
Männän välys 302
Mäntien valmistajat ilmoittaa mäntien asennus välykset. Jotakin yleisiä ohjearvoja löytyy alan kirjallisuudesta. Kysymyksestä ei käy ilmi männän valmistajaa eikä laatua, samoin olisi tiedettävä koneen käyttö tarkoitus. Täydellinen lohkon koneistaminen ilman kansia maksanee noin 1000€ kun työ tehdään huolella ja annettujen arvojen mukaisesti. En halua eritellä hintoja enkä suositella koneistamoja koska näissä töissä usein laatu maksaa ja halvalla ei vältämättä saa sitä mitä haluaa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Tavalliset tasapäämännät ! puristus-suhde yli 11 ( 289 kannet). Ei kai tonnia koneistukset maksa ???? Eli minkä verran lisävälystä että ei leikkaa kiinni kun kierrättää 6000 ? ( mäntälaatikossa lukee 4,030 minimum bore size )457 kirjoitti:Mäntien valmistajat ilmoittaa mäntien asennus välykset. Jotakin yleisiä ohjearvoja löytyy alan kirjallisuudesta. Kysymyksestä ei käy ilmi männän valmistajaa eikä laatua, samoin olisi tiedettävä koneen käyttö tarkoitus. Täydellinen lohkon koneistaminen ilman kansia maksanee noin 1000€ kun työ tehdään huolella ja annettujen arvojen mukaisesti. En halua eritellä hintoja enkä suositella koneistamoja koska näissä töissä usein laatu maksaa ja halvalla ei vältämättä saa sitä mitä haluaa.

Edelleen jään kaipaamaan mäntien valmistajaa ja laatua valettu vai taottu?
Mutta kuitenkin tässä esimerki arvoja:
valumännälle
piston-to-bore clearance 0.0025 - 0.0030"
takomännälle
piston-to-bore clearance 0.0040 - 0.0045"
Se ei taida olla ihan automaati että 289 kansilla 11:1 puristukset varsinkaa tasalakisilla, palotilojen koot vaihtelee 52 - 64 cc välillä koneesta ja valmistus ajankohdasta riippuen.
No tonnilla saa ainakin sitämitä haluaa, taitaa maksaa vähän enemmänkin (ilman kansitöitä). Mutta halvemmallakin hoituu mutta uskallatko sen jälkeen vapaasti kierrättää 6000?
Mutta kuitenkin tässä esimerki arvoja:
valumännälle
piston-to-bore clearance 0.0025 - 0.0030"
takomännälle
piston-to-bore clearance 0.0040 - 0.0045"
Se ei taida olla ihan automaati että 289 kansilla 11:1 puristukset varsinkaa tasalakisilla, palotilojen koot vaihtelee 52 - 64 cc välillä koneesta ja valmistus ajankohdasta riippuen.
No tonnilla saa ainakin sitämitä haluaa, taitaa maksaa vähän enemmänkin (ilman kansitöitä). Mutta halvemmallakin hoituu mutta uskallatko sen jälkeen vapaasti kierrättää 6000?
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
-
- Aktiivi
- Viestit: 145
- Liittynyt: 30 Touko 2004, 22:22
lohko
entäs valmiit puoli moottorit(302),joissa on veivirauta mukana nokka akselin kanssa.maksaa noin 600-700.tuntuis aika halvalta.