilta puolilta lohkoa vasen takana oikea edessä vai oliko se toisin päin. Ne on joko kuusio kolo- tai neliö kantaruuvit. Kannattaa vahtaa tyhjennys ruuveiksi on paljon helpompi avat ja sulkea kun tarvis tyhjentää ja täyttää lohko nesteellä.

Minä olen käyttänyt vahvaa lipeä pohjaista kone tiskiainetta syylarin ja lohkon pesuun. Nestemmäistä konetiskiainetta syylarinkorkista sisään ja noin puolituntia ajoa (pesua), kevyt jäähdytys lohkon ja syylarin tyhjennys ja riittävä huuhtelu. Konetiskiaineet sisältää korroosion estoainetta näin ollen se ei vahingoita syylaria eikä muitakaan materiaaleja koneessa. Voisi olla hyvä jos termostaatin poistaa pesun ajaksi niin nesteet kiertää paremmin.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

457 kirjoitti: Minä olen käyttänyt vahvaa lipeä pohjaista kone tiskiainetta syylarin ja lohkon pesuun. Nestemmäistä konetiskiainetta syylarinkorkista sisään ja noin puolituntia ajoa (pesua), kevyt jäähdytys lohkon ja syylarin tyhjennys ja riittävä huuhtelu. Konetiskiaineet sisältää korroosion estoainetta näin ollen se ei vahingoita syylaria eikä muitakaan materiaaleja koneessa. Voisi olla hyvä jos termostaatin poistaa pesun ajaksi niin nesteet kiertää paremmin.
Rautapadalla hyvä ohje, mutta alukansien kanssa olisin erittäin varovainen. Alumiini kun on muistaakseni persoa liukenemaan emäksiin... :shock:
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
Avomusse
Aktiivi
Viestit: 136
Liittynyt: 31 Touko 2004, 10:18
Paikkakunta: Tervakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Avomusse »

65HT kirjoitti:Mistä löytyy 289:stä vedenpoistoroppu lohkosta?
Äsken luuhasin auton alla ja näkyi :shock: proput olevan kuskinpuolella takana ja apumiehen puolella edessä.
Vastaa Viestiin