Konepellin avausvivusto

On sulla muodot Mustangin...
Avatar
ToniH
Mega-addikti
Viestit: 772
Liittynyt: 26 Loka 2005, 20:34
Auto: Mustang GT 5.0 1995

Konepellin avausvivusto

Viesti Kirjoittaja ToniH »

Törmäsin netissä tämmöseen kuvaan:

Kuva

Kuuluuko 1995 GT:ssä olla tuo kelpainen painonappi? Mun autossa ei ole ja olenkin aina konepeltiä avatessani käyttänyt sekunnin hankalan systeemin kiroamiseen. Käsikopelolla aika hankalaa ja vaatii usein kurkkaamisen, että mihis suuntaan sitä pitikään tyrkätä? Saako noita jostain irtona vai pitääkö virittää itse siihen joku jatko?
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Avatar
kari gt
Mega-addikti
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 20:51
Auto: ford mustang gt 1996 convertible
Paikkakunta: lahest

Re: Konepellin avausvivusto

Viesti Kirjoittaja kari gt »

luulis tuon keltaisen avaus haan olevan vakio jutuja meillä 96 ja 98 molemissa kyseinen systeemi löytyy
Liitteet
IMG_20150405_150223.jpg
live fast die young and have fun
Avatar
ToniH
Mega-addikti
Viestit: 772
Liittynyt: 26 Loka 2005, 20:34
Auto: Mustang GT 5.0 1995

Re: Konepellin avausvivusto

Viesti Kirjoittaja ToniH »

Ok, no täytyy sitten keksiä siihen jotain. Tostahan saa jo malliakin viritykseen.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Avatar
kari gt
Mega-addikti
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 20:51
Auto: ford mustang gt 1996 convertible
Paikkakunta: lahest

Re: Konepellin avausvivusto

Viesti Kirjoittaja kari gt »

Oho täytyy heti vastata tohon oma viestiin löysin kuva Samuelin 95 mallista siinä ei tuota keltaista avaus hommaa ole ?
live fast die young and have fun
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1374
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: Konepellin avausvivusto

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

94-95 on erilainen lätkä apparin puolella. Maalaa ? Tai osta multa kolariautosta ja korjaa siitä.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
Avatar
ToniH
Mega-addikti
Viestit: 772
Liittynyt: 26 Loka 2005, 20:34
Auto: Mustang GT 5.0 1995

Re: Konepellin avausvivusto

Viesti Kirjoittaja ToniH »

Mulla on siis pelkkä toi metallilippa tuon salvan jatkeena, jota tönäistään toiseen suuntaan ja se vapauttaa salvan. Eikä ko. metallilippaan ole muistaakseni taivutettu tuota 90° mutkaa, jossa tuo keltainen painike on kiinni, vaan se lipare on ihan suora (ja ehkä lyhyempikin?). Tuo kuvan keltainen painike ei siis tod.näk. sovi siihen mun lukkosalpaan ellei 95:ssa ole ollut joku oma jatke - mutta ehkä ei tosiaan ollut.

Tommoseenhan voi tietty päivittää, jos uudemmasta sopii koko salpa? Ellei sitten nuo muovien upotukset ja painikkeen paikka sitten ole epäsopiva 95 muoveihin?

Ps. Pappa, huomasitko, että vastasin siihen sinun yksityisviestiin pari pv sitten?
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Avatar
kari gt
Mega-addikti
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 20:51
Auto: ford mustang gt 1996 convertible
Paikkakunta: lahest

Re: Konepellin avausvivusto

Viesti Kirjoittaja kari gt »

eli tuommoinen systeemi 96 vuosi mallissa jos noista kuvista on hyötyä
Liitteet
IMG_20160128_173206.jpg
IMG_20160128_173151.jpg
live fast die young and have fun
jyge
Webmaster
Viestit: 595
Liittynyt: 18 Helmi 2005, 16:33
Auto: HT '65
Paikkakunta: Haukipudas
Viesti:

Re: Konepellin avausvivusto

Viesti Kirjoittaja jyge »

'94 ja '95 on tosiaan erilainen ku uudemmissa. Musta vipu apukuskin puolella, jota nostetaan. Moni ilmeisesti modaa tuon uudemmasta, että saapi (erilaisen) säleikön.. Kaitpa se käy uudemmastakin, joko modaamalla tai vaihtaen koko mekanismin?

kts:
LMR 96-98 vs LMR 94-95
Vertailun vuoksi vielä Vanha mallli jonkun autossa

Itse kattelin että sopivilla metalliosilla tuon vois teoriassa tuunata semmoseksi siten että tuo pony-merkki olis se vipu :idea:
Avatar
ToniH
Mega-addikti
Viestit: 772
Liittynyt: 26 Loka 2005, 20:34
Auto: Mustang GT 5.0 1995

Re: Konepellin avausvivusto

Viesti Kirjoittaja ToniH »

Okei, nyt mä tajusin mikä mun systeemissä mättää. Mun autoon on laitettu alumiinisäleikkö syylarin suojaksi, tuota sormivipua ei näy tai siihen ei pääse käsiksi (ulkomuistista juuri tuollainen kuin 94-95-linkissä) säleikkö paikallaan vaan pitää tosiaan työntää sormi sinne syvemmälle ja tönäistä vipuhommelia sivuttain tuosta osasta missä keltainen nappi on kiinni. Ja koska se on vanhempaa mallia niin siitä uupuu tuo 90° ja painettava osa on vielä senverran syvemmällä. Täytynee siis viritellä jotain tai kattoa jos säleikköä voisi modata niin, että homma toimii normaalisti.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Vastaa Viestiin