Adapteri öljynsuodattimen ja lohkon väliin mittareille.

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
91GT
Addikti
Viestit: 374
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 18:50

Adapteri öljynsuodattimen ja lohkon väliin mittareille.

Viesti Kirjoittaja 91GT »

Ajettelin jos laittaisi öljynlämpömittarin ja mietin sitä anturin paikkaa. Kaippa tälläiset laipat ihan hyviä on?
Kuva

Huomasin että Summitilla on vastaavanlaisilla laipoilla lähdöt öljynjäähdyttimille niin varmaan toi väliholkki ihan toimiva systeemi on kai?

Kuva

Onko noista kokemuksia?
Avatar
91GT
Addikti
Viestit: 374
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 18:50

Re: Adapteri öljynsuodattimen ja lohkon väliin mittareille.

Viesti Kirjoittaja 91GT »

Kyllä toi systeemi varmasti toimiva on.

Kuinkas paljon rataa ajavilla on noita öljynjäähdyttimiä autoissaan?

Rupesin tässä miettimään että tarviskohan sellanenkin laittaa saman tien. Mittari nyt pitää laittaa vähintään.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Adapteri öljynsuodattimen ja lohkon väliin mittareille.

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

91GT kirjoitti:Kyllä toi systeemi varmasti toimiva on.

Kuinkas paljon rataa ajavilla on noita öljynjäähdyttimiä autoissaan?

Rupesin tässä miettimään että tarviskohan sellanenkin laittaa saman tien. Mittari nyt pitää laittaa vähintään.
Mulla tuossa 334:ssa oli kiinni öljyn jäähdytin alussa mutta kun öljyn lämmöt jäi noin 70 - 75 asteeseen niin nyppäsin sen pois.
Sen jälkeen lämmöt nousi noin 10 astetta.
Koneen öljytilavuus noin 7 litraa, joka myös jonkin verran vaikuttaa öljyn lämpötilaan.
Noissa ratapeleissä ei tuolla vedellä öljyn seassa ole suurta merkitystä koska öljyjä vaihdetaan melko usein. Öljyt + suodatin / kisa.
Uusissa esim. saksalaisissa autoissa on myös öljyn lämpötila mittaus, niin olen havainnut lämpöjen liikkuvan noin 90 - 100 asteen välillä kelistä riippuen, ja öljynvaihtoväli noin 40 000 km.

Meillä oli BMW:ssä tuollainen mallia vuotava adapteri jalka, heitin sillä vesilintu, en osunut!
Ei me BMW:stä mitata painetta eikä lämpöjä. Eipä noita mittareita kilpaa ajaessa paljoa katsella.
On vain vedenlämpö- ja kierroslukumittari. Lämpömittarista näkee onko vesi kuumaa vai erittäin kuumaa jos on erittäin kuumaa niin pitää lämmityslaite laittaa päälle.
Kierroslukumittaria ei juuri tarvitse katsella, sen verran on sävelkorvaa, että osaa jo vaihtaa aikalailla oikealla kohdalla.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
91GT
Addikti
Viestit: 374
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 18:50

Re: Adapteri öljynsuodattimen ja lohkon väliin mittareille.

Viesti Kirjoittaja 91GT »

Näitten perusteella kyllä unohdan sen lauhduttimen tässä vaiheessa ja koitan sen mittarin asennella ensi alkuun ellen sitten ajon jälkeen koita kömpiä infrapunamittarilla mittailemaan öljypohjan lämpöjä.

Moottorin lämpöjä koitan hiukan rauhoittaa Edelbrockin pumpulla ja ilmanohjaimilla niin siinä samalla ölpit pysynee myös varmaan vähän viileämpinä.

Mikähän sitten mahtais olla järkevä öljyjen vaihtoväli kun välillä käy radalla vähän kurittamassa autoa?
Ite olen vaan vaihdellu noin 10t km välein eli kerran ajokaudessa. Olen nyt vähän ruvennut miettimään että pitäskö useammin vaihtaa vai meneekö ne siinä sen huonommaksi jos eivät pääse liikaa lämpeemään.
Avatar
91GT
Addikti
Viestit: 374
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 18:50

Re: Adapteri öljynsuodattimen ja lohkon väliin mittareille.

Viesti Kirjoittaja 91GT »

No juu eipä tullu Sakemannit mieleen. Hyvä, näillä mennään.
Vastaa Viestiin