ennekoista
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 16
- Liittynyt: 24 Tammi 2005, 22:47
ennekoista
Moi! Jolllain on varmasti tarkkaa tietoa seuraavasta eli 351 clevelandin sytytys ennakot msd:n jakajalle.Nokka on ilmeisesti aika lähellä vakiota.Maahan tuli muuten hankittua 69 mach 1 351c !! Vero päätöstä odotellaan.....
- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
Lukemani mukaan Clevet tykkää 38ast kokonaisennakosta, ja täydet sais olla jo alle 3000rpm pelissä.
Näin sen itselleni laitoin, vaikkakin on 2V -kannet.
Hyvin tuntuu pelaavan, ainoastaan se on pulmana että tulikuumana tuppaa helisemään kun oikein antaa lapikasta.
Tulpat on AL25:t
Tarkoitus oli kokeilla lyhentää tulpasta sitä "nokkaa" minne se kipinä lyö elektrodista. Ahtomiesten kikka, ja vois auttaakin.
Näin sen itselleni laitoin, vaikkakin on 2V -kannet.
Hyvin tuntuu pelaavan, ainoastaan se on pulmana että tulikuumana tuppaa helisemään kun oikein antaa lapikasta.
Tulpat on AL25:t
Tarkoitus oli kokeilla lyhentää tulpasta sitä "nokkaa" minne se kipinä lyö elektrodista. Ahtomiesten kikka, ja vois auttaakin.

-
- Hiljaisempi
- Viestit: 16
- Liittynyt: 24 Tammi 2005, 22:47
Näitä ennakosäätö asioita kysellään jatkuvasti.Gallu66 kirjoitti:Miten voi muuten määrittää minkä verran pitää ennakkoa olla? Talvella kun tuli laitettua koneeseen uutta nokkaa, kantta imusarjaa, kaasaria jne... niin tuo vanha ennakko mikä oli ollu n. 6 astetta ei varmaan enään pidä paikkaansa???
Tässä hyvä linki joka sisältää kaiken sen tiedon mitä Fodin sytytyksen ennakkosäätöön littyy.
http://www.fordmuscle.com/archives/2000 ... ndex.shtml
Optimum timing can really only be determined on a dyno, or under very controlled and repeatable track conditions.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Gallu66
- Aktiivi
- Viestit: 77
- Liittynyt: 16 Syys 2004, 11:26
- Auto: Ford Galaxie 500 Convertible 1966
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Juu, kiitoksia. Noilla ohjeilla saadaan joku tolkku tuohon sytsään. Pitää varmaan oikeesti varata pari tuntia dynosta ja ottaa mukaan joku joka ymmärtää asian päälle jotta saadaa säädöt kphdalleen ja kaikki tehot valjastettua
Miten on riittääkö esim. kaksi tuntia dynossa siihen että saa säädöt kohdalleen? Eka veto kestää kuullema n. tunnin mutta seuraavat on nopeampia??

Miten on riittääkö esim. kaksi tuntia dynossa siihen että saa säädöt kohdalleen? Eka veto kestää kuullema n. tunnin mutta seuraavat on nopeampia??
- Esaleeni 27
- Addikti
- Viestit: 312
- Liittynyt: 15 Heinä 2004, 01:43
- Auto: Mustang SR,351 4V,69
Ford Mustang Shelby GT-500 2010
Chevy hot-rod 30
Chrysler 04
Chevy 6.6 2010 - Paikkakunta: Oulu/Kiiminki
Moi !!!
Voihan se olla että jos eka veto kestää tunnin ,niin ei tarvitse toista vetoa ottaa
Asiaan kyllä tuossa tunnissa tekee jo ihmeitä,ainakin mitä Jäälin autosäätö meidän ex Shelby-Lookille teki muutama veto ja kas kummaa 60 heppaa tuli ennakoita muuttamalla.
Raan kuuloista se on ,mutta kerran kirpaisee.
Tv Esa
Voihan se olla että jos eka veto kestää tunnin ,niin ei tarvitse toista vetoa ottaa



Asiaan kyllä tuossa tunnissa tekee jo ihmeitä,ainakin mitä Jäälin autosäätö meidän ex Shelby-Lookille teki muutama veto ja kas kummaa 60 heppaa tuli ennakoita muuttamalla.
Raan kuuloista se on ,mutta kerran kirpaisee.
Tv Esa