ilmanottokaukalon maalaus

On sulla muodot Mustangin...
Avatar
200cid
Addikti
Viestit: 265
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Mäntsälä

ilmanottokaukalon maalaus

Viesti Kirjoittaja 200cid »

Niin että kun tässä hion kuusvitosta pellille niin mites sen tuulilasin edessä olevan kaukalon kanssa tulisi toimia? On alkuperäinen maali ja sen päällä jokin eristeväri ja taas maalia. Yhteensä 6 maalikerrosta... :? saako sen hiekkapuhaltamalla :?:
KUKA V*TUN TUNING?!
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Siinä olis nyt se kuumailma puhallin hyvä, ne säleiköt on helppo putsata kun lämmität ja puukon terällä rapsuttelet, ja loput teräsharjalla ja hiomalla hartiapankilla vaan :wink:
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
200cid
Addikti
Viestit: 265
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja 200cid »

Mutta mites se kaukalon pohja? *ojentaa rautalankaa väännettäväksi* :oops:
KUKA V*TUN TUNING?!
Avatar
Vege
Hiljaisempi
Viestit: 16
Liittynyt: 17 Helmi 2005, 21:36
Auto: HT -65 289+C4+8"
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Vege »

siellä on muuten aika perus ruostepaikka siellä päädyssä olevassa kolossa apparin puolella itelläkin tulee vesi sieltä sisään tosin siinä näyttäisi olevan jostain syystä jotain vanhoja ruuvin reikiä tms. huomaa pestessä
HT -65 289+C4+8"
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Ai sitäkö sinä tarkoitit sori sinne ei oikei pääse muuten kuin poraamalla yläpelti irti, jos epäilet ruoste juttua niissä kaukalon kulmissa niin pora vinkumaan. Ja yläpelti irti jos ei ole ennen ottanut irti on melkoinen homma, minä olen irrottanut jo muutaman niitä peltejä, viimeksi kaverin 66HT:stä siihenkin saat neuvot kun tarvitset.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
200cid
Addikti
Viestit: 265
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja 200cid »

Tuskinpa siellä ruostetta on mutta meinasin vaan ettei varmaan oo hyvä vetää vielä lisää maalia niskaan poistamatta vanhoja.. Kun auto on ollut vuoden -91 tienoolle ameriikan kuivilla seuduilla niin ei oo muutenkaan juuri ruostetta. Eikä oo suomessa ajettu edes tuhatta kilometriä 8)
KUKA V*TUN TUNING?!
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

No ei sinne kummasia määriä mene siitä säleiköstä, omassani tein niin että kun olin maalannut auton, ja antanut kuivua rauhassa pariviikkoa sit oti koteloaine ruiskun käyttöön. Ja ruuttasin sinne kaukaloon sieltä lokasuojan alta, ja yläkautta säleikön välistä kahteen otteeseen litranpurkin, vahapohjaista koteloainetta puolet siitä valui lattialle, mut jäikin sinne paksu kerros eikä ruostu. Lisäsin joka paikkaan toissa keväänä parilitraa öljyllä terästettyä, ei kuiva koskaan ja sulaa entiseen aineeseen kiinni.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Kopekka
Addikti
Viestit: 181
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Kopekka »

200cid kirjoitti:Tuskinpa siellä ruostetta on mutta meinasin vaan ettei varmaan oo hyvä vetää vielä lisää maalia niskaan poistamatta vanhoja.. Kun auto on ollut vuoden -91 tienoolle ameriikan kuivilla seuduilla niin ei oo muutenkaan juuri ruostetta. Eikä oo suomessa ajettu edes tuhatta kilometriä 8)
Lueskele tältä samalta palstalta kohta ilmanotto, googlettamalla löytyy useita sivuja aiheesta mustang cowl restoration suomen kielisten juttujen lisäksi.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

200cid kirjoitti:Tuskinpa siellä ruostetta on mutta meinasin vaan ettei varmaan oo hyvä vetää vielä lisää maalia niskaan poistamatta vanhoja.. Kun auto on ollut vuoden -91 tienoolle ameriikan kuivilla seuduilla niin ei oo muutenkaan juuri ruostetta. Eikä oo suomessa ajettu edes tuhatta kilometriä 8)
Siellä kaukalossa ei kylläkään ole maalia kuin siinä säleikön kohdalla.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
200cid
Addikti
Viestit: 265
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja 200cid »

Ai.. On joku siihen ainakin myyntimaalausta tehdessä vetänyt maalia ja osa on lohkeillut pois. Kai sen sitten vaan annetaan olla..?
KUKA V*TUN TUNING?!
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Joo siitä ritilän välistä menee minkä menee, saat niitä pikkasen rapsutettuun jollakin pitkällä rassilla ei sinne muuten pääse. Kuin irrottamalla ritiläpelti, ruiskuta maalauksen jälkeen vain kotelosuojaa reilusti minä tein niin.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

Omani toteutin niin (kylläkin avattuna) että ensin hitsillä tervettä peltiä.
sitten jäljelle jääneisiin vähänkään epäilyttävän näköisiin huokosiin ym kohtiin fosforihappoa, sitten päälle happopohjamaali (joka tietääkseni tappaa aavistuksen ruostettakin.)

Sen jälkeen hitsattuihin sauma -ymv kohtiin korikittiä, ja sen jälkeen päälle maali.
Sitten reiluhko kerros päällemaalattavaa spray -helmasuojamassaa, ja lopuksi vielä kerran maalaus.
Kuva
Vastaa Viestiin