91GT kirjoitti:Kyllä toi systeemi varmasti toimiva on.
Kuinkas paljon rataa ajavilla on noita öljynjäähdyttimiä autoissaan?
Rupesin tässä miettimään että tarviskohan sellanenkin laittaa saman tien. Mittari nyt pitää laittaa vähintään.
Mulla tuossa 334:ssa oli kiinni öljyn jäähdytin alussa mutta kun öljyn lämmöt jäi noin 70 - 75 asteeseen niin nyppäsin sen pois.
Sen jälkeen lämmöt nousi noin 10 astetta.
Koneen öljytilavuus noin 7 litraa, joka myös jonkin verran vaikuttaa öljyn lämpötilaan.
Noissa ratapeleissä ei tuolla vedellä öljyn seassa ole suurta merkitystä koska öljyjä vaihdetaan melko usein. Öljyt + suodatin / kisa.
Uusissa esim. saksalaisissa autoissa on myös öljyn lämpötila mittaus, niin olen havainnut lämpöjen liikkuvan noin 90 - 100 asteen välillä kelistä riippuen, ja öljynvaihtoväli noin 40 000 km.
Meillä oli BMW:ssä tuollainen mallia vuotava adapteri jalka, heitin sillä vesilintu, en osunut!
Ei me BMW:stä mitata painetta eikä lämpöjä. Eipä noita mittareita kilpaa ajaessa paljoa katsella.
On vain vedenlämpö- ja kierroslukumittari. Lämpömittarista näkee onko vesi kuumaa vai erittäin kuumaa jos on erittäin kuumaa niin pitää lämmityslaite laittaa päälle.
Kierroslukumittaria ei juuri tarvitse katsella, sen verran on sävelkorvaa, että osaa jo vaihtaa aikalailla oikealla kohdalla.