Foxin jarrupäivitys

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Foxin jarrupäivitys

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Tässä miettiessä tuli kateltua josko seuraavaan kettuun tekis riittävämmät jarrut, niin nuo 13" levythän on aivan törkeen hintasia, tämmöselle pa:lle. Mutta jos kuitenki tekis ite ja säästäis, niin eikös joissain eurokipoissa (ranskalaisissa?) oo 4x108 jako, ja suht hyvän kokosia levyjäkin. Vai eikö ne oo riittäviä isompaan autoon? Olis paljon halvempia levyt, eikä tarttis välttämättä jenkeistä asti tilata, vaan sais ihan suomestaki...
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Stimbe
Addikti
Viestit: 209
Liittynyt: 22 Kesä 2009, 21:02

Re: Foxin jarrupäivitys

Viesti Kirjoittaja Stimbe »

Muutat siihen foxiin sit suoraan 5 pulttiset akselit niin saat vanne vaihtoehtojakin paljon enemmän. :)
http://www.latemodelrestoration.com/ite ... ersion-Kit

http://www.latemodelrestoration.com/ite ... e-Conversi
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: Foxin jarrupäivitys

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Justiin tota tarkootin, en halua maksaa auton verran, että saisin jarrrut siihen autoon, ja lisänä ylihintaiset varaosat kaupanpäälle. Sitten vielä ostaa ne viispulttiset vanteet ym... Ootko kattonu mitä maksaa pelkät jarrulevyt tohon kalliimpaan settiin? Kun tarkoitus on päästä eroon levyistä, jotka on kiinteästi navassa kiinni...
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Stimbe
Addikti
Viestit: 209
Liittynyt: 22 Kesä 2009, 21:02

Re: Foxin jarrupäivitys

Viesti Kirjoittaja Stimbe »

jos auto maksaa pari tonnii niin luulen et ne jarrut ei oo eka juttu mitä kannattaa tehdä jos ne vaan toimii, koska kyl foxin vakio jarruilla pärjää aika pitkälle.
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: Foxin jarrupäivitys

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Ei se eka homma oo, mutku vakuutusyhtiö ei laske noille muille hommille mitään hintaa :evil:

Ja mää tykkään kotkata kaikkee turhaa, vähän niinku kyllästyny tohon että (melkeen, ei aivan) aina joutuu laakeritki vaihtamaan kun levyä vaihtaa. Toi irrallinen kiekko-napa systeemi on omasta mielestä siis parempi kun alkuperänen, nii miksen tekis samalla vähän isompia jarruja? Taaksekkin on siinä samalla tulossa levyt...

Ja pulttijakohan on tässävaiheessa vielä auki, sehän riippuu siitä tarvitseeko ostaa vanteita vai ei... Kovin monia ylimääräsiä ei rahapussi kestä.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Re: Foxin jarrupäivitys

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Stimbe kirjoitti:kyl foxin vakio jarruilla pärjää aika pitkälle.
Tästä täysin samaa mieltä.
Paremmat jarrupalat luonnollisesti tarvii vaan olla.
-Jukka-
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Foxin jarrupäivitys

Viesti Kirjoittaja Ville K »

Jukka kirjoitti:
Stimbe kirjoitti:kyl foxin vakio jarruilla pärjää aika pitkälle.
Tästä täysin samaa mieltä.
Paremmat jarrupalat luonnollisesti tarvii vaan olla.
Ei muuten ainakaan ahvenistolla pärjänny, vaikka oli paremmat palat (EBC) ja paremmat nesteet. Pari kierrosta ja jarrut häipy. Kyllähän ne kyläpyörityksessä tuntu tehokkaalta.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Foxin jarrupäivitys

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

14" levy on isoin mikä mahtuu 18" vanteisiin.

Minkähänlaisella bugjetilla meinaat saada paremmat jarrut kuin orgikset.? veikkaan että tonnilla voi saada jo parannusta, vähemmällä huononnusta...

Onhan noita rakenneltu, ja taakse onnistuu pienellä budjetilla, mutta esim baer:n 14" levyt maksaa jo 700? ...

jukan linjoilla: jos kerran vuodessa käy ahvenistolla niin muuten vakioon parintonnin foxiin ei ole eka investointi. Kunnon palat ja rbf600 nesteet auttaa jo paljon. Esim ferodo3000. Tai sitten ajetaan se 2 nopeeta.

Ei oo tarkotus masentaa mutta pessimisti ei pety ;)
Stimbe
Addikti
Viestit: 209
Liittynyt: 22 Kesä 2009, 21:02

Re: Foxin jarrupäivitys

Viesti Kirjoittaja Stimbe »

sitä mieltä itsekkin et jos kerran kesässä käyt ajaa mutkaa niin onko sen arvosta, koska kyllä ne kadulla riittää. Kyllähän se sun paritonnia maksava auto jo sanoo itsensä irti jos et höllää kahden kovan kierroksen jälkeen :D :D
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: Foxin jarrupäivitys

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

No eihän tässä vielä autookaan ole, pitää mennä motonettiin kattomaan ja kirjottaa niksipirkkaan kokeiluista...
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Foxin jarrupäivitys

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

nyt kaara taas missasit pointin. Miten se 2 vuotta sitten tehty jarru investointi oli niin mahtava idea, jos taas olet päivittämässä? Tätä lähinnä ajoin takaa, eli alle tonnin ei foxin jarruja paranneta kuin sen varran että parin vuoden päästä ollaan uudestaan tekemässä. :idea:

vaikka enhän mä näistä foxeista mitään ymmärrä.
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: Foxin jarrupäivitys

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Kaippa täältä vois löytyäkkin tietoa, että mistäs sitten nuo sn95 spindlet löytäs, sekä navat tietysti... Täällä Suomenmaassa ei noita romiksia ole yhtäpaljon kun ameriikassa, eikä jokanurkalla ole mustangeja purettuna...
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Foxin jarrupäivitys

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

12" jäähdytetty levy eteen ja 10 -11" jäähdyttämätön taakse.
Eteen 4 mäntäiset satula ja taakse 1-2mäntäinen. Halvin lienee Wilwood.
Pääsylinteri vastaamaan työsylintereitä.
Jarruletkujen korvaaminen punosletkuilla.
Jarrupalat esim. Ferodo DS 3000, tai DS 1.11 taakse DS2500 tai vastaavat. (Toimii myös kadulla)
Jarrupaineen säädin takapiiriin.
Jarrunesteiksi joku racing litku vaihto vähintään joka vuosi.
Pitää riittää noin 1300 - 1400 kg painavaan autoon rata-ajoon.

Tuolla kombinaatiolla on ajettu noin 200 - 250 kierosta (6 tuntia, 7 välitankkausta) yhteen menoon, ei jarrujen häipymistä eikä suurempia kuluma ilmiöitä. Koska palat tai levyt ei kuluneet niin tuolla setillä ajettiin noin 5 kisaa eli 1000 - 1250 täysivauhtista ratakierrosta. Tämän jälkeen katsottiin etupalat vaihtokuntoiseksi vaikka kitkapintaa oli jäljellä yli 4 mm levyt vielä jatkaa taivaltaan.

Katso löytyykö Wilwoodilta sopivaa settiä.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
balez
Addikti
Viestit: 259
Liittynyt: 28 Maalis 2011, 22:04
Auto: Mustang Gt -95
Paikkakunta: Vantaa

Re: Foxin jarrupäivitys

Viesti Kirjoittaja balez »

ihan ok, että turistaan jarrupäivityksestä ja ikinähän ei voi olla riittävän hyvät jarrut. Mutta jos haaveillaan , että ruvetaan sorvaa pökötistä tai citikasta tai mistä lie 3k€ foxiin jarruja mitä ei ole vielä edes olemassa niin jotenkin homma tuntuu samalta kun saviruukun valanta ilman savea..

Edelleen esimerkkinä -89 Pontiac formula millä kierrettiin rataa ja ajettiin kovaa mm. jurvassa 1,25 aikoja peräkkäisiä kierroksia ilman isompia ongelmia, kadulla ei ikinä ongelmia vakiojarruilla. Toinen esimerkki tää nykyinen -95 mosse millä voi vetää kovaa (cobran jarrupaketti) ja samalla kun jarrut alkaa haista niin koneen lämmöt ja renkaatkin alkaa olee jo aika ruikulia..

Ja tämä ei liity jarruihin oikein mitenkään mutta jos etsitään halpaa foxia niin käyttää sen tonnin vähän "jokapaikan" entraukseen ja auton liikenne kelpoisuuteen, rataa sillä voi käydä kiertää sitten sen muutaman kovan stintin ja jäähdytellä sen jälkeen.. sana budjetti on aina budjetti kuin myös itsellä, olishan se hienoa hakea kaupasta parasta mitä saa mutta välillä pakko tehdä kompromisseja.

Edellistä autoa (topicin aloittaja) ei jarrut pelastanut, sammutin ehkä.. säästele rahojasi ja käytä jarru raha siihen, että ostat piirunverta paremman lähtökohdan :)

ja sitten jos puhutaan huippujarruista foxiin, mikä ei tunnu olevan topicin aihe niin siihen ei ole muuta lääkettä kuin lompakko
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: Foxin jarrupäivitys

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

En tiiä, johtuuko asuinkuntani teollisuudesta vai mistä, mutta mulle toi "säästäminen" on vähän kuin osa harrastusta ;) ja itetekemisen tunnehhan on aivan mahtava, eikös? :D

Ja tähän topikkiinhan on hyvä palata, kun tänne on kerrottu myös se miten rahalla tehään jarrut!

Edit: typo
Viimeksi muokannut Firebolt, 20 Elo 2012, 19:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Vastaa Viestiin