ennekoista

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
oivanpoika
Hiljaisempi
Viestit: 16
Liittynyt: 24 Tammi 2005, 22:47

ennekoista

Viesti Kirjoittaja oivanpoika »

Moi! Jolllain on varmasti tarkkaa tietoa seuraavasta eli 351 clevelandin sytytys ennakot msd:n jakajalle.Nokka on ilmeisesti aika lähellä vakiota.Maahan tuli muuten hankittua 69 mach 1 351c !! Vero päätöstä odotellaan.....
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

Lukemani mukaan Clevet tykkää 38ast kokonaisennakosta, ja täydet sais olla jo alle 3000rpm pelissä.

Näin sen itselleni laitoin, vaikkakin on 2V -kannet.
Hyvin tuntuu pelaavan, ainoastaan se on pulmana että tulikuumana tuppaa helisemään kun oikein antaa lapikasta.

Tulpat on AL25:t

Tarkoitus oli kokeilla lyhentää tulpasta sitä "nokkaa" minne se kipinä lyö elektrodista. Ahtomiesten kikka, ja vois auttaakin.
Kuva
Avatar
Gallu66
Aktiivi
Viestit: 77
Liittynyt: 16 Syys 2004, 11:26
Auto: Ford Galaxie 500 Convertible 1966
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gallu66 »

Miten voi muuten määrittää minkä verran pitää ennakkoa olla? Talvella kun tuli laitettua koneeseen uutta nokkaa, kantta imusarjaa, kaasaria jne... niin tuo vanha ennakko mikä oli ollu n. 6 astetta ei varmaan enään pidä paikkaansa???
oivanpoika
Hiljaisempi
Viestit: 16
Liittynyt: 24 Tammi 2005, 22:47

Viesti Kirjoittaja oivanpoika »

Ok! Samat säädöt löysin netistä itsekin. Kiitos kuiteskin!
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Gallu66 kirjoitti:Miten voi muuten määrittää minkä verran pitää ennakkoa olla? Talvella kun tuli laitettua koneeseen uutta nokkaa, kantta imusarjaa, kaasaria jne... niin tuo vanha ennakko mikä oli ollu n. 6 astetta ei varmaan enään pidä paikkaansa???
Näitä ennakosäätö asioita kysellään jatkuvasti.
Tässä hyvä linki joka sisältää kaiken sen tiedon mitä Fodin sytytyksen ennakkosäätöön littyy.
http://www.fordmuscle.com/archives/2000 ... ndex.shtml

Optimum timing can really only be determined on a dyno, or under very controlled and repeatable track conditions.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Gallu66
Aktiivi
Viestit: 77
Liittynyt: 16 Syys 2004, 11:26
Auto: Ford Galaxie 500 Convertible 1966
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gallu66 »

Juu, kiitoksia. Noilla ohjeilla saadaan joku tolkku tuohon sytsään. Pitää varmaan oikeesti varata pari tuntia dynosta ja ottaa mukaan joku joka ymmärtää asian päälle jotta saadaa säädöt kphdalleen ja kaikki tehot valjastettua :wink:

Miten on riittääkö esim. kaksi tuntia dynossa siihen että saa säädöt kohdalleen? Eka veto kestää kuullema n. tunnin mutta seuraavat on nopeampia??
Avatar
Esaleeni 27
Addikti
Viestit: 312
Liittynyt: 15 Heinä 2004, 01:43
Auto: Mustang SR,351 4V,69
Ford Mustang Shelby GT-500 2010
Chevy hot-rod 30
Chrysler 04
Chevy 6.6 2010
Paikkakunta: Oulu/Kiiminki

Viesti Kirjoittaja Esaleeni 27 »

Moi !!!


Voihan se olla että jos eka veto kestää tunnin ,niin ei tarvitse toista vetoa ottaa :lol: :lol: :lol:

Asiaan kyllä tuossa tunnissa tekee jo ihmeitä,ainakin mitä Jäälin autosäätö meidän ex Shelby-Lookille teki muutama veto ja kas kummaa 60 heppaa tuli ennakoita muuttamalla.

Raan kuuloista se on ,mutta kerran kirpaisee.


Tv Esa
Avatar
Gallu66
Aktiivi
Viestit: 77
Liittynyt: 16 Syys 2004, 11:26
Auto: Ford Galaxie 500 Convertible 1966
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gallu66 »

Onko Helsingin suunnalla muuten firmaa joka dynottaa ja säätää samalla? Itse olin ajatellut tuota ammattikorkeakoulua... mutta sielä ei ole "säätäjää" joutuu roplaa itse... hinta on 80 euroa tunti.... onko muita vaihtoehtoja?
Vastaa Viestiin