Turbiinin kiinnitys vetolevyyn ?
- voxagent
- Addikti
- Viestit: 206
- Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
- Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971 - Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Turbiinin kiinnitys vetolevyyn ?
Auto on '66Ht kutosella. Millaisilla muttereilla ja aluslevyillä turbiini kuuluisi pultata vetolevyyn (nyloc, kierrelukite jne.) ? Kysymys siksi että kyseessä laatikon vaihto automaattiin eikä muttereita ole vielä olemassa.
Lähes sama kysymys pätee myös vetolevyn kiinnittämisessä kiertokankeen.
Eli käyvätkö vauhtipyörän alkuperäiset pultit mitoiltaan?
Perisuomalaisena ei tekis mieli edes kysellä näin typeriä vaan kokeilla.....
Lähes sama kysymys pätee myös vetolevyn kiinnittämisessä kiertokankeen.
Eli käyvätkö vauhtipyörän alkuperäiset pultit mitoiltaan?
Perisuomalaisena ei tekis mieli edes kysellä näin typeriä vaan kokeilla.....
- FaikkuFB
- Aktiivi
- Viestit: 88
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Valepukuinen Fairlane, Mustang FB 1969
- Paikkakunta: Jkl
Turbiinin mutterit ovat minusta olleet aina normaalia kovuutta, enkä ole
tavannut niissä aluslevyjä enkä lukitteita. Hyvin ovat pysyneet.
Sen sijaan ne pultit millä vetolevy tulee KAMPIAKSELIIN kiinni, täytyy olla
kovia. Eikä manuaalin vauhtipyörän pultit todennäköisesti käy, on se niin
paljon paksumpi. Eikä niissä edes yleensä ole kierrettä niin pitkälle, että
vetolevy ohuena suostuisi kiristymään.
Ekstrana, startin päädyn määrää loota-vetolevy yhdistelmä, joten
manuaalin starttia saattaa joutua muuttamaan/vaihtamaan.
Jussi
tavannut niissä aluslevyjä enkä lukitteita. Hyvin ovat pysyneet.
Sen sijaan ne pultit millä vetolevy tulee KAMPIAKSELIIN kiinni, täytyy olla
kovia. Eikä manuaalin vauhtipyörän pultit todennäköisesti käy, on se niin
paljon paksumpi. Eikä niissä edes yleensä ole kierrettä niin pitkälle, että
vetolevy ohuena suostuisi kiristymään.
Ekstrana, startin päädyn määrää loota-vetolevy yhdistelmä, joten
manuaalin starttia saattaa joutua muuttamaan/vaihtamaan.
Jussi
Vetolevy kiinnitetään KAMPIAKSELIIN kuudella pultilla, jotka ovat varmastikin vetolevylle lyhyemmät kuin vauhtipyörälle (ainakin V8:ssa on). Vauhtipyörän pultit saattavat tosin käydä vetolevylle, mutta ei toisinpäin. Ko. pultit on muuten samat kuutosessa ja pikkulohko-V8:ssa. Tiivistä pultit kierreliimalla hyvin ettei öljyt tule pultteja pitkin laatikon puolelle.
Turbiineista en tiedä mitään, muut jatkakoon.
Turbiineista en tiedä mitään, muut jatkakoon.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Meinasitko ihan siis lukitetta vai tiivistettä ?Pony kirjoitti:Tiivistä pultit kierreliimalla hyvin ettei öljyt tule pultteja pitkin laatikon puolelle.
Itte käyttelen jatkuvasti nestemäistä kierretiivistettä, vastaa sitä valkoista nauhaa, sekä laakeri ja kierrelukitteita.
- Sami Partanen .
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!
-Homer65
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!

-Homer65
Itse laitoin vauhtipyörän pultteihin tuubista, jossa luki thread sealer / low strength locker tms. Ovat pysyneet nyt pari vuotta ja välillä käynyt +6000rpm.Dervish kirjoitti:Meinasitko ihan siis lukitetta vai tiivistettä ?Pony kirjoitti:Tiivistä pultit kierreliimalla hyvin ettei öljyt tule pultteja pitkin laatikon puolelle.
Itte käyttelen jatkuvasti nestemäistä kierretiivistettä, vastaa sitä valkoista nauhaa, sekä laakeri ja kierrelukitteita.
- Sami Partanen .
http://www.loctite.com/int_henkel/locti ... utions.pdf
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Ton lukitteen kanssa kannattaa olla varovainen. Sita oli ainakin Loctitella kahta laatua aiemmin. Toinen on lelukamaa ja toinen kestaa oikeasti. Se lelukama ei kestanyt mm. metanolia ja katosi parin rallireissun jalkeen kierteista ja sitten etsittiin osia radalta (radio-ohjattava siis kyseessa). Luultavasti tuubin kyljessa kylla lukee, kestaako se mitaan vetta vahvempaa.Dervish kirjoitti:Meinasitko ihan siis lukitetta vai tiivistettä ?Pony kirjoitti:Tiivistä pultit kierreliimalla hyvin ettei öljyt tule pultteja pitkin laatikon puolelle.
Itte käyttelen jatkuvasti nestemäistä kierretiivistettä, vastaa sitä valkoista nauhaa, sekä laakeri ja kierrelukitteita.