Kaarvonen kirjoitti:1. AiheMinkä levyiset ja millä specseillä olevat renkaat ja vanteet tuonne mahtaa mennä fiksusti alle? Olen selaillut tuota galleriapuolta nyt hyvän tovin ja todennut että 15" tai 16" olisi sopiva halkaisija, mutta gallerian kuvissa harvassa näkyy vanteiden kokoja eli jos löytyy tietoa ja mieluusti kuvia että minkä kokoiset näyttää miltäkin niin kiitokset jo etukäteen.
vanne 15x7 ET 0 ja rengas 195-60-15:
Edessä 1" pudottavat Traction master 600lbs jouset + shelby drop
Takana Grab-a-track 1" madaltavat 4,5 lehtiset jouset
Täksi kesäksi tarkoitus nostaa etu- ja takapäätä ainakin 1" ylöspäin (paradoksaalista, miksi en ottanut 0" madaltavia settejä

). Hiukan liian matala liikennekäyttöön oman headertyypin suhteen ( ottavat kontaktia asfalttiin liian helposti montuissa ja korokkeissa).
Kun nämä kumit poltettu alta, niin pitää kokeilla leveämpää. Maksimikokoista jos haluaa alle ilman lokasuojien mankelointia mm.:
Wheel and Tyre Combinations for Classic Mustangs.
Aiheeseen liittyviä foorumin ketjuja mm.:
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... =11&t=1359
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... =11&t=2296
Kaarvonen kirjoitti:2. AiheSuunnitelmissa olisi myös jonkinmoinen levyjarrusarja eteen. Mistä moisia kannattaa katsoa kun suomessa ainakin jossain näytti olevan hinta +1000e? Mitä kaikkea täytyy ottaa huomioon tilaillessa ja onko minkämoinen työmaa?
Ota yhteyttä kerholehdessä mainostaviin yrityksiin ja pyydä kokonaispakettia/suositusta omaan autoosi.
Ihanan kallista.
lisäyksenä Antin jo mainitsemaan, että jos/kun jarruja alat muokkaamaan, niin muuta saman tien 2-piirisiksi.
Jarrupääsylinterin valintaan vaikuttaa esim. levyjarrumuutoksessa työsylintereiden (jarrusatulan sylinterit) pinta-ala. Edessä levyt takana rummut = paineentasausventtiili pakollinen. Edessä ja takana levyt = riippuu työsylintereiden pinta-alasta tarvitseeko paineentasausta.
Tehostin valittava sopiva riippuen pääsylinterin halkaisijasta ja jarrukokonaisuudesta (itselläni omassa kombinaatiossa: edessä ja takana levyt, oli 7" liian tehoton, tänä kesänä on 9" ja kokemuksia odotellaan)
Aiheeseen liittyviä foorumin ketjuja mm.:
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... =11&t=4578
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... =11&t=1986
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... f=11&t=794
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... 11&t=13390
Kaarvonen kirjoitti:. AiheIskunvaimennusta ja jousitusta olisi myös tarkoitus päivittää. Takapää on senverran löysä että kun neljä henkeä istui autossa niin takapää raappii kiinni pienemmissäkin montuissa. Tämä raapiminen täytyisi siis saada kuriin ja mieluusti myös saada renkaan ja kaaren väliä hieman fiksumman näköiseksi että uudet vanteet pääsee oikeuksiinsa Mistä kannattaisi katsella ja minkämoisia palikoita että ajettavuus olisi järkevä ja pirssi madaltuisi tosiaan aavistuksen verran?
Aiheeseen liittyviä foorumin ketjuja mm.:
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... 11&t=11266
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... 11&t=14548
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... 11&t=13228
Kaarvonen kirjoitti:Kiitokset etukäteen mikäli joltain löytyy tietoa ja jaksaa nähdä vaivaa vastailla!
Tervetuloa porukkaan ja mukavan harrastuksen pariin.
edit: typoja