Innovate LC2

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 667
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

Innovate LC2

Viesti Kirjoittaja ak72 »

Osaisko joku suositella uutta Lambda anturia Innovate LC2:seen? Onnistuin särkemään mukana tulleen sensorin, näimmä ihan pskaa laatui nuo Innovatella. Eli tarttisin uuden jonka voi tuohon laittaa, liitin ei tarvi olla samanlainen, kolvi pysyy kourassa. Eli olisko Bosch LSU 4.9 esim hyvä?
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: Innovate LC2

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Vaikka kolvi pysyy kädessä niin älä silti tinaa niitä johtoja... En tän enempää osaa neuvoa tähän hätään...
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 667
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

Re: Innovate LC2

Viesti Kirjoittaja ak72 »

Menin pöljänä putsaamaan kun oli niin pirun nokinen johtuen vääristä seoksista. Kalibrointi menee läpi mutta mittarin arvot heittelee ihan hervottomasti. Tuon mukana tuli semmonen aika pitkä kierreholkki mutta mulla on semmonen 15mm tuossa, tiedä sitten onko se huono asia että anturi menee syvemmälle putkeen? Ja se on hieman alaspäin asennettu, en tiedä pitkäiskö tehdä uus ja koittaa saada se yläviistoon?
Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 667
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

Re: Innovate LC2

Viesti Kirjoittaja ak72 »

Amazonista kattelin tuota 3888 Innovaten uutta sensoria niin kommenteissa monet laittanu että nuita menee pimeäksi tiuhaa tahtia. Mullakin pari kertaa teki kalibroinnissa siten ettei mennyt läpi ja vilkuttaa 8x punaista valoa eli "Sensor timing error (typically damaged sensor)" Vois kyllä koittaa tuota toholla hehkuttaa.
Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 667
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

Re: Innovate LC2

Viesti Kirjoittaja ak72 »

Jep, koitan tuota hehkutusta jos ei auta niin vaihtoon vaan ja pitää sitten olla varovaisempi tuon kanssa.
Avatar
JYK-90
Addikti
Viestit: 426
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT 1965, Viritetty
Mustang GT 2007
Ford Ranchero GT 1974
Tesla Model S 75D 2018
Paikkakunta: Vesilahti

Re: Innovate LC2

Viesti Kirjoittaja JYK-90 »

Vika voi olla myös Innovaten mittarissa itsessään. Mulla meni aikoinaan mittari sekaisin, ei auttanut vaikka vaihtoi uuden anturin. Noi Innovaten lambdat on laadultaan mitä sattuu ja ainakin kaasari koneessa käyttäytyvät niin levottomasti ettei seoksista voi olla varma. Ongelmat poistuu kun hommaat PLXn laajakaistan. Sitä ei tarvitse kalibroida erikseen ja näyttämä on kaasarikoneessa huomattavasti järkevämpi kuin Innovatessa. Mulla on PLX toiminut nyt kolme vuotta ilman ongelmia.
-Mustang HT 65 'Viritetty'
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 667
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

Re: Innovate LC2

Viesti Kirjoittaja ak72 »

Juu pitää harkita tuota PLX:ää jos en saa Innovatea pelittämään. Tosin seokset alkaa olemaa aika kohdallaan niin ei viittis enää yli 200€:ta tuhlata uuteen mittariin.
Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 667
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

Re: Innovate LC2

Viesti Kirjoittaja ak72 »

Joo kyllä täytyy sanoa että Innovaten vehkeillä voi heittää vesilintua, nyt uus anturi ja toimi melkein tunnin ja taas mittarissa lukema 22.4. Ja tottakait tuon paskan mukana tulee semmonen piuha jossa RS232 liitin, ois ees sillä päässy räpläämään wärkin sielunelämää. Missään hemmetin läppäreissä ole enää tuota antiikkista liitäntää. Pitää vielä kerran koittaa tuo kalibroida, jos ei ala pelittää niin koko roska saa lähteä.
Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 667
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

Re: Innovate LC2

Viesti Kirjoittaja ak72 »

Joo epäilen itse että nyt on joku ilmavuoto ennen anturia taikka itse pääyksikkö sekoilee, koitan löytää USB RS232 adapterin että sais läppäriin kiinni tuon.
Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 667
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

Re: Innovate LC2

Viesti Kirjoittaja ak72 »

Pikku testilenkin jälkeen seuraava havainto. Seosmittari toimii ok kun kone kylmä, kun lämpenee normaalilämpöön niin johan taas näyttää 22.4 lukemaa. Mitähän hemmettiä tuo meinaa?
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1368
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: Innovate LC2

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

auttaisko asian ymmärtämisen kun korjataan käsite seosmittari, mittarin näyttämähän kertoo oletetun seoksen hapen pitoisuuden perusteella. Tunnistin reagoi pelkästään happeen. Jos sytytystä ei tapahdu, pakokaasuissa on sekä palamatonta polttoainetta että palamatonta happea.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 667
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

Re: Innovate LC2

Viesti Kirjoittaja ak72 »

Jep ymmärrän kyllä toiminnan mutta tässä tapauksessa vika on vähintäänkin omituinen, eli kun moottori kylmä ja lähtee ajamaan seosmittari näyttää sitä mitä pitääkin muttakun moottori saavuttaa normaali käyntilämpötilan niin mittarin lukema jämähtää 22.4:hen. 2x olen jo kalibroinut systeemin mutta ei tunnu auttavan. Kytken tuon läppäriin kuhan saan adapterin kaapeliin katotaan näkyykö sieltä mitään.
Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 667
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

Re: Innovate LC2

Viesti Kirjoittaja ak72 »

Kone käy hyvin, ei haise bensa jne. Tuli Innovaten tech supportista vastaus samaiseen ongelmaan:

"This should be an easy fix, the sensor and gauge are okay but you do need to update the firmware.

http://www.innovatemotorsports.com/support/firmware.php

After the update, you will want to calibrate the sensor twice letting it run for a full minute in free air after the first calibration."

Eli softapäivityksellä pitäisi tulla kuntoon.
Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 667
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

Re: Innovate LC2

Viesti Kirjoittaja ak72 »

Ensimmäisiä kunnon testiajoja tälle kevättä, kaasarin säätöä kuinkas muuten :-) Cruisen sain aika hyväksi 14-14.5 joutu pari stagea laihemmalle säätää. WOT vaihdoin toisiopuolelle 2 pykälää pienemmät suuttimet (8% lean) Nyt täyskiihdytyksessä lambda näyttää noin 13.2 arvoa. Onko liian laihalla, ei ainakaan nyi eikä muutenkaan temppuile vaan vetää komiasti 6000rpm. Jos vaihtas toisiosuuttimet 4% niin sitte vois mennä lähemmäs 12.5.
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1368
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: Innovate LC2

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Juuri kans vaihdoin Innovate Mtx mittariin anturin. Päivitin eka ja kun vika ei poistunut niin uusi anturi. Luulin kans että se on rikki, kun näytti 22.4 joutokäynnillä. N. 30% lisää polttoainetta niin alkoi lukemat näyttää normaalia. Nyt toimii mainiosti mutta Plx verrattuna on huonompi mitä kylmäkäynnistystä kun pakolla aina lämmittää niin kauan että alkaa jo kone lämpenemään.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
Vastaa Viestiin