Gallup

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Avatar
jari
Addikti
Viestit: 372
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 08:47
Auto: 2012 Mustang GT Brembo Package
Paikkakunta: Tuusula/Asikkala

Gallup

Viesti Kirjoittaja jari »

Kysymys lähinnä SN95:sten ja takalevyjarrullisten Foxien omistajille: minkälaisia lukuja katsastuskonttorin jarrudyno näyttää teidän käsijarrullenne?

Itelläni (Baerit 12" levyillä) näytti 1,2 ja se ei ihan sedälle riittänyt. Eikä se käsijarru kyllä oikeasti noilla lukemilla muuhun riitäkään kuin juuri ja juuri auton pitämiseen paikallaan tasaisella alustalla alle 2 m/s tuulella...

Nyt vaan pitäisi keksiä mitä asialle voisi tehdä.
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Oisko 1.6-1.8 ollu, en mee valalle kylläkään
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Avatar
NoNeed4Boost
Addikti
Viestit: 441
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja NoNeed4Boost »

Katsastettaessa vasen 1.1 ja oikea 0.7 joista oikeanpuoleinen tehoton, vasen OK. Heikkoa on.. Mutta ehkä saan seuraavaan yritykseen tuon toisenkin siihen 1.1 lukemaan.
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti

Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Toi on muuten mielenkiintoista, miksei 1.2 riitä? eikös 1 pitäs riittää? Vai muistanko ihan matoja...
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Kyllä pitää riittää ainakin meillä riittää se vain pitää olla tasan 1-1 eli kumpikinpyörä tasaseen .
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1324
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Late »

ROKI kirjoitti:Kyllä pitää riittää ainakin meillä riittää se vain pitää olla tasan 1-1 eli kumpikinpyörä tasaseen .
Ei käsijarrun tarvitse ottaa tasaisesti, nykyään sallitaan jopa 70 % ero :!: Pirkanmaalaista katsastussetää lainatakseni "näin saadaan jenkkiautotkin läpi". Viimeisen katasatuslapun kertomaa Taurukseni käsijarrusta (samanlaine rakenne kuin foxeissa): vasen 0,8 ja oikea 2,5... Läpi meni, ero 68 %. :shock: Levyt ja palat oli uudet mutta vasen vaijeri jumitti, leiman jälkeen on kyllä korjattu sekin :)

Vanhoja Thunderbirdin katsastuslappuja selaillessani löysin arvoja 0,7 - 1,9 erojen vaihdellessa 30:n ja 55:n prosentin välillä. Käsijarrun takia ei ole koskaan ollut ongelmaa leiman saannissa.
Late

-84 Mustang SVO
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Eipä taurukses olis menny täällä leimaan, kyllä ne sen 20-30 ymmärtää mut ei yli puolta armosta olet leiman saanut.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1324
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Late »

armosta olet leiman saanut.
Ei ole armolla mitään tekemistä tämän asian kanssa. Se 70%:n ero kun sattuu olemaan sääntö minkä mukaan katsastusmies toimii Hangosta Utsjoelle. Toivottavasti tieto on levinnyt teillekin päin, sääntöhän on ollut voimassa vasta muutamia vuosia :twisted:

Katsastustodistus asian kertoo varsin lahjomattomasti, siinä kun lukee jotenkin näin. Mitattu / sallittu: 68/70. Eikä kyseessä ole edes mikään yksityiskonttori vaan entinen valtiollinen, tosin säännöthän on samat kaikille.
Late

-84 Mustang SVO
Avatar
jari
Addikti
Viestit: 372
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 08:47
Auto: 2012 Mustang GT Brembo Package
Paikkakunta: Tuusula/Asikkala

Viesti Kirjoittaja jari »

Jaaha... no se meni sitten boikottiin sekin katsastusasema. Tosin ei tämä nimenomainen herra virkamies kyllä muutenkaan mistään mitään tiennyt. Se oli aivan kauhuissaan pakokaasujen happimäärästä, vaikka koitin sille selittää että autossa on ilmapumppu. Katsastuksen aikana se siitä vouhotti, mutta tuli sitten jossain vaiheessa ilmeisesti järkiinsä kun ei enää poislähtiessä sanonut mitään - eikä merkinnyt mitään hylsypaperiin.

Sinänsä kyllä täytyy sanoa, että niillä 1,2 lukemilla se käsijarru oli todellakin täysin hyödytön. Eräs Lauttasaarelainen paja teki päivän puolitoista hommia ja nyt toimii huomattavasti paremmin. Tosin sivuvaikutuksena tuli se että nyt takajarrut pitää hiljaisissa jarrutuksissa aivan helvetillistä meteliä. En tiedä mitä se katsastusherra siitä tykkää.
Vastaa Viestiin