Gallup
- jari
- Addikti
- Viestit: 372
- Liittynyt: 02 Kesä 2004, 08:47
- Auto: 2012 Mustang GT Brembo Package
- Paikkakunta: Tuusula/Asikkala
Gallup
Kysymys lähinnä SN95:sten ja takalevyjarrullisten Foxien omistajille: minkälaisia lukuja katsastuskonttorin jarrudyno näyttää teidän käsijarrullenne?
Itelläni (Baerit 12" levyillä) näytti 1,2 ja se ei ihan sedälle riittänyt. Eikä se käsijarru kyllä oikeasti noilla lukemilla muuhun riitäkään kuin juuri ja juuri auton pitämiseen paikallaan tasaisella alustalla alle 2 m/s tuulella...
Nyt vaan pitäisi keksiä mitä asialle voisi tehdä.
Itelläni (Baerit 12" levyillä) näytti 1,2 ja se ei ihan sedälle riittänyt. Eikä se käsijarru kyllä oikeasti noilla lukemilla muuhun riitäkään kuin juuri ja juuri auton pitämiseen paikallaan tasaisella alustalla alle 2 m/s tuulella...
Nyt vaan pitäisi keksiä mitä asialle voisi tehdä.
- NoNeed4Boost
- Addikti
- Viestit: 441
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Katsastettaessa vasen 1.1 ja oikea 0.7 joista oikeanpuoleinen tehoton, vasen OK. Heikkoa on.. Mutta ehkä saan seuraavaan yritykseen tuon toisenkin siihen 1.1 lukemaan.
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
- Vee8
- Aina äänessä
- Viestit: 1138
- Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
- Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT - Paikkakunta: Kangasala
Toi on muuten mielenkiintoista, miksei 1.2 riitä? eikös 1 pitäs riittää? Vai muistanko ihan matoja...
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
- Late
- Aina äänessä
- Viestit: 1324
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T - Paikkakunta: Kangasala
Ei käsijarrun tarvitse ottaa tasaisesti, nykyään sallitaan jopa 70 % eroROKI kirjoitti:Kyllä pitää riittää ainakin meillä riittää se vain pitää olla tasan 1-1 eli kumpikinpyörä tasaseen .



Vanhoja Thunderbirdin katsastuslappuja selaillessani löysin arvoja 0,7 - 1,9 erojen vaihdellessa 30:n ja 55:n prosentin välillä. Käsijarrun takia ei ole koskaan ollut ongelmaa leiman saannissa.
Late
-84 Mustang SVO
-84 Mustang SVO
- Late
- Aina äänessä
- Viestit: 1324
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T - Paikkakunta: Kangasala
Ei ole armolla mitään tekemistä tämän asian kanssa. Se 70%:n ero kun sattuu olemaan sääntö minkä mukaan katsastusmies toimii Hangosta Utsjoelle. Toivottavasti tieto on levinnyt teillekin päin, sääntöhän on ollut voimassa vasta muutamia vuosiaarmosta olet leiman saanut.

Katsastustodistus asian kertoo varsin lahjomattomasti, siinä kun lukee jotenkin näin. Mitattu / sallittu: 68/70. Eikä kyseessä ole edes mikään yksityiskonttori vaan entinen valtiollinen, tosin säännöthän on samat kaikille.
Late
-84 Mustang SVO
-84 Mustang SVO
- jari
- Addikti
- Viestit: 372
- Liittynyt: 02 Kesä 2004, 08:47
- Auto: 2012 Mustang GT Brembo Package
- Paikkakunta: Tuusula/Asikkala
Jaaha... no se meni sitten boikottiin sekin katsastusasema. Tosin ei tämä nimenomainen herra virkamies kyllä muutenkaan mistään mitään tiennyt. Se oli aivan kauhuissaan pakokaasujen happimäärästä, vaikka koitin sille selittää että autossa on ilmapumppu. Katsastuksen aikana se siitä vouhotti, mutta tuli sitten jossain vaiheessa ilmeisesti järkiinsä kun ei enää poislähtiessä sanonut mitään - eikä merkinnyt mitään hylsypaperiin.
Sinänsä kyllä täytyy sanoa, että niillä 1,2 lukemilla se käsijarru oli todellakin täysin hyödytön. Eräs Lauttasaarelainen paja teki päivän puolitoista hommia ja nyt toimii huomattavasti paremmin. Tosin sivuvaikutuksena tuli se että nyt takajarrut pitää hiljaisissa jarrutuksissa aivan helvetillistä meteliä. En tiedä mitä se katsastusherra siitä tykkää.
Sinänsä kyllä täytyy sanoa, että niillä 1,2 lukemilla se käsijarru oli todellakin täysin hyödytön. Eräs Lauttasaarelainen paja teki päivän puolitoista hommia ja nyt toimii huomattavasti paremmin. Tosin sivuvaikutuksena tuli se että nyt takajarrut pitää hiljaisissa jarrutuksissa aivan helvetillistä meteliä. En tiedä mitä se katsastusherra siitä tykkää.