Virran jakajan asennus

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Timppa76
Hiljaisempi
Viestit: 16
Liittynyt: 03 Syys 2014, 15:08
Auto: Ford Mustang 1968

Virran jakajan asennus

Viesti Kirjoittaja Timppa76 »

Nyt on tullu seinä vastaan tartten hyviä neuvoja.Rempattu 289 vuosimallia 1968 tuntematon jakaja jossa puola samassa ei ku virta piuha kiinni.kone ei lupaa sylkee vaan bensaa kaasarista ja sitten vaan kayhea liekki kaasaris.Mitä olen tehnyt väärin?miten toi sytky sais oikein
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Virran jakajan asennus

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

jakaja on väärällä hampaalla, kokeile laittaa hammas kerrallaan myöhäsemmälleen niin monta kertaa kun alkaa olemaan alueella, kerta tai kaks varmaan riittää.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
starsky
Aina äänessä
Viestit: 1684
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
Auto: 1966 ht
Paikkakunta: Kuopio

Re: Virran jakajan asennus

Viesti Kirjoittaja starsky »

Jos on ensimmäinen kerta kun herättelet 8-konetta henkiin, niin kannattaa edetä hitaasti.
Taustatietoa löytyy runsaasti, esim. tässä suomenkielinen tietopaketti sytytyksestä:
http://www.torinoproject.com/tech/ignition.htm

Itse etenin viime keväänä itse tässä järjestyksessä:
-Ostin ajoituslampun.
-Tarkistin, että dampperin ajoitusmerkit olivat kohdallaan.
-Tarkistin moneen kertaan, että tulpanjohdot olivat oikeassa järjestyksessä.
-Virranjakajan asennon tarkistus (Kaaran mainitsema pyörijän sijainti)
-Ajoituslampun kanssa starttaamaan.

Pieleen meni itsellä em. huolimatta:
-Dampperissa parit ajoitusmerkit, lamppu vilkkui väärissä (teippaa ylimääräiset merkit piiloon)
-pyörijä ei sijoittunut oikein (johtoja siirsin pykälän myötäpäivään).

Kun saa käymään, niin sitten säätämään lampulla ajoitukset kohdilleen.

Jos ei lähde, niin lisää viestiä tänne ja kuvia, joku varmaan tunnistaa jakajan tyypin.

Tsemppiä.
santerikaa
Tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 18 Helmi 2014, 20:22

Re: Virran jakajan asennus

Viesti Kirjoittaja santerikaa »

Mihin järjestykseen laitoit piuhat, 1-5-4-2-6-3-7-8 vai 1-3-7-2-6-5-4-8?
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Virran jakajan asennus

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

'68 289 ja laahurinokka niin paras laittaa 1-5-4-2-6-3-7-8. Jos vaihdettu 351W -nokka tai mikään rullanokka niin sitten uudempi 1-3-7-2-6-5-4-8 saa kannatusta.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Virran jakajan asennus

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Mä etsin joka kerta erikseen ykkösen yläkuolokohdan kipinätahdilla. Kun se on ylhäällä imutahdin alkaessa.

Niin ja ykkönen on debetin eikun apukuskin, eli credit-puolella kuskin paikalta Fordissa katsoen. Joo, niin se creditistä ne rahat lähtee pois, sellaista se on se foordistin elämä.
Vastaa Viestiin