foxin jäähdytysjärjestelmä

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: foxin jäähdytysjärjestelmä

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Se auttaa juurikin siihen ilmaukseen, se on asennettava ylöspäin se pieni reikä, jolloin ilma pääsee helpommin pois ennenkuin termostaatti aukeaa.
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: foxin jäähdytysjärjestelmä

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

ei ole foxia mutta 3 - 5 mm terällä reikä termostaatin laippaan auttaa hyvin.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: foxin jäähdytysjärjestelmä

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Sitä kuraa voi oikeasti tulla paljon sieltä! Sinne lohkon taka, alakulmiin varsinkin jää mujua, eikä tahdo tulla kunnolla pois, kun ei siinä kohdalla ole paljoa nesteen virtausta. Yhdestä koneesta tuli sieltä nurkista savea ihan lusikalla lapioimalla! :shock:
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: foxin jäähdytysjärjestelmä

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

putkiliikkeen tiskiltä superniagara merkkistä jauhetta kun laittaa nestekiertoon ja ajelee hetken aikaa niin huuhtelun jälkeen on aika puhdasta. toimii paljon paremmin kun varaosakauppojen pesuaineet.
kaupasta saa myös viemärirae merkkistä ainetta joka on aika tehokasta.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: foxin jäähdytysjärjestelmä

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Viemärirae on aika kova myrkky jo auton moottoriin, se on kuin kuivaa lipeää! Ettei syö jo tiivisteitä! Jos siellä on oikein paljon mujua, niin sitten ei kyllä auta muu kuin peseminen proppujen kautta niin saa sen mudan sieltä pois.
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: foxin jäähdytysjärjestelmä

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

Topias74 kirjoitti:Viemärirae on aika kova myrkky jo auton moottoriin, se on kuin kuivaa lipeää! Ettei syö jo tiivisteitä! Jos siellä on oikein paljon mujua, niin sitten ei kyllä auta muu kuin peseminen proppujen kautta niin saa sen mudan sieltä pois.
ei syö tiivisteitä ja tuo irrottaa sitä kiinnijuuttunuttakin ainetta. olen laittanu ylävesiletkun päähän verkon tollasten putsauksien ajaksi ettei se p*aska kierrä koko aikaa koneessa, pitää vaan välillä tyhjentää ettei lakkaa vesi kiertämänstä.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
Hopia
Aktiivi
Viestit: 139
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 09:32
Auto: S197, 2005 S/C V8 & 2006 N/A V6
Ford Sierra -91 2.0i dohc 4x4

Re: foxin jäähdytysjärjestelmä

Viesti Kirjoittaja Hopia »

Onko sulla vakiosyyläri vai joku muu? "Ilmavaivat" saattaa johtua vähän erilaiseen vaihdetusta jäähdyttimestäkin, ainakin jos ylävesiletkun ja jäähdyttimen korkeussuhde on muuttunut. Itsellä offroad Explorerissa rupesi lämpömittari seilaamaan ylösalas kun vaihdoin Griffinin jäähdyttimen, joka on vakiota isompi ja tuli suhteessa koneeseen vähän vakiota ylemmäs. Jostain syystä muutoksen jälkeen ilmaa jäi loukkuun termarin kopan seutuun. Vaivaan auttoi Fordin - siis todellakin Fordin tekemä! muutossarja, joka yhdistää ala ja ylävesiletkut 1/2 tuuman letkulla.
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: foxin jäähdytysjärjestelmä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Tuota mujua, eli ruostetta ja valuhiekkaa, jos on lohkossa, niin se tukkii syylärin. Mutta kun ajossa ei ole lämpöongelmia mutta tyhjäkäynnillä paikoillaan on, niin se on outoa. Toimiiko ne sähköiset flektit? Escossa ei toimi ja ajossa ei lämpöongelmia mutta tyhjäkäynillä paikoillaan alkaa lämmöt nousta. Mussen vanhan koneen kanssa toistepäin, paikoillaan ei ongelmaa mutta radalla ja pidemmän motariajon jälkeen täyskaasulla sylkee nestettä ulos.
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: foxin jäähdytysjärjestelmä

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Onkos siinä nyt T-birdin vai mussen anturi?
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: foxin jäähdytysjärjestelmä

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Sun pitää vaihtaa siihen nelivalo keula, ja tietty koneppelli puskuriin sopivaks. Mulla on kans sähköflekti, ja -79 cobran feikki-skuupin alle tehty reikä, pitää lämmöt kohillaan (ainaki vielä... ;) )
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re: foxin jäähdytysjärjestelmä

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Sitten viimeinen ja perusteellinen vesitilojen puhdistu lohkossa on hiekkapuhallus, itse tein sen operaation 1987, purin moottorin atomeiksi ja puhalsin kaikki vesikanavat samoin kun kampikammion, ja nostajien puolelta myös ulkopuolen lohkosta jenkkien paska pois. Loko oli kuin uusi.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: foxin jäähdytysjärjestelmä

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Mitäs jos vaihtaa mussen anturin? Mitä se lämpömittari sit näyttää?
Avatar
FFreak
Aina äänessä
Viestit: 1200
Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
Paikkakunta: Äänekoski

Re: foxin jäähdytysjärjestelmä

Viesti Kirjoittaja FFreak »

Jos en väärin ymmärrä niin vastapäivään minun mielestä pyörii. Ymmärtääkseni pumpun pitäisi pyöriä niin, että työntää vettä lohkoon päin. Lohkon veden lämmettyä tarpeeksi alkaa termari avautua päästäen vettä syyläriin, jossa jäähtyy ja alavesiletkun kautta palaa pumpulle ja kiertoon. Jos meni pieleen, niin korjatkaa. :roll:

Tuulettajan ropellin täytyy myös pyöriä oikein päin, eli imeä ilmaa konehuoneeseen. Työkaveri kertoi jutun, jossa aikoinaan tojotan ralli celica oli nolla-autona (neliveto). Tässä ihmettelivät, kun siirtymillä lämmöt nousivat, mutta pätkillä ei. Siihen tuli joku maalaispappakin ihmettelemään kysyen, "minkä taotta tuo ropelli pyörii väärin päin"? :LMAO: Tiedä sitten onko juttu tosi. Jos on niin nolottaisi olla tojotan insinööri.
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...

Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: foxin jäähdytysjärjestelmä

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

alavesiletkussa 92 astetta niin ylhäällä on aikapaljon kuumempaa. laittasin sen anturin sinne ylös.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Vastaa Viestiin