Pyöränkulmien säätöarvoja ´67 Fastbackiin?
Pyöränkulmien säätöarvoja ´67 Fastbackiin?
Tapaus: ´67 Ford Mustang Fastback, 351C.
Renkaat edessä ovat 235/45-17.
Onko vinkkiä pyöränkulmien säätöarvoihin, tehdasarvoilla tuskin kannattaa yrittää?
Renkaat edessä ovat 235/45-17.
Onko vinkkiä pyöränkulmien säätöarvoihin, tehdasarvoilla tuskin kannattaa yrittää?
- FBFIN65
- Mega-addikti
- Viestit: 625
- Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
- Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005 - Paikkakunta: uusimaa
Re: Pyöränkulmien säätöarvoja ´67 Fastbackiin?
En tiedä minkälaiset renkaat/korkeus/alusta on autossasi ja onko kyseessä normaalia ajelua kadulla vai jotain haastavampaa ?
Täällä alusta osiolla on paljon asiaa näistä kulmista ja säätöarvoista, noi 64-73 mallit menee samoilla arvoilla
Suuntaa antavat arvot
-Camber: noin -2 astetta
-Caster: noin +3 astetta
-Aurausta 1-2 mm harituksella.
Ps Toiset tykkää toisenlaisista säädöistä kuin toiset ?
Täällä alusta osiolla on paljon asiaa näistä kulmista ja säätöarvoista, noi 64-73 mallit menee samoilla arvoilla
Suuntaa antavat arvot
-Camber: noin -2 astetta
-Caster: noin +3 astetta
-Aurausta 1-2 mm harituksella.
Ps Toiset tykkää toisenlaisista säädöistä kuin toiset ?
Re: Pyöränkulmien säätöarvoja ´67 Fastbackiin?
Kiitoksia tiedoista FBFIN65.
Vielä hieman lisätietoa, jos näistä olisi lisähyötyä:
renkaat ovat BF-Goodrichin G-Forcet, 235/45-17, vanteet 8" leveät.
Etujouset 1" madaltavat 620 lbs.
Hyvä ajettavuus kadulle haussa.
Vielä hieman lisätietoa, jos näistä olisi lisähyötyä:
renkaat ovat BF-Goodrichin G-Forcet, 235/45-17, vanteet 8" leveät.
Etujouset 1" madaltavat 620 lbs.
Hyvä ajettavuus kadulle haussa.
Re: Pyöränkulmien säätöarvoja ´67 Fastbackiin?
Itse en henkilökohtaisesti laittaisi noin paljon camberia.FBFIN65 kirjoitti:En tiedä minkälaiset renkaat/korkeus/alusta on autossasi ja onko kyseessä normaalia ajelua kadulla vai jotain haastavampaa ?
Täällä alusta osiolla on paljon asiaa näistä kulmista ja säätöarvoista, noi 64-73 mallit menee samoilla arvoilla
Suuntaa antavat arvot
-Camber: noin -2 astetta
-Caster: noin +3 astetta
-Aurausta 1-2 mm harituksella.
Ps Toiset tykkää toisenlaisista säädöistä kuin toiset ?
Lisäksi laittaisin mielummin hiukan aurausta harituksen sijaan.

-Jukka-
- FBFIN65
- Mega-addikti
- Viestit: 625
- Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
- Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005 - Paikkakunta: uusimaa
Re: Pyöränkulmien säätöarvoja ´67 Fastbackiin?
Jukka pistä Tulokkaalle jotain lukuja että ei jää epätietoisuuteen
Re: Pyöränkulmien säätöarvoja ´67 Fastbackiin?
Mulla on noin 65:ssa -1 camberia eikä mitään epänormaalia kulumaa ole ollut havaittavissa. Paitsi radalla, eli -1 ei oikein riitä siihen.
Kun on kyse 67:sta, niin tuon +3 casteria taitaa saadakin.
Omien vähäisten kokeilujen jälkeen enemmän "casteria vähemmän aurausta" on oma ajatus. Mutta kun 65-66 ei tuota casteria vakiopalikoilla saa paria astetta enempää, niin pikkaisen aurausta olen pitänyt, edes millin verran.
Kun on kyse 67:sta, niin tuon +3 casteria taitaa saadakin.
Omien vähäisten kokeilujen jälkeen enemmän "casteria vähemmän aurausta" on oma ajatus. Mutta kun 65-66 ei tuota casteria vakiopalikoilla saa paria astetta enempää, niin pikkaisen aurausta olen pitänyt, edes millin verran.
Re: Pyöränkulmien säätöarvoja ´67 Fastbackiin?
Jotain saman suuntaista mitä Arto jo tuossa edellä totesi.FBFIN65 kirjoitti:Jukka pistä Tulokkaalle jotain lukuja että ei jää epätietoisuuteen
Vaikka BF G:t ovat pyöreäolkaisia niin siltikin tuon levyiseen renkaaseen -2 astetta camberia on mielestäni hiukan liikaa.
Slalom- ja rallikulmat on sit asia erikseen.
-Jukka-
Re: Pyöränkulmien säätöarvoja ´67 Fastbackiin?
Kiitoksia kaikille vastaajille, koitan koota noista arvoista jotakin toimivaa.