Foxin jarrupäivitys
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Foxin jarrupäivitys
Tässä miettiessä tuli kateltua josko seuraavaan kettuun tekis riittävämmät jarrut, niin nuo 13" levythän on aivan törkeen hintasia, tämmöselle pa:lle. Mutta jos kuitenki tekis ite ja säästäis, niin eikös joissain eurokipoissa (ranskalaisissa?) oo 4x108 jako, ja suht hyvän kokosia levyjäkin. Vai eikö ne oo riittäviä isompaan autoon? Olis paljon halvempia levyt, eikä tarttis välttämättä jenkeistä asti tilata, vaan sais ihan suomestaki...
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Re: Foxin jarrupäivitys
Muutat siihen foxiin sit suoraan 5 pulttiset akselit niin saat vanne vaihtoehtojakin paljon enemmän. 
http://www.latemodelrestoration.com/ite ... ersion-Kit
http://www.latemodelrestoration.com/ite ... e-Conversi

http://www.latemodelrestoration.com/ite ... ersion-Kit
http://www.latemodelrestoration.com/ite ... e-Conversi
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Foxin jarrupäivitys
Justiin tota tarkootin, en halua maksaa auton verran, että saisin jarrrut siihen autoon, ja lisänä ylihintaiset varaosat kaupanpäälle. Sitten vielä ostaa ne viispulttiset vanteet ym... Ootko kattonu mitä maksaa pelkät jarrulevyt tohon kalliimpaan settiin? Kun tarkoitus on päästä eroon levyistä, jotka on kiinteästi navassa kiinni...
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Re: Foxin jarrupäivitys
jos auto maksaa pari tonnii niin luulen et ne jarrut ei oo eka juttu mitä kannattaa tehdä jos ne vaan toimii, koska kyl foxin vakio jarruilla pärjää aika pitkälle.
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Foxin jarrupäivitys
Ei se eka homma oo, mutku vakuutusyhtiö ei laske noille muille hommille mitään hintaa
Ja mää tykkään kotkata kaikkee turhaa, vähän niinku kyllästyny tohon että (melkeen, ei aivan) aina joutuu laakeritki vaihtamaan kun levyä vaihtaa. Toi irrallinen kiekko-napa systeemi on omasta mielestä siis parempi kun alkuperänen, nii miksen tekis samalla vähän isompia jarruja? Taaksekkin on siinä samalla tulossa levyt...
Ja pulttijakohan on tässävaiheessa vielä auki, sehän riippuu siitä tarvitseeko ostaa vanteita vai ei... Kovin monia ylimääräsiä ei rahapussi kestä.

Ja mää tykkään kotkata kaikkee turhaa, vähän niinku kyllästyny tohon että (melkeen, ei aivan) aina joutuu laakeritki vaihtamaan kun levyä vaihtaa. Toi irrallinen kiekko-napa systeemi on omasta mielestä siis parempi kun alkuperänen, nii miksen tekis samalla vähän isompia jarruja? Taaksekkin on siinä samalla tulossa levyt...
Ja pulttijakohan on tässävaiheessa vielä auki, sehän riippuu siitä tarvitseeko ostaa vanteita vai ei... Kovin monia ylimääräsiä ei rahapussi kestä.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Re: Foxin jarrupäivitys
Tästä täysin samaa mieltä.Stimbe kirjoitti:kyl foxin vakio jarruilla pärjää aika pitkälle.
Paremmat jarrupalat luonnollisesti tarvii vaan olla.
-Jukka-
Re: Foxin jarrupäivitys
Ei muuten ainakaan ahvenistolla pärjänny, vaikka oli paremmat palat (EBC) ja paremmat nesteet. Pari kierrosta ja jarrut häipy. Kyllähän ne kyläpyörityksessä tuntu tehokkaalta.Jukka kirjoitti:Tästä täysin samaa mieltä.Stimbe kirjoitti:kyl foxin vakio jarruilla pärjää aika pitkälle.
Paremmat jarrupalat luonnollisesti tarvii vaan olla.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Foxin jarrupäivitys
14" levy on isoin mikä mahtuu 18" vanteisiin.
Minkähänlaisella bugjetilla meinaat saada paremmat jarrut kuin orgikset.? veikkaan että tonnilla voi saada jo parannusta, vähemmällä huononnusta...
Onhan noita rakenneltu, ja taakse onnistuu pienellä budjetilla, mutta esim baer:n 14" levyt maksaa jo 700? ...
jukan linjoilla: jos kerran vuodessa käy ahvenistolla niin muuten vakioon parintonnin foxiin ei ole eka investointi. Kunnon palat ja rbf600 nesteet auttaa jo paljon. Esim ferodo3000. Tai sitten ajetaan se 2 nopeeta.
Ei oo tarkotus masentaa mutta pessimisti ei pety
Minkähänlaisella bugjetilla meinaat saada paremmat jarrut kuin orgikset.? veikkaan että tonnilla voi saada jo parannusta, vähemmällä huononnusta...
Onhan noita rakenneltu, ja taakse onnistuu pienellä budjetilla, mutta esim baer:n 14" levyt maksaa jo 700? ...
jukan linjoilla: jos kerran vuodessa käy ahvenistolla niin muuten vakioon parintonnin foxiin ei ole eka investointi. Kunnon palat ja rbf600 nesteet auttaa jo paljon. Esim ferodo3000. Tai sitten ajetaan se 2 nopeeta.
Ei oo tarkotus masentaa mutta pessimisti ei pety

