Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Kuuluuko 1995 GT:ssä olla tuo kelpainen painonappi? Mun autossa ei ole ja olenkin aina konepeltiä avatessani käyttänyt sekunnin hankalan systeemin kiroamiseen. Käsikopelolla aika hankalaa ja vaatii usein kurkkaamisen, että mihis suuntaan sitä pitikään tyrkätä? Saako noita jostain irtona vai pitääkö virittää itse siihen joku jatko?
Mulla on siis pelkkä toi metallilippa tuon salvan jatkeena, jota tönäistään toiseen suuntaan ja se vapauttaa salvan. Eikä ko. metallilippaan ole muistaakseni taivutettu tuota 90° mutkaa, jossa tuo keltainen painike on kiinni, vaan se lipare on ihan suora (ja ehkä lyhyempikin?). Tuo kuvan keltainen painike ei siis tod.näk. sovi siihen mun lukkosalpaan ellei 95:ssa ole ollut joku oma jatke - mutta ehkä ei tosiaan ollut.
Tommoseenhan voi tietty päivittää, jos uudemmasta sopii koko salpa? Ellei sitten nuo muovien upotukset ja painikkeen paikka sitten ole epäsopiva 95 muoveihin?
Ps. Pappa, huomasitko, että vastasin siihen sinun yksityisviestiin pari pv sitten?
'94 ja '95 on tosiaan erilainen ku uudemmissa. Musta vipu apukuskin puolella, jota nostetaan. Moni ilmeisesti modaa tuon uudemmasta, että saapi (erilaisen) säleikön.. Kaitpa se käy uudemmastakin, joko modaamalla tai vaihtaen koko mekanismin?
Okei, nyt mä tajusin mikä mun systeemissä mättää. Mun autoon on laitettu alumiinisäleikkö syylarin suojaksi, tuota sormivipua ei näy tai siihen ei pääse käsiksi (ulkomuistista juuri tuollainen kuin 94-95-linkissä) säleikkö paikallaan vaan pitää tosiaan työntää sormi sinne syvemmälle ja tönäistä vipuhommelia sivuttain tuosta osasta missä keltainen nappi on kiinni. Ja koska se on vanhempaa mallia niin siitä uupuu tuo 90° ja painettava osa on vielä senverran syvemmällä. Täytynee siis viritellä jotain tai kattoa jos säleikköä voisi modata niin, että homma toimii normaalisti.