Pyöränkulmien säätöarvoja ´67 Fastbackiin?

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Avatar
Raitsa
Hiljaisempi
Viestit: 25
Liittynyt: 13 Elo 2011, 14:57
Paikkakunta: Kirjala
Viesti:

Pyöränkulmien säätöarvoja ´67 Fastbackiin?

Viesti Kirjoittaja Raitsa »

Tapaus: ´67 Ford Mustang Fastback, 351C.
Renkaat edessä ovat 235/45-17.

Onko vinkkiä pyöränkulmien säätöarvoihin, tehdasarvoilla tuskin kannattaa yrittää?
Avatar
FBFIN65
Mega-addikti
Viestit: 625
Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005
Paikkakunta: uusimaa

Re: Pyöränkulmien säätöarvoja ´67 Fastbackiin?

Viesti Kirjoittaja FBFIN65 »

En tiedä minkälaiset renkaat/korkeus/alusta on autossasi ja onko kyseessä normaalia ajelua kadulla vai jotain haastavampaa ?
Täällä alusta osiolla on paljon asiaa näistä kulmista ja säätöarvoista, noi 64-73 mallit menee samoilla arvoilla

Suuntaa antavat arvot

-Camber: noin -2 astetta
-Caster: noin +3 astetta
-Aurausta 1-2 mm harituksella.

Ps Toiset tykkää toisenlaisista säädöistä kuin toiset ?
Avatar
Raitsa
Hiljaisempi
Viestit: 25
Liittynyt: 13 Elo 2011, 14:57
Paikkakunta: Kirjala
Viesti:

Re: Pyöränkulmien säätöarvoja ´67 Fastbackiin?

Viesti Kirjoittaja Raitsa »

Kiitoksia tiedoista FBFIN65.

Vielä hieman lisätietoa, jos näistä olisi lisähyötyä:

renkaat ovat BF-Goodrichin G-Forcet, 235/45-17, vanteet 8" leveät.
Etujouset 1" madaltavat 620 lbs.

Hyvä ajettavuus kadulle haussa.
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Re: Pyöränkulmien säätöarvoja ´67 Fastbackiin?

Viesti Kirjoittaja Jukka »

FBFIN65 kirjoitti:En tiedä minkälaiset renkaat/korkeus/alusta on autossasi ja onko kyseessä normaalia ajelua kadulla vai jotain haastavampaa ?
Täällä alusta osiolla on paljon asiaa näistä kulmista ja säätöarvoista, noi 64-73 mallit menee samoilla arvoilla

Suuntaa antavat arvot

-Camber: noin -2 astetta
-Caster: noin +3 astetta
-Aurausta 1-2 mm harituksella.

Ps Toiset tykkää toisenlaisista säädöistä kuin toiset ?
Itse en henkilökohtaisesti laittaisi noin paljon camberia.
Lisäksi laittaisin mielummin hiukan aurausta harituksen sijaan. :roll:
-Jukka-
Avatar
FBFIN65
Mega-addikti
Viestit: 625
Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005
Paikkakunta: uusimaa

Re: Pyöränkulmien säätöarvoja ´67 Fastbackiin?

Viesti Kirjoittaja FBFIN65 »

Jukka pistä Tulokkaalle jotain lukuja että ei jää epätietoisuuteen
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Pyöränkulmien säätöarvoja ´67 Fastbackiin?

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Mulla on noin 65:ssa -1 camberia eikä mitään epänormaalia kulumaa ole ollut havaittavissa. Paitsi radalla, eli -1 ei oikein riitä siihen.

Kun on kyse 67:sta, niin tuon +3 casteria taitaa saadakin.

Omien vähäisten kokeilujen jälkeen enemmän "casteria vähemmän aurausta" on oma ajatus. Mutta kun 65-66 ei tuota casteria vakiopalikoilla saa paria astetta enempää, niin pikkaisen aurausta olen pitänyt, edes millin verran.
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Re: Pyöränkulmien säätöarvoja ´67 Fastbackiin?

Viesti Kirjoittaja Jukka »

FBFIN65 kirjoitti:Jukka pistä Tulokkaalle jotain lukuja että ei jää epätietoisuuteen
Jotain saman suuntaista mitä Arto jo tuossa edellä totesi.

Vaikka BF G:t ovat pyöreäolkaisia niin siltikin tuon levyiseen renkaaseen -2 astetta camberia on mielestäni hiukan liikaa.
Slalom- ja rallikulmat on sit asia erikseen.
-Jukka-
Avatar
Raitsa
Hiljaisempi
Viestit: 25
Liittynyt: 13 Elo 2011, 14:57
Paikkakunta: Kirjala
Viesti:

Re: Pyöränkulmien säätöarvoja ´67 Fastbackiin?

Viesti Kirjoittaja Raitsa »

Kiitoksia kaikille vastaajille, koitan koota noista arvoista jotakin toimivaa.
Vastaa Viestiin