Innovate LC2
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Innovate LC2
Osaisko joku suositella uutta Lambda anturia Innovate LC2:seen? Onnistuin särkemään mukana tulleen sensorin, näimmä ihan pskaa laatui nuo Innovatella. Eli tarttisin uuden jonka voi tuohon laittaa, liitin ei tarvi olla samanlainen, kolvi pysyy kourassa. Eli olisko Bosch LSU 4.9 esim hyvä?
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Innovate LC2
Vaikka kolvi pysyy kädessä niin älä silti tinaa niitä johtoja... En tän enempää osaa neuvoa tähän hätään...
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: Innovate LC2
Menin pöljänä putsaamaan kun oli niin pirun nokinen johtuen vääristä seoksista. Kalibrointi menee läpi mutta mittarin arvot heittelee ihan hervottomasti. Tuon mukana tuli semmonen aika pitkä kierreholkki mutta mulla on semmonen 15mm tuossa, tiedä sitten onko se huono asia että anturi menee syvemmälle putkeen? Ja se on hieman alaspäin asennettu, en tiedä pitkäiskö tehdä uus ja koittaa saada se yläviistoon?
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: Innovate LC2
Amazonista kattelin tuota 3888 Innovaten uutta sensoria niin kommenteissa monet laittanu että nuita menee pimeäksi tiuhaa tahtia. Mullakin pari kertaa teki kalibroinnissa siten ettei mennyt läpi ja vilkuttaa 8x punaista valoa eli "Sensor timing error (typically damaged sensor)" Vois kyllä koittaa tuota toholla hehkuttaa.
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: Innovate LC2
Jep, koitan tuota hehkutusta jos ei auta niin vaihtoon vaan ja pitää sitten olla varovaisempi tuon kanssa.
- JYK-90
- Addikti
- Viestit: 426
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT 1965, Viritetty
Mustang GT 2007
Ford Ranchero GT 1974
Tesla Model S 75D 2018 - Paikkakunta: Vesilahti
Re: Innovate LC2
Vika voi olla myös Innovaten mittarissa itsessään. Mulla meni aikoinaan mittari sekaisin, ei auttanut vaikka vaihtoi uuden anturin. Noi Innovaten lambdat on laadultaan mitä sattuu ja ainakin kaasari koneessa käyttäytyvät niin levottomasti ettei seoksista voi olla varma. Ongelmat poistuu kun hommaat PLXn laajakaistan. Sitä ei tarvitse kalibroida erikseen ja näyttämä on kaasarikoneessa huomattavasti järkevämpi kuin Innovatessa. Mulla on PLX toiminut nyt kolme vuotta ilman ongelmia.
-Mustang HT 65 'Viritetty'
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: Innovate LC2
Juu pitää harkita tuota PLX:ää jos en saa Innovatea pelittämään. Tosin seokset alkaa olemaa aika kohdallaan niin ei viittis enää yli 200€:ta tuhlata uuteen mittariin.
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: Innovate LC2
Joo kyllä täytyy sanoa että Innovaten vehkeillä voi heittää vesilintua, nyt uus anturi ja toimi melkein tunnin ja taas mittarissa lukema 22.4. Ja tottakait tuon paskan mukana tulee semmonen piuha jossa RS232 liitin, ois ees sillä päässy räpläämään wärkin sielunelämää. Missään hemmetin läppäreissä ole enää tuota antiikkista liitäntää. Pitää vielä kerran koittaa tuo kalibroida, jos ei ala pelittää niin koko roska saa lähteä.
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: Innovate LC2
Joo epäilen itse että nyt on joku ilmavuoto ennen anturia taikka itse pääyksikkö sekoilee, koitan löytää USB RS232 adapterin että sais läppäriin kiinni tuon.
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: Innovate LC2
Pikku testilenkin jälkeen seuraava havainto. Seosmittari toimii ok kun kone kylmä, kun lämpenee normaalilämpöön niin johan taas näyttää 22.4 lukemaa. Mitähän hemmettiä tuo meinaa?
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: Innovate LC2
auttaisko asian ymmärtämisen kun korjataan käsite seosmittari, mittarin näyttämähän kertoo oletetun seoksen hapen pitoisuuden perusteella. Tunnistin reagoi pelkästään happeen. Jos sytytystä ei tapahdu, pakokaasuissa on sekä palamatonta polttoainetta että palamatonta happea.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: Innovate LC2
Jep ymmärrän kyllä toiminnan mutta tässä tapauksessa vika on vähintäänkin omituinen, eli kun moottori kylmä ja lähtee ajamaan seosmittari näyttää sitä mitä pitääkin muttakun moottori saavuttaa normaali käyntilämpötilan niin mittarin lukema jämähtää 22.4:hen. 2x olen jo kalibroinut systeemin mutta ei tunnu auttavan. Kytken tuon läppäriin kuhan saan adapterin kaapeliin katotaan näkyykö sieltä mitään.
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: Innovate LC2
Kone käy hyvin, ei haise bensa jne. Tuli Innovaten tech supportista vastaus samaiseen ongelmaan:
"This should be an easy fix, the sensor and gauge are okay but you do need to update the firmware.
http://www.innovatemotorsports.com/support/firmware.php
After the update, you will want to calibrate the sensor twice letting it run for a full minute in free air after the first calibration."
Eli softapäivityksellä pitäisi tulla kuntoon.
"This should be an easy fix, the sensor and gauge are okay but you do need to update the firmware.
http://www.innovatemotorsports.com/support/firmware.php
After the update, you will want to calibrate the sensor twice letting it run for a full minute in free air after the first calibration."
Eli softapäivityksellä pitäisi tulla kuntoon.
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: Innovate LC2
Ensimmäisiä kunnon testiajoja tälle kevättä, kaasarin säätöä kuinkas muuten
Cruisen sain aika hyväksi 14-14.5 joutu pari stagea laihemmalle säätää. WOT vaihdoin toisiopuolelle 2 pykälää pienemmät suuttimet (8% lean) Nyt täyskiihdytyksessä lambda näyttää noin 13.2 arvoa. Onko liian laihalla, ei ainakaan nyi eikä muutenkaan temppuile vaan vetää komiasti 6000rpm. Jos vaihtas toisiosuuttimet 4% niin sitte vois mennä lähemmäs 12.5.

- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: Innovate LC2
Juuri kans vaihdoin Innovate Mtx mittariin anturin. Päivitin eka ja kun vika ei poistunut niin uusi anturi. Luulin kans että se on rikki, kun näytti 22.4 joutokäynnillä. N. 30% lisää polttoainetta niin alkoi lukemat näyttää normaalia. Nyt toimii mainiosti mutta Plx verrattuna on huonompi mitä kylmäkäynnistystä kun pakolla aina lämmittää niin kauan että alkaa jo kone lämpenemään.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/