Re: Foxin jarrupäivitys
sitä mieltä itsekkin et jos kerran kesässä käyt ajaa mutkaa niin onko sen arvosta, koska kyllä ne kadulla riittää. Kyllähän se sun paritonnia maksava auto jo sanoo itsensä irti jos et höllää kahden kovan kierroksen jälkeen



- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Foxin jarrupäivitys
No eihän tässä vielä autookaan ole, pitää mennä motonettiin kattomaan ja kirjottaa niksipirkkaan kokeiluista...
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Foxin jarrupäivitys
nyt kaara taas missasit pointin. Miten se 2 vuotta sitten tehty jarru investointi oli niin mahtava idea, jos taas olet päivittämässä? Tätä lähinnä ajoin takaa, eli alle tonnin ei foxin jarruja paranneta kuin sen varran että parin vuoden päästä ollaan uudestaan tekemässä.
vaikka enhän mä näistä foxeista mitään ymmärrä.

vaikka enhän mä näistä foxeista mitään ymmärrä.
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Foxin jarrupäivitys
Kaippa täältä vois löytyäkkin tietoa, että mistäs sitten nuo sn95 spindlet löytäs, sekä navat tietysti... Täällä Suomenmaassa ei noita romiksia ole yhtäpaljon kun ameriikassa, eikä jokanurkalla ole mustangeja purettuna...
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Re: Foxin jarrupäivitys
12" jäähdytetty levy eteen ja 10 -11" jäähdyttämätön taakse.
Eteen 4 mäntäiset satula ja taakse 1-2mäntäinen. Halvin lienee Wilwood.
Pääsylinteri vastaamaan työsylintereitä.
Jarruletkujen korvaaminen punosletkuilla.
Jarrupalat esim. Ferodo DS 3000, tai DS 1.11 taakse DS2500 tai vastaavat. (Toimii myös kadulla)
Jarrupaineen säädin takapiiriin.
Jarrunesteiksi joku racing litku vaihto vähintään joka vuosi.
Pitää riittää noin 1300 - 1400 kg painavaan autoon rata-ajoon.
Tuolla kombinaatiolla on ajettu noin 200 - 250 kierosta (6 tuntia, 7 välitankkausta) yhteen menoon, ei jarrujen häipymistä eikä suurempia kuluma ilmiöitä. Koska palat tai levyt ei kuluneet niin tuolla setillä ajettiin noin 5 kisaa eli 1000 - 1250 täysivauhtista ratakierrosta. Tämän jälkeen katsottiin etupalat vaihtokuntoiseksi vaikka kitkapintaa oli jäljellä yli 4 mm levyt vielä jatkaa taivaltaan.
Katso löytyykö Wilwoodilta sopivaa settiä.
Eteen 4 mäntäiset satula ja taakse 1-2mäntäinen. Halvin lienee Wilwood.
Pääsylinteri vastaamaan työsylintereitä.
Jarruletkujen korvaaminen punosletkuilla.
Jarrupalat esim. Ferodo DS 3000, tai DS 1.11 taakse DS2500 tai vastaavat. (Toimii myös kadulla)
Jarrupaineen säädin takapiiriin.
Jarrunesteiksi joku racing litku vaihto vähintään joka vuosi.
Pitää riittää noin 1300 - 1400 kg painavaan autoon rata-ajoon.
Tuolla kombinaatiolla on ajettu noin 200 - 250 kierosta (6 tuntia, 7 välitankkausta) yhteen menoon, ei jarrujen häipymistä eikä suurempia kuluma ilmiöitä. Koska palat tai levyt ei kuluneet niin tuolla setillä ajettiin noin 5 kisaa eli 1000 - 1250 täysivauhtista ratakierrosta. Tämän jälkeen katsottiin etupalat vaihtokuntoiseksi vaikka kitkapintaa oli jäljellä yli 4 mm levyt vielä jatkaa taivaltaan.
Katso löytyykö Wilwoodilta sopivaa settiä.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
-
- Addikti
- Viestit: 259
- Liittynyt: 28 Maalis 2011, 22:04
- Auto: Mustang Gt -95
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Foxin jarrupäivitys
ihan ok, että turistaan jarrupäivityksestä ja ikinähän ei voi olla riittävän hyvät jarrut. Mutta jos haaveillaan , että ruvetaan sorvaa pökötistä tai citikasta tai mistä lie 3k€ foxiin jarruja mitä ei ole vielä edes olemassa niin jotenkin homma tuntuu samalta kun saviruukun valanta ilman savea..
Edelleen esimerkkinä -89 Pontiac formula millä kierrettiin rataa ja ajettiin kovaa mm. jurvassa 1,25 aikoja peräkkäisiä kierroksia ilman isompia ongelmia, kadulla ei ikinä ongelmia vakiojarruilla. Toinen esimerkki tää nykyinen -95 mosse millä voi vetää kovaa (cobran jarrupaketti) ja samalla kun jarrut alkaa haista niin koneen lämmöt ja renkaatkin alkaa olee jo aika ruikulia..
Ja tämä ei liity jarruihin oikein mitenkään mutta jos etsitään halpaa foxia niin käyttää sen tonnin vähän "jokapaikan" entraukseen ja auton liikenne kelpoisuuteen, rataa sillä voi käydä kiertää sitten sen muutaman kovan stintin ja jäähdytellä sen jälkeen.. sana budjetti on aina budjetti kuin myös itsellä, olishan se hienoa hakea kaupasta parasta mitä saa mutta välillä pakko tehdä kompromisseja.
Edellistä autoa (topicin aloittaja) ei jarrut pelastanut, sammutin ehkä.. säästele rahojasi ja käytä jarru raha siihen, että ostat piirunverta paremman lähtökohdan
ja sitten jos puhutaan huippujarruista foxiin, mikä ei tunnu olevan topicin aihe niin siihen ei ole muuta lääkettä kuin lompakko
Edelleen esimerkkinä -89 Pontiac formula millä kierrettiin rataa ja ajettiin kovaa mm. jurvassa 1,25 aikoja peräkkäisiä kierroksia ilman isompia ongelmia, kadulla ei ikinä ongelmia vakiojarruilla. Toinen esimerkki tää nykyinen -95 mosse millä voi vetää kovaa (cobran jarrupaketti) ja samalla kun jarrut alkaa haista niin koneen lämmöt ja renkaatkin alkaa olee jo aika ruikulia..
Ja tämä ei liity jarruihin oikein mitenkään mutta jos etsitään halpaa foxia niin käyttää sen tonnin vähän "jokapaikan" entraukseen ja auton liikenne kelpoisuuteen, rataa sillä voi käydä kiertää sitten sen muutaman kovan stintin ja jäähdytellä sen jälkeen.. sana budjetti on aina budjetti kuin myös itsellä, olishan se hienoa hakea kaupasta parasta mitä saa mutta välillä pakko tehdä kompromisseja.
Edellistä autoa (topicin aloittaja) ei jarrut pelastanut, sammutin ehkä.. säästele rahojasi ja käytä jarru raha siihen, että ostat piirunverta paremman lähtökohdan

ja sitten jos puhutaan huippujarruista foxiin, mikä ei tunnu olevan topicin aihe niin siihen ei ole muuta lääkettä kuin lompakko
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Foxin jarrupäivitys
En tiiä, johtuuko asuinkuntani teollisuudesta vai mistä, mutta mulle toi "säästäminen" on vähän kuin osa harrastusta
ja itetekemisen tunnehhan on aivan mahtava, eikös? 
Ja tähän topikkiinhan on hyvä palata, kun tänne on kerrottu myös se miten rahalla tehään jarrut!
Edit: typo


Ja tähän topikkiinhan on hyvä palata, kun tänne on kerrottu myös se miten rahalla tehään jarrut!
Edit: typo
Viimeksi muokannut Firebolt, 20 Elo 2012, 19:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.