Ford Racing pulleys

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 678
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

Ford Racing pulleys

Viesti Kirjoittaja ak72 »

Kellään käytännön kokomusta

http://www.summitracing.com/parts/fms-m-8509-cm

Ford Racing hihnapyörien vaihdosta piristettyyn 289 Mustangiin? Tällä hetkellä kaakkeja reilu 320hp ja vääntöä 469nm, mitä vaikutusta nuilla hihnapyörillä on jos vakiot vaihtaa moisiin? Onko vaikutus lähinnä vain ulkonäköön, onhan nuo paljon hienommat kuin kulahtaneet pintaruosteiset alkuperäiset. :wink:
Avatar
JYK-90
Addikti
Viestit: 426
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT 1965, Viritetty
Mustang GT 2007
Ford Ranchero GT 1974
Tesla Model S 75D 2018
Paikkakunta: Vesilahti

Re: Ford Racing pulleys

Viesti Kirjoittaja JYK-90 »

On käytännön kokemusta.

Kaaraa kompaten, tehoja tuskin tulee tuntuvasti lisää. En kyllä suosittele tuota settiä, sillä laatu on mitä on!
-Mustang HT 65 'Viritetty'
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 678
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

Re: Ford Racing pulleys

Viesti Kirjoittaja ak72 »

Oliko setti ihan uusi vai jonku vuoden takaa? Kuulin että laatu ois parantunut ja mitä pääsin hiplaamaan tuollaista sarjaa niin erittäin laadukkaan oloinen oli ainakin viimeistely. Tiedä sitten paikallaan ovatko rattaat soikeita vai mikä niissä on huonoa?
Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 678
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

Re: Ford Racing pulleys

Viesti Kirjoittaja ak72 »

kaara91 kirjoitti:Ainakin -87- -93 mallin mitälie sarja jonka minä ostin oli vesipumpun pyörä sorvattu eri kiinnityksellä sorvissa keskireikään nähden ja heittoa oli yli mm. Laturin pyörästä joutui sorvaamaan 0,4mm reiän halkaisijaa, että meni nahkeesti päälle Kampuran pyörä tais olla ok. Eli kolmesta pyörästä 2 oli mitä oli. En nyt muista kenen tekemä oli, kun ei ole enää laatikkoa. Teräksiset ne kuitenkin on. Muutenkin lähes kaikki pyöreät kappaleet mitä olen käsiini saanut tän kolmen vuoden aikana rapakon takaa on joutunu kierrättämään sorvin kautta, joten jos se on normaalia niin hyvä sitten, tai sitten olen vaan liian tarkka ja omistan liian pieniä lekoja.

Jep noi Fordin Racingin on billet alumiinia ja made in USA. Voihan se olla että huonojakin sattuu sekaan.
FinnStang
Aktiivi
Viestit: 41
Liittynyt: 06 Syys 2008, 12:32
Auto: Mustang GT 1990

Re: Ford Racing pulleys

Viesti Kirjoittaja FinnStang »

Mustang 5.0-lehden joulukuun numerossa dynosivat 92- mallisella 3000 - 5000 kierrosluvulla 6-16 hv tehon lisäyksen pelkillä underdrive hihnapyörillä. Tosin ei Ford Racing vaan March merkkisillä, jos sillä nyt jotain vaikutusta on.....
FinnStang
Aktiivi
Viestit: 41
Liittynyt: 06 Syys 2008, 12:32
Auto: Mustang GT 1990

Re: Ford Racing pulleys

Viesti Kirjoittaja FinnStang »

Kuinka ollakaan jutun mussessa oli just about samat modaukset tehty: CAI, 70 mm TB ja lyhyetpeltisarjat ja niillä 203 heppaa. Tähän siis päälle 16,52 hv/5000 rpm. Ehkä sun kannattais kokeilla kans... :wink:
Vastaa Viestiin