Männän välys 302

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Vieras

Männän välys 302

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Millehän välykselle kannattaa porata 0.030 männät , kiertää 6000 ? :shock:
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Ja hintoja poraukselle ja linjahoonaukselle :cry: haluisin verrata eri koneistamojen hintoja :oops: Kai joku täällä on joskus tehnyt konerempan 302 koneeseen :shock:
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Mäntien valmistajat ilmoittaa mäntien asennus välykset. Jotakin yleisiä ohjearvoja löytyy alan kirjallisuudesta. Kysymyksestä ei käy ilmi männän valmistajaa eikä laatua, samoin olisi tiedettävä koneen käyttö tarkoitus. Täydellinen lohkon koneistaminen ilman kansia maksanee noin 1000€ kun työ tehdään huolella ja annettujen arvojen mukaisesti. En halua eritellä hintoja enkä suositella koneistamoja koska näissä töissä usein laatu maksaa ja halvalla ei vältämättä saa sitä mitä haluaa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

457 kirjoitti:Mäntien valmistajat ilmoittaa mäntien asennus välykset. Jotakin yleisiä ohjearvoja löytyy alan kirjallisuudesta. Kysymyksestä ei käy ilmi männän valmistajaa eikä laatua, samoin olisi tiedettävä koneen käyttö tarkoitus. Täydellinen lohkon koneistaminen ilman kansia maksanee noin 1000€ kun työ tehdään huolella ja annettujen arvojen mukaisesti. En halua eritellä hintoja enkä suositella koneistamoja koska näissä töissä usein laatu maksaa ja halvalla ei vältämättä saa sitä mitä haluaa.
Tavalliset tasapäämännät ! puristus-suhde yli 11 ( 289 kannet). Ei kai tonnia koneistukset maksa ???? Eli minkä verran lisävälystä että ei leikkaa kiinni kun kierrättää 6000 ? ( mäntälaatikossa lukee 4,030 minimum bore size ) :roll:
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Edelleen jään kaipaamaan mäntien valmistajaa ja laatua valettu vai taottu?
Mutta kuitenkin tässä esimerki arvoja:
valumännälle
piston-to-bore clearance 0.0025 - 0.0030"
takomännälle
piston-to-bore clearance 0.0040 - 0.0045"
Se ei taida olla ihan automaati että 289 kansilla 11:1 puristukset varsinkaa tasalakisilla, palotilojen koot vaihtelee 52 - 64 cc välillä koneesta ja valmistus ajankohdasta riippuen.
No tonnilla saa ainakin sitämitä haluaa, taitaa maksaa vähän enemmänkin (ilman kansitöitä). Mutta halvemmallakin hoituu mutta uskallatko sen jälkeen vapaasti kierrättää 6000?
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Männät on vakio badger ! 49,2 palotila 289 kansilla aapisen mukaan tulee 1,6 ruttua :cry:
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

11,6 :oops:
mustang cs
Aktiivi
Viestit: 145
Liittynyt: 30 Touko 2004, 22:22

lohko

Viesti Kirjoittaja mustang cs »

entäs valmiit puoli moottorit(302),joissa on veivirauta mukana nokka akselin kanssa.maksaa noin 600-700.tuntuis aika halvalta.
bläki
Hiljaisempi
Viestit: 10
Liittynyt: 13 Kesä 2005, 11:24
Paikkakunta: Stadista

Viesti Kirjoittaja bläki »

Rutut ois kyllä noilla mokkuloilla lähempänä kymppiä
tolleen netticalculaattorilla ja helposti pääteltävillä, erikseen määrittelemättömillä oletusarvoilla
tsekattuna. mikä onkin paree nykybensoille

Noilla männillä se .0025-.0030" on Ok
snadissa skidissä
Vastaa Viestiin