'67 jarrupääsylinterin putkiliitännät

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Avatar
voxagent
Addikti
Viestit: 206
Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971
Paikkakunta: Turku
Viesti:

'67 jarrupääsylinterin putkiliitännät

Viesti Kirjoittaja voxagent »

Hankin kutos-mustiin uudet jarrukamat eteen, koska niihin ei pääsylinteri mukaan lukien, oltu 25:n vuoden aikana tehty mitään :shock: . Hankin samalla uuden '67:n 2-piirisen pääsylinterin alkuperäisen 1-piirisen tilalle. Taaimmaiseen liitäntään löysin jo supistimen 3/8-24:lle, mutta etummaisen piirin reikä on tietysti isompi. Mikähän etummaisen reiän kierrekoko on ja mistä kannattaa kysellä Turun seudulla?

Itse en keksinyt selitystä miksi liittimet ovat erikokoiset.
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Marssi pääsylinteri kainalossa lähimpään autotarvikeliikkeeseen, niin pitäs löytyä sopivat liittimet. Näin ainakin täälä meillä päin. Turkua tunnen sen verran huonosti että en ala tarkemmin neuvomaan. :)
Avatar
voxagent
Addikti
Viestit: 206
Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voxagent »

musse67 kirjoitti:Marssi pääsylinteri kainalossa lähimpään autotarvikeliikkeeseen, niin pitäs löytyä sopivat liittimet. Näin ainakin täälä meillä päin. Turkua tunnen sen verran huonosti että en ala tarkemmin neuvomaan. :)
Näin ajattelin toimia. Turun Jarruosaan neuvoivat lähihuoltiksella.
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Etummainen on kinkkinen, on muistaakseni 1/2" kierre. Ei löydy ihan joka paikasta, mm. aikanaan olen itselle teettänyt pajalla sellaisen omaan 67:n pääsylinteriin. Nykyään olen löytänyt niitä ihan tehdastekoisena, laita vaikka PM jos et löydä niin täältä ainakin pitäisi järjestyä.

Ästm, meniköhän näin....muistaako joku muu 100-varmasti?
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
voxagent
Addikti
Viestit: 206
Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voxagent »

Etumainen on isompi kuin 1/2", mahdollisesti 5/8". Laitoin Ponylle PM:n.
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Jep. 1/2 löytyy nykyään mutta tuo isompi on paha; en ole löytänyt moista ja siksipä omaankin aikanaan sellainen teetettiin. Mistäs muut ovat ne taikoneet kun noita 67:n pääsylintereitä on laitettu autoihin vähän siellä sun täällä. Huhuu...
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
voxagent
Addikti
Viestit: 206
Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voxagent »

Isompi on oikeasti kierrekooltaan 9/16". Sylinteri kannattaa mahdollisuuksien mukaan hommata paikasta mistä saa myös kyseisen reducer fittingin....
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Minä osti joensuusta varaosamaailmasta valmiin ison liitin nipan, ei tarvitte erillistä väliholkkia supistajaa, helppoa kun on oikeat osat :wink:.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
voxagent
Addikti
Viestit: 206
Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voxagent »

Kutos-mustin jarruremontti loppusuoralla. Syy lievään jarrujen puoltamiseenkin löytyi:
- kengät kuluneet niitteihin saakka
- sylinterit tihkuivat
- toinen automaattisäädön pyörä hukannut hampaansa.
Näiden lisäksi vanhat kumiletkut olivat murtuneet. Etukengissä oli
Fordin merkki stanssattuna ja pinnat messinkiniiteillä kiinni eli ovat varmasti tosi vanhat.

Uudet osat löytyivät Niemensivulta ja Loimaan US-Centeristä.
Vastaa Viestiin