Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Niin että kun tässä hion kuusvitosta pellille niin mites sen tuulilasin edessä olevan kaukalon kanssa tulisi toimia? On alkuperäinen maali ja sen päällä jokin eristeväri ja taas maalia. Yhteensä 6 maalikerrosta... saako sen hiekkapuhaltamalla
Siinä olis nyt se kuumailma puhallin hyvä, ne säleiköt on helppo putsata kun lämmität ja puukon terällä rapsuttelet, ja loput teräsharjalla ja hiomalla hartiapankilla vaan
siellä on muuten aika perus ruostepaikka siellä päädyssä olevassa kolossa apparin puolella itelläkin tulee vesi sieltä sisään tosin siinä näyttäisi olevan jostain syystä jotain vanhoja ruuvin reikiä tms. huomaa pestessä
Ai sitäkö sinä tarkoitit sori sinne ei oikei pääse muuten kuin poraamalla yläpelti irti, jos epäilet ruoste juttua niissä kaukalon kulmissa niin pora vinkumaan. Ja yläpelti irti jos ei ole ennen ottanut irti on melkoinen homma, minä olen irrottanut jo muutaman niitä peltejä, viimeksi kaverin 66HT:stä siihenkin saat neuvot kun tarvitset.
Tuskinpa siellä ruostetta on mutta meinasin vaan ettei varmaan oo hyvä vetää vielä lisää maalia niskaan poistamatta vanhoja.. Kun auto on ollut vuoden -91 tienoolle ameriikan kuivilla seuduilla niin ei oo muutenkaan juuri ruostetta. Eikä oo suomessa ajettu edes tuhatta kilometriä
No ei sinne kummasia määriä mene siitä säleiköstä, omassani tein niin että kun olin maalannut auton, ja antanut kuivua rauhassa pariviikkoa sit oti koteloaine ruiskun käyttöön. Ja ruuttasin sinne kaukaloon sieltä lokasuojan alta, ja yläkautta säleikön välistä kahteen otteeseen litranpurkin, vahapohjaista koteloainetta puolet siitä valui lattialle, mut jäikin sinne paksu kerros eikä ruostu. Lisäsin joka paikkaan toissa keväänä parilitraa öljyllä terästettyä, ei kuiva koskaan ja sulaa entiseen aineeseen kiinni.
200cid kirjoitti:Tuskinpa siellä ruostetta on mutta meinasin vaan ettei varmaan oo hyvä vetää vielä lisää maalia niskaan poistamatta vanhoja.. Kun auto on ollut vuoden -91 tienoolle ameriikan kuivilla seuduilla niin ei oo muutenkaan juuri ruostetta. Eikä oo suomessa ajettu edes tuhatta kilometriä
Lueskele tältä samalta palstalta kohta ilmanotto, googlettamalla löytyy useita sivuja aiheesta mustang cowl restoration suomen kielisten juttujen lisäksi.
200cid kirjoitti:Tuskinpa siellä ruostetta on mutta meinasin vaan ettei varmaan oo hyvä vetää vielä lisää maalia niskaan poistamatta vanhoja.. Kun auto on ollut vuoden -91 tienoolle ameriikan kuivilla seuduilla niin ei oo muutenkaan juuri ruostetta. Eikä oo suomessa ajettu edes tuhatta kilometriä
Siellä kaukalossa ei kylläkään ole maalia kuin siinä säleikön kohdalla.
Joo siitä ritilän välistä menee minkä menee, saat niitä pikkasen rapsutettuun jollakin pitkällä rassilla ei sinne muuten pääse. Kuin irrottamalla ritiläpelti, ruiskuta maalauksen jälkeen vain kotelosuojaa reilusti minä tein niin.
Omani toteutin niin (kylläkin avattuna) että ensin hitsillä tervettä peltiä.
sitten jäljelle jääneisiin vähänkään epäilyttävän näköisiin huokosiin ym kohtiin fosforihappoa, sitten päälle happopohjamaali (joka tietääkseni tappaa aavistuksen ruostettakin.)
Sen jälkeen hitsattuihin sauma -ymv kohtiin korikittiä, ja sen jälkeen päälle maali.
Sitten reiluhko kerros päällemaalattavaa spray -helmasuojamassaa, ja lopuksi vielä kerran maalaus.