Virran jakajan asennus
Virran jakajan asennus
Nyt on tullu seinä vastaan tartten hyviä neuvoja.Rempattu 289 vuosimallia 1968 tuntematon jakaja jossa puola samassa ei ku virta piuha kiinni.kone ei lupaa sylkee vaan bensaa kaasarista ja sitten vaan kayhea liekki kaasaris.Mitä olen tehnyt väärin?miten toi sytky sais oikein
-
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: Virran jakajan asennus
jakaja on väärällä hampaalla, kokeile laittaa hammas kerrallaan myöhäsemmälleen niin monta kertaa kun alkaa olemaan alueella, kerta tai kaks varmaan riittää.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Virran jakajan asennus
Jos on ensimmäinen kerta kun herättelet 8-konetta henkiin, niin kannattaa edetä hitaasti.
Taustatietoa löytyy runsaasti, esim. tässä suomenkielinen tietopaketti sytytyksestä:
http://www.torinoproject.com/tech/ignition.htm
Itse etenin viime keväänä itse tässä järjestyksessä:
-Ostin ajoituslampun.
-Tarkistin, että dampperin ajoitusmerkit olivat kohdallaan.
-Tarkistin moneen kertaan, että tulpanjohdot olivat oikeassa järjestyksessä.
-Virranjakajan asennon tarkistus (Kaaran mainitsema pyörijän sijainti)
-Ajoituslampun kanssa starttaamaan.
Pieleen meni itsellä em. huolimatta:
-Dampperissa parit ajoitusmerkit, lamppu vilkkui väärissä (teippaa ylimääräiset merkit piiloon)
-pyörijä ei sijoittunut oikein (johtoja siirsin pykälän myötäpäivään).
Kun saa käymään, niin sitten säätämään lampulla ajoitukset kohdilleen.
Jos ei lähde, niin lisää viestiä tänne ja kuvia, joku varmaan tunnistaa jakajan tyypin.
Tsemppiä.
Taustatietoa löytyy runsaasti, esim. tässä suomenkielinen tietopaketti sytytyksestä:
http://www.torinoproject.com/tech/ignition.htm
Itse etenin viime keväänä itse tässä järjestyksessä:
-Ostin ajoituslampun.
-Tarkistin, että dampperin ajoitusmerkit olivat kohdallaan.
-Tarkistin moneen kertaan, että tulpanjohdot olivat oikeassa järjestyksessä.
-Virranjakajan asennon tarkistus (Kaaran mainitsema pyörijän sijainti)
-Ajoituslampun kanssa starttaamaan.
Pieleen meni itsellä em. huolimatta:
-Dampperissa parit ajoitusmerkit, lamppu vilkkui väärissä (teippaa ylimääräiset merkit piiloon)
-pyörijä ei sijoittunut oikein (johtoja siirsin pykälän myötäpäivään).
Kun saa käymään, niin sitten säätämään lampulla ajoitukset kohdilleen.
Jos ei lähde, niin lisää viestiä tänne ja kuvia, joku varmaan tunnistaa jakajan tyypin.
Tsemppiä.
-
- Tulokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: 18 Helmi 2014, 20:22
Re: Virran jakajan asennus
Mihin järjestykseen laitoit piuhat, 1-5-4-2-6-3-7-8 vai 1-3-7-2-6-5-4-8?
Re: Virran jakajan asennus
'68 289 ja laahurinokka niin paras laittaa 1-5-4-2-6-3-7-8. Jos vaihdettu 351W -nokka tai mikään rullanokka niin sitten uudempi 1-3-7-2-6-5-4-8 saa kannatusta.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Re: Virran jakajan asennus
Mä etsin joka kerta erikseen ykkösen yläkuolokohdan kipinätahdilla. Kun se on ylhäällä imutahdin alkaessa.
Niin ja ykkönen on debetin eikun apukuskin, eli credit-puolella kuskin paikalta Fordissa katsoen. Joo, niin se creditistä ne rahat lähtee pois, sellaista se on se foordistin elämä.
Niin ja ykkönen on debetin eikun apukuskin, eli credit-puolella kuskin paikalta Fordissa katsoen. Joo, niin se creditistä ne rahat lähtee pois, sellaista se on se foordistin elämä.