Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Ford Racing hihnapyörien vaihdosta piristettyyn 289 Mustangiin? Tällä hetkellä kaakkeja reilu 320hp ja vääntöä 469nm, mitä vaikutusta nuilla hihnapyörillä on jos vakiot vaihtaa moisiin? Onko vaikutus lähinnä vain ulkonäköön, onhan nuo paljon hienommat kuin kulahtaneet pintaruosteiset alkuperäiset.
Oliko setti ihan uusi vai jonku vuoden takaa? Kuulin että laatu ois parantunut ja mitä pääsin hiplaamaan tuollaista sarjaa niin erittäin laadukkaan oloinen oli ainakin viimeistely. Tiedä sitten paikallaan ovatko rattaat soikeita vai mikä niissä on huonoa?
kaara91 kirjoitti:Ainakin -87- -93 mallin mitälie sarja jonka minä ostin oli vesipumpun pyörä sorvattu eri kiinnityksellä sorvissa keskireikään nähden ja heittoa oli yli mm. Laturin pyörästä joutui sorvaamaan 0,4mm reiän halkaisijaa, että meni nahkeesti päälle Kampuran pyörä tais olla ok. Eli kolmesta pyörästä 2 oli mitä oli. En nyt muista kenen tekemä oli, kun ei ole enää laatikkoa. Teräksiset ne kuitenkin on. Muutenkin lähes kaikki pyöreät kappaleet mitä olen käsiini saanut tän kolmen vuoden aikana rapakon takaa on joutunu kierrättämään sorvin kautta, joten jos se on normaalia niin hyvä sitten, tai sitten olen vaan liian tarkka ja omistan liian pieniä lekoja.
Jep noi Fordin Racingin on billet alumiinia ja made in USA. Voihan se olla että huonojakin sattuu sekaan.
Mustang 5.0-lehden joulukuun numerossa dynosivat 92- mallisella 3000 - 5000 kierrosluvulla 6-16 hv tehon lisäyksen pelkillä underdrive hihnapyörillä. Tosin ei Ford Racing vaan March merkkisillä, jos sillä nyt jotain vaikutusta on.....
Kuinka ollakaan jutun mussessa oli just about samat modaukset tehty: CAI, 70 mm TB ja lyhyetpeltisarjat ja niillä 203 heppaa. Tähän siis päälle 16,52 hv/5000 rpm. Ehkä sun kannattais kokeilla kans...