Itse en keksinyt selitystä miksi liittimet ovat erikokoiset.
'67 jarrupääsylinterin putkiliitännät
- voxagent
- Addikti
- Viestit: 206
- Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
- Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971 - Paikkakunta: Turku
- Viesti:
'67 jarrupääsylinterin putkiliitännät
Hankin kutos-mustiin uudet jarrukamat eteen, koska niihin ei pääsylinteri mukaan lukien, oltu 25:n vuoden aikana tehty mitään
. Hankin samalla uuden '67:n 2-piirisen pääsylinterin alkuperäisen 1-piirisen tilalle. Taaimmaiseen liitäntään löysin jo supistimen 3/8-24:lle, mutta etummaisen piirin reikä on tietysti isompi. Mikähän etummaisen reiän kierrekoko on ja mistä kannattaa kysellä Turun seudulla?
Itse en keksinyt selitystä miksi liittimet ovat erikokoiset.
Itse en keksinyt selitystä miksi liittimet ovat erikokoiset.
Marssi pääsylinteri kainalossa lähimpään autotarvikeliikkeeseen, niin pitäs löytyä sopivat liittimet. Näin ainakin täälä meillä päin. Turkua tunnen sen verran huonosti että en ala tarkemmin neuvomaan. 
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Etummainen on kinkkinen, on muistaakseni 1/2" kierre. Ei löydy ihan joka paikasta, mm. aikanaan olen itselle teettänyt pajalla sellaisen omaan 67:n pääsylinteriin. Nykyään olen löytänyt niitä ihan tehdastekoisena, laita vaikka PM jos et löydä niin täältä ainakin pitäisi järjestyä.
Ästm, meniköhän näin....muistaako joku muu 100-varmasti?
Ästm, meniköhän näin....muistaako joku muu 100-varmasti?
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
- voxagent
- Addikti
- Viestit: 206
- Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
- Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971 - Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Kutos-mustin jarruremontti loppusuoralla. Syy lievään jarrujen puoltamiseenkin löytyi:
- kengät kuluneet niitteihin saakka
- sylinterit tihkuivat
- toinen automaattisäädön pyörä hukannut hampaansa.
Näiden lisäksi vanhat kumiletkut olivat murtuneet. Etukengissä oli
Fordin merkki stanssattuna ja pinnat messinkiniiteillä kiinni eli ovat varmasti tosi vanhat.
Uudet osat löytyivät Niemensivulta ja Loimaan US-Centeristä.
- kengät kuluneet niitteihin saakka
- sylinterit tihkuivat
- toinen automaattisäädön pyörä hukannut hampaansa.
Näiden lisäksi vanhat kumiletkut olivat murtuneet. Etukengissä oli
Fordin merkki stanssattuna ja pinnat messinkiniiteillä kiinni eli ovat varmasti tosi vanhat.
Uudet osat löytyivät Niemensivulta ja Loimaan US-Centeristä